Bilgelikler Divanı

N. Ahmet Özalp

Bilgelikler Divanı Hakkında

Bilgelikler Divanı konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Her büyük medeniyet ölçü koymuş. Dilde, imarda, zevkte, sokakta, evde, hasılı, hayatta ölçü koymuş. Belki de bu ölçü, güzel ve arif insanların uğraşları sonucu, uzun yüzyıllar boyu çalışmalarının sonucu olarak ortaya çıkmış. Ama nasıl olursa olsun; zevk, medeniyetimizin tarihini bir şekilde, boydan boya kat etmektedir. Bütün büyük geleneklerde vardır bu. Bir Tao ressamının, pür doğaçlama olan işini yaparken bile fırçasının titiz ölçüsüne riayet ettiğini biliriz. Amerikalı bir halk şarkısının, belli bir ölçü üzere ilerleyip gittiğini hemen fark ederiz. Bir Japon’un kısa şiiri, sözü gerektiği kadar uzatmaktan ibarettir sanki. Diyebiliriz ki zevk, yüzyıllar boyunca ölçüyü geliştirir ve bir altın orana ulaştığında klasikleşir. Biz ona kısaca “güzel” deriz. Deriz ama, o “güzel”in uzun ve meşakkatli bir geçmişi, bir hayatı da vardır. Oraya pek bakmayız. Dil ve şiir söz konusu olduğunda, yukarıdaki mantık yine geçerlidir. Özellikle şiirin güzelliği, onun ölçülü zarafetinden geliyor olsa gerektir. Bütün güzellikler gibi dilin ve şiirin güzelliği de fazlalıkları dışarıda bırakmaklığıyla inşa olunur. İçinde barındırdığı derin anlamları sezdirme gücüyle kalıcı olur. Bizim güzel ve büyük uygarlığımızın dil zevki ve şiiri için söylenecek sözlerin başında bu mesele gelir herhalde. Çünkü ölçüyü bizler her şeyden önce inancımızdan, kadim geleneğimizden ve irfanımızdan devşirdik. Eskilerin altınoluklarından bu günlere kadar gelen şiir ve hikmet geleneğimiz, bu günkü kaotik yaşama biçimimiz için ciddi ve güçlü bir uyarı olsa gerek. Zira, BİLGELİKLER DİVANI’nı okuyunca sizler de göreceksiniz; milli zevkimizin büyük yazarları, şairleri ve hakimleri, bu gün neredeyse anlayamayacağımız inceliklerle işlemişler zamanlarının algısını. Teğel teğel ördükleri incelikler, fikirler ve duygular, bu gün artık hayatımızda olmayan, olamayan güzelliklerdir. BİLGELİKLER DİVANI derlemesinin, yüzyıllar öncesinden getirdiği hoş kokuyu ne kadar özlemiştik! İnceliklerle dolu bu kitap. Hikmetle dolu. Gözyaşıyla dolu. Yürekle dolu. Sevinçle dolu. Hasılı, insanla ve onun serencamıyla dolu. Burada yer alan mısralar ve beyitler, Türk düşünce edebiyatının klasikleşmiş büyük ariflerinin, şair ve âşıklarının cümlelerinden oluşuyor. Eminiz ki her cümlenin derdi çekilmiş. Kim bilir hangi harlı fırınlarda pişmiş bu şair yürekleri. Kim bilir hangi çetin sınanmalardan kalmış yürek terleri bunlar.
Tahmini Okuma Süresi: 10 sa. 46 dk.Sayfa Sayısı: 380Basım Tarihi: 2012Yayınevi: Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları
ISBN: 9786058817937Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 37.1
Erkek% 62.9
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

N. Ahmet Özalp
N. Ahmet ÖzalpYazar · 13 kitap
Araştırmacı, gazeteci-yazar. 1953, Elbistan / Kahramanmaraş doğumlu. İlköğrenimini memleketinde yaptıktan sonra Adana Düziçi İlköğretmen Okulu (1971) ve Balıkesir Necatibey Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü (1974) bitirdi. Kars’ta bir süre Türkçe-debiyat öğretmenliği (1975-76) yaptıktan sonra yayıncılık alanında çalıştı. Ankara’da Akabe Yayınları ve Mavera dergisinde, İstanbul’da Yeryüzü Yayınlarında çalıştı. Kurduğu Ribat Yayınlarının kapanması üzerine Yeni Devir’de gazeteciliğe başladı. Fehmi Koru yönetiminde çıkan Zaman gazetesinin İstanbul bürosunda kültür-sanat bölümü sorumlusu olarak çalıştı. Bu gazetelerin yanı sıra Kitap Dergisi vd. dergilerde araştırma yazıları ve röportajlar yayımladı. Ana Britanica Ansiklopedisi’nin yazı kurulunda yer aldı. Osmanlıcadan günümüz Türkçesine kazandırdığı kitap sadeleştirmeleriyle tanındı. Okuma serüveninin iki doğrultuda derinleştiği söylenebilir. İlki, kökleri Osmanlı'ya dayanan yapıtlarla ilgili karşılaştırmalı okumalarıdır. Bu okumaları, yayımlanmış çok sayıdaki inceleme yazısına kaynaklık etmiştir. İkincisi, bir tür kültürel kazı çalışması sonunda gerçekleşen okumalardır. 23 depremiyle yeraltına gömülen kültüre ait eserlerden ulaşabildikleri üzerine yaptığı çalışmalar, paylaşımlarının diğer örneklerini oluşturur. Kansere yakalan N. Ahmet Özalp 24 Eylül 2022 günü İstanbul'da hayatını kaybetti. ESERLERİ: SADELEŞTİRME: -Buhranlarımız (Prens Said Halim Paşa’dan), -İslâm ve Batı Toplumunda Siyasal Kurumlar (Prens Said Halim Paşa’dan), -Ruhun Uyanışı ya da Yakzan oğlu Hay’ın Olağanüstü Serüveni (İbn Tufeyl’den), -İslâm İnancının Temel İlkeleri (Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi’den), -Ümid Burnu Seyahatnamesi (Ömer Lütfi Efendi’den), -Gülşeni Tevhid (1995). ANTOLOJİ: -Çağdaş Türk Şiiri Seçkisi - Şiir Bahçesi (2 cilt, 1997), -Çağdaş Türk Hikâyesi Seçkisi - Hikâye Bahçesi (2 cilt, 1997), -Masal Bahçesi- Dünya Masalları Seçkisi (1997).