Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mesnevi Bahçesinden

Bir Testi Su

Osman Nuri Topbaş

Bir Testi Su Gönderileri

Bir Testi Su kitaplarını, Bir Testi Su sözleri ve alıntılarını, Bir Testi Su yazarlarını, Bir Testi Su yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hasis sarraf, kendine başka bir kese diktir; Mezarda geçer akça neyse onu biriktir!.. Necip Fazıl KISAKÜREK
Dünyâ, ezelle ebed arasında rûhun bir gurbet diyârıdır.
Sayfa 339 - ERKAM YAYINLARIKitabı okudu
Reklam
Şair Ziya Paşa bu hayât mâcerâsını ne güzel tasvir eder: Dehrin, ne safâ var acaba sîm üzerinde; İnsan bırakır hepsini hîn-i seferinde... "Su fânî olan zaman ile mekânın gümüş ve altınında hiçbir safâ yoktur; çünkü insan, ebedî âleme yolculuk esnâsında hepsini bırakır, yalnız başına sefere çıkar!"
Sayfa 359 - ERKAM YAYINLARIKitabı okudu
Ademoğlunda zirveleşen benlik ve ona bağlı "muhabbet ve husûmet" tezâhürleri tahlil edildiğinde görülür ki, herkes, benzerlikler nisbetinde muhabbete, zıtlıklar derecesinde de husûmete yönelik bir ömür sürer. Bu ise «insanın sadece kendisini sevdiği» gerçeğini gösterir. Kişinin kendisine benzediği nisbette başkalarına meftûn olması bundandır. Nitekim Ya'kûb-aleyhisselâm-, Hazret-i Yûsuf'da kendi varlığını ve bu varlığa aid husûsiyetleri müşâhede etmiş, rûhu gayr-i insiyâki Yûsuf'a müncezib olmuştur. Zirâ müşâbehet, varlıklar arasında muhabbetin temel sebeplerinden biridir.
Sayfa 346 - ERKAM YAYINLARIKitabı okudu
Gerçekten rûh sâhibi her canlı varlıkta en hâkim temâyüllerden biri de benlik ve egoizmdir. Bunun canlılar âleminde zirve noktası da insandadır. Dolayısıyle, rûhu tasfiye ede ede Allâh'a ulaşma yolunda insanın en son bertaraf edebildiği nefsâni duygu, riyâset ve siyâset ihtirâsıdır.
Sayfa 346 - ERKAM YAYINLARIKitabı okudu
Canlı ve cansız varlıkların müşterek sıfatlarına mukâbil, aralarında farklılık ve zıtlıkların bulunması da, ilâhi tâyine dayanan bir keyfiyettir. Bu gözle bakıldığında zıt kutuplar, fiziki âlemde birbirlerini elektrik gibi çektikleri halde, canlılar âleminde tam tersine bir mâhiyet arzederler. Yâni rûh sâhibi olan varlıklar, zıdlarıyla değil, benzerleriyle ülfet edip bütünleşmek isterler. Varlığın aslının tek olmasından doğan aynîleşme temâyülü, bu âlemde vahdete doğru kudret akışının bir tezahürüdür. Ancak, cansızlar âleminde zıdların birbirine celb edilip çekilmesine mukâbil, canlılar âleminde bu durumun tersine tecelli etmesi, canlılardaki "benlik”, enâniyet (egoizm) duygusundan doğar.
Sayfa 346 - ERKAM YAYINLARIKitabı okudu
Reklam
Şu bir gerçektir ki, Rabbine kul olan, kullara esir olmaz. Nasıl bir aslan için kafes düşünülemez, bir mü'min için de esâret düşünülemez!
Sayfa 340 - ERKAM YAYINLARIKitabı okudu
Dünyâ, ezelle ebed arasında rûhun bir gurbet diyârıdır. Bayram, sürûr ve ızdıraplarla dolu bu gurbet âleminde Rabbin kullarına ihsân ettiği bir sürûr günüdür.
Sayfa 339 - ERKAM YAYINLARIKitabı okudu
Nitekim Fahr-i Kâinât -sallâllâhu aleyhi ve sellem- buyurur: "Size iki vâiz (nasîhatçı) bıraktım. Biri susar biri konuşur. Susan nasihatçı ölümdür. Konuşan ise Kur'ân-ı Kerîm'dir."
Sayfa 339 - ERKAM YAYINLARIKitabı okudu
İnsan hayatı, bir annenin ızdırabı, kendisinin ise ağlaması ile başlar. En nihâyet, bedenden soyundurularak ebedî yolculuğa çıkartılır. Onun gelişinde de gidişinde de, ızdırap hâkimdir.
Sayfa 337 - ERKAM YAYINLARIKitabı okudu
484 öğeden 321 ile 330 arasındakiler gösteriliyor.