Yüksek öğretim görmek üzere okula geldiği sırada dahi başörtüsünü çıkarmamakta direnecek ölçüde laik devlet ilkelerine karşı bir tutum içinde bulunan davacının okuldan uzaklaştırılmasında yasalara aykırılık yoktur.
Deurant :Batı düşüncesinde biçimlenen ilah tasavvuru hakkında şöyle diyor: "Miskin ilah İngiliz kralına ne kadar da benziyor.
Krallık içinde bulunur ancak yönetimiyor!"
İslam, miskin evrenden ve insandan soyutlanmış bu ilahi tanımaz. İnsanı iki aydan ve hayatı Allah ile Sezar arasında dönüştüren hıristiyan Batı düşüncesinin kabul ettiği ikilemi/dualizmi kabul etmez.Sezar, Allah'a denk değil ki, mülkü hususunda Allah'ın bir kuludur."[1]
[1] Yusuf Karadavi, İslam ve Laiklik s.65
Rauf PEHLİVAN \\ Bitmeyen Laiklik Kavgası - Kavramlar - Tarifler ve Tahrifler s.103
Bütün, Peygamberin tebliğ ettikleri şeriatlarda din - devlet ayrımı, din - dünya ayrımı yoktur.
Rauf PEHLİVAN Bitmeyen Laiklik Kavgası
Kavramlar - Tarifler ve Tahrifler - s.43,
(Motif Yayınları)
"Insan devamlı büyüyen dine karşı ilgisizliğin muhtelif şekillerinin, özellikle en yaygın şekli olan laikliğin farkına nasıl varmaz.
İlmî ve teknolojik gelişmenin etkileyici zaferinden menfi yönden etkilenmiş, en önemlisi, özgürlüğün sınırsızlığını kullanmak suretiyle eskiden olduğu gibi, şimdi de tanrı olmak arzusu insanları büyülemiştir.İnsanlar, laiklikle kalplerindeki dinî kökleri kesiyorlar, Allah'ı unutuyorlar veya Allah'ı açıkça reddediyolar ve daha sonra cağdaş dúnyanın muhtelif putlarına yapıyorlar."[*]
[*] Papa II John Paul, Laiklik ve Rahatsız Kalp (1995)
Rauf PEHLİVAN / Bitmeyen Laiklik Kavgası, s.12
(Motif Yayınları)