Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İdil Biret'in Önsözüyle

Chopin Üzerine Notlar

André Gide

Chopin Üzerine Notlar Gönderileri

Chopin Üzerine Notlar kitaplarını, Chopin Üzerine Notlar sözleri ve alıntılarını, Chopin Üzerine Notlar yazarlarını, Chopin Üzerine Notlar yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bi La Minör Alıyım Lüften :)
Mi bemol salona girince, do ve sol onu üçüncü bir kişi gibi görürler. La bemol, "bu bir dominant" diye düşünürken, mi natürel heyecanla bağırır: "Onu tanıyorum, o benim yedenim. " Ama burada da durum müzikte olduğu gibidir. Bu sol diyez akor, ona diyezlerden ya da bemollerden geçerek ulaştığınızda aynı anlamı tanımaz ve duyarlı bir kulak için, her ne kadar aynı notalardan oluşsa da bir la bemol akor gibi tınlamaz.
Sayfa 68
Mozart'in neşesi sürekli olduğu sezilen bir neşedir; Schumann' ın neşesi ise ateşlidir ve iki hıçkırık arasında çıkageldiği duyulur. Mozart'ın neşesi sükünetten kaynaklanır ve onun müziğinin tümceleri sakin düşünceler gibidir; basitliği sadece duruluktandır; billursu bir dizidir bu; bütün heyecanlar işin içindedir ama gene de daha işin başında sanki göksel bir süzülmüşlük halindedirler.
Sayfa 64
Reklam
Müzik madde dünyasının dışındadır ve bize ondan uzaklaşma olanağı sağlar.
Sayfa 60
Olmadığım gibi görünmektense bilinmemeyi yeğlerdim
Chopin'i sadece fazla yetenekli virtüözlerden dinleyenler, onu etkileyici parıltılı parçalar besteleyen biri gibi görebilirler... Oysa, eğer ona sorabilmiş olmasaydım ve o da bana alçak sesle, "Onları dinlemeyiniz. Onların aracılığıyla artık hiçbir şey söyleyemezsiniz.Beni yorumlayış biçimleri sizden cok beni üzüyor. Olmadığım gibi görünmektense bilinmemeyi yeğlerdim," demiş olmasaydı, ondan nefret ederdim.
Sayfa 38
Chopin’i neden sevdiğimi şimdi anlıyorum o da içi boş gürültüyü sevmiyor!
..Chopin de böyle çalarmış. Her zaman, en dolgun sesin birisinde kalırmış; demek istediğim hiçbir zaman piyanonun sesini sonuna kadar zorlamaz ve bu nedenle de çoğu zaman dinleyicileri hayal kırıklığına uğratırmış.
Sayfa 38
Her bir notanın anlamı anlaşılamıyorsa eğer çok fazla ses, çok fazla nota varmış gibi gelir insana. Her iyi icra, parçanın bir "açıklaması" biçimini almalıdır. Ama piyanist "etki" arayışındadır, aynı bir aktör gibi, ve etki çoğu zaman metinden uzaklaşmayla sağlanır. İcracı, ne kadar az anlarsam o kadar çok şaşkınlığa düşeceğimi gayet iyi bilir. Ama benim istediğim anlamaktır. Sanatta şaşkınlık, yerini hemen heyecana bırakırsa bir değer taşır ancak; ne var ki çoğu zaman onu engeller.
Reklam
"Beethoven'ı, Schumann'ı döküntü bir piyanoda da çalsanız, onlardan hep bir şeyler kalacaktır. Ama Chopin'i sadece çok iyi bir piyanoda çalın..."
Sayfa 70 - Can YayınlarıKitabı okudu
123 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.