Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Diğer Evrendeki Kadın

Şeyda Aydın

Diğer Evrendeki Kadın Hakkında

Diğer Evrendeki Kadın konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Yemyeşil doğasıyla neo-fütüristik bir ütopya evreninde, kuir bir ülkede yaşayan film senaristi Veera Virtanen, on üç sene boyunca tutkuyla âşık olup birlikte yaşadığı kadın olan Eeva Van Rooyen’i, iki buçuk sene önce kanserden kaybederek karanlıklara gömülmüş bir kadındır. Sevdiği kadının ölümü ardından çıktığı uzun yolculuktan evine geri döndüğünde, fizikçi komşuları sayesinde karanlık hayatı değişmeye başlayacak; ölen sevgilisinin diğer yansımasının paralel bir evrende varlığını farklı şekilde sürdürdüğünü öğrenecektir. VVeera, sevdiği kadın Eeva’yı yaşarken görebilmek uğruna, şiddet ve bulaşıcı hastalıklarla çevrelenmiş, homofobik, transfobik, kötücül, siberpunk bir distopya evrenine doğru tehlikeli bir yolculuğa çıkmayı, ucunda ölüm bile olsa göze alacak kadar cesur ve tutkulu bir âşıktır. Diğer Evrendeki Kadın romanı, aşkın, saf sevginin, fedakârlığın, rüyaların, ikinci şansların, mucizelerin, macera dolu bir yolculuğun, iyilik ile kötülüğün, aydınlık ile karanlığın bilim kurgusal anlatımıdır (Tanıtım Bülteninden)
Tahmini Okuma Süresi: 9 sa. 31 dk.Sayfa Sayısı: 336Basım Tarihi: Mart 2019Yayınevi: İkinci Adam Yayınları
ISBN: 9786053065029Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 84.4
Erkek% 15.6
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Şeyda Aydın
Şeyda AydınYazar · 5 kitap
Yazar Şeyda Aydın ya da bilinen diğer adıyla Sheida Aiden, 23.04.1981 İzmir doğumludur. Türkiye'nin ilk siberpunk/solarpunk/kuir(queer) bilim-kurgu romanlarının ve hikâyelerinin yazarıdır. Eserleri sırasıyla: “Diğer Evrenin Senaristi”, “Diğer Evrendeki Kadın”, “Parçalanmış Yansımalar", "Kadınların Öldüğü Yer" ve son olarak, “Gelecekteki Geçmiş” adlı romanlardır. Bunların yanı sıra, romanları için destekleyici bir başka eser olan "Veera'nın Seyahatnamesi" adlı hikâye dizisini Nisan 2021’den itibaren Sanat Okur platformu üzerinden yayınlamış; 16 bölüm olarak okurlarla buluşturmuştur. Veera'nın Seyahatnamesi, Şeyda Aydın eserleri için önemli bir referans hikayedir; çünkü Eeva'yı kaybettikten sonra kendini yollara vuran Veera'nın, hem aşk mektupları hem de seyahat günlüğüdür ve tüm olaylar, solarpunk bir queer ütopya olan Netta adındaki kıta ülkede geçmektedir; ayrıca yazarın eserlerindeki önemli karakterleri farklı bir macerada yeniden buluşturmaktadır, ancak bu hikaye dizisini 16 bölüm ile bırakma kararı almıştır. Gerçek şu ki, Şeyda Aydın bir Şeyda Aydın romanı kahramanıdır; çünkü eserlerini oluştururken her birini kişiselleştirir ve kendini bu yönden Philip K. Dick'e benzetir. Eserlerine ilham olup sürekli olarak kendini geliştirdiği alanlar; mistisizm, paganizm, şamanizm, sembolizm, feminizm, çok tanrılı dinler ve mitler, varoluşçu felsefe, antropoloji, Jungcu psikanaliz, yapay zekâlı rahimler, nanoteknolojik hücre yenilenme, klonlama, beyin transfer, biyomekanik sistemler, retro fütürizm, siberpunk ve solarpunk bilim kurgu kültürü, alternatif evren teorileri, ütopya/distopya bilim kurgusunda posthümanizm şeklindedir. Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı bölümü mezunudur. İstanbul’a yerleştikten sonra, senaristlik ve film yönetmenliği alanlarında çeşitli atölye ve kurslara katılmış, film yapım ve senaryo yazarlığı eğitimlerini başarıyla tamamlamıştır. Her romanını, seriye devam hikayesi olarak değerlendirse de, aslında her biri farklı bir macerayı anlatmaktadır. Yayınlanmış dördüncü romanı "Kadınların Öldüğü Yer" ise yeni bir seri olan NİSKALA'nın ön sunuşu niteliğindedir; ilk üç romanına kıyasla karanlıktır; sert gerçekçi suç, grotesk-gotik, fantastik gerilim tarzıdır; ama yine de bu roman, hardcore bir siberpunk serisi olan Niskala Serisine referans olmaktadır; dolayısıyla beşinci romanı GELECEKTEKİ GEÇMİŞ'i sadece siberpunk türünde yazmıştır. Hikayelerinin ortak felsefesi; evrende her şey birbirine bağlıdır ve hiçbir şey tesadüf değildir; bu sebeple bütün romanları, hikayeleri, kahramanları birbirine bağlıdır. Kurgusundaki zaman yolculuğu teorisi; kapalı zaman döngüsü-yazgı paradoksudur. Anlatılan ilk olay, daha sonra yaşanacak diğer olayların nedenidir veya daha sonra yaşananlar ilk olayın nedenidir. Eserleri; kuir siberpunk bilim kurgu, kuir ütopya, posthumanizm ve paralel/alternatif evrenler alanlarında yurt dışında incelemeye alınmıştır. Bununla beraber, 2020 yılında yine yurt dışındaki Cyberpunk Culture Conference’dan kabul alıp Türkiye'den bu kulvarda ilk kez katılmış romanlardır. Ayrıca Posthümanizm, feminist bilim kurgu, kuir bilim kurgu ve retro/neo fütüristik ütopya, paralel evrenler konusunda yazdığı akademik makalesi, İngiltere'deki Edebiyatta Posthümanizm adlı kitapta yer almıştır. İlaveten, London Science Fiction Research Community’nin düzenlediği konferansta ve SFRA Review gibi -yurt dışının- ünlü edebiyat ve bilim kurgu dergilerinde eserleri ile yer almıştır; Türkiye’nin ilk siberpunk-kuir bilim-kurgu eserlerinin yazarı sıfatıyla hakkında makaleler yazılmıştır. Tüm hikâyelerinin en temel özelliği; en ideolojik ve olmazsa olmaz yanı, her hikâyede başkahramanın hem (queer)kuir hem de kadın karakterler olmasıdır. Kaleme aldığı kendine özgü bilim kurgu türü, spekülatif ütopya/distopya kurgusu ve retro/neo fütürizm ile mitolojinin birleşimidir. Ayrıca kurmaca evrenlerde yaşayan kuir kahramanların varoluşsal, ruhsal ve aşksal yolculuklarına; paralel evrenlere; cinsel yönelim ve cinsiyet eşitliğine, aynı zamanda içinde yaşadığımız dünyanın toplumsal gerçekçiliğine dair mistik hikâyelerdir. Hayal ettiği dünyaların, Türkiye'nin kültürel dokusu ile hiçbir ilgisi yoktur; dünyalarının kültürel dokusu gelecekçi ve evrenseldir; dolayısıyla hitap ettiği kitle, sadece Türk Edebiyatı okurları değil, Dünya Edebiyatı okurlarıdır. * Unutulmamalıdır ki, ütopik Netta evreni ne kadar solarpunk ve aydınlık ise; karşıt olan distopik evreni Antero/Valmundur bir o kadar siberpunk ve karanlıktır. seydaaydin.net