Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dünya Dinleri ve İktidar

Paul N. Siegel

Dünya Dinleri ve İktidar Sözleri ve Alıntıları

Dünya Dinleri ve İktidar sözleri ve alıntılarını, Dünya Dinleri ve İktidar kitap alıntılarını, Dünya Dinleri ve İktidar en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Metodizm, tıpkı Quakercılık ve aslında tüm diğer gelenek dışı232 orta sınıf mezhepleri gibi, toplumda yukarı doğru tırmananlar için bir basamak vazifesi görüyordu.
Metodistler, kurucularının söylediğine göre, yaşamlarını “kural ve metotlara” göre idare etmeyi amaçlıyorlardı (bu mezhebe Metodizm denmesinin nedeni de buydu)
Reklam
Calvinciliğe göre dünyevi başarı, tanrının keyfi olarak yaptığı seçimde seçilenler arasına girmenin bir işaretiydi.
Calvincilik; Cenevre, Antwerp, Londra ve Amsterdam gibi Alman kentlerinden çok daha gelişkin olan büyük ticaret merkezlerindeki burjuva taraftarlarına, toplumu dönüştürmelerini sağlayacak birlik ve güç sağladı.
IX. Pius kendisine dalkavukluk edenleri terfi ettirdi. Papa’dan “Tanrı’nın yardımcısı” diye bahsedilirdi. Dua kitabında Tanrı için yazılmış ilahiler, IX. Pius için okunmaya başlandı. Onun yönetiminde çıkan bir Cizvit dergisinde, Papa tefekküre daldığında Tanrı’nın onun aklıyla düşündüğü yazıldı.
...Napolyon, sinik gerçekçiliğiyle, kilisenin Fransız toplumuna istikrar kazandırmada ne kadar işe yarar olduğunu anladı. Şöyle soruyordu: “Yoksul bir adam, ... benim soframdaki her yemekte, bir aileyi bir hafta boyunca doyuracak kadar yiyecek bulunmasına neden içerler? Ona öbür dünyada benimle eşit olacağını söyleyen, hatta orada benim sahip olduğumdan daha yüksek bir şansa sahip olduğunu söyleyen dinin kendisidir.” Şimdi, burjuva toplumun kendisi dine ihtiyaç duyuyordu.
Reklam
İdamdan önce tövbe eden heretikler, tövbelerinden dönmemeleri için, ateşe atılmadan önce boğuluyorlardı.
...Bu yüzden Papa’nın Hristiyan dünya üzerindeki nüfuzunu, yani aslında kendi nüfuzları olan şeyi kullanmak onların çıkarınaydı. ... İtalya, Fransa ve İspanya’nın Katolik olarak kalması, bu ülkelerin ruhani geriliğine değil, ekonomik gelişkinliğine bağlanabilir.
Bu sayısız değişikliğin ardından dördüncü yüzyılda toplanan İznik Konseyi’nde, bugün bildiğimiz İncil’ler oy çokluğuyla tanrının kelamı kabul edilmiş, aynı başlığı taşıyan diğer metinler reddedilmiştir.
Libya’da Kaddafi, monarşinin baş destekçisi olan dinî liderler için “lüzumsuz ruhbanlar”514 diyordu.
Geri199
1.000 öğeden 991 ile 1.000 arasındakiler gösteriliyor.