Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Eğitim Üzerine (Ruhun Eğitimi-Ahlaki Eğitim-Pratik Eğitim)

Immanuel Kant

Eğitim Üzerine (Ruhun Eğitimi-Ahlaki Eğitim-Pratik Eğitim) Gönderileri

Eğitim Üzerine (Ruhun Eğitimi-Ahlaki Eğitim-Pratik Eğitim) kitaplarını, Eğitim Üzerine (Ruhun Eğitimi-Ahlaki Eğitim-Pratik Eğitim) sözleri ve alıntılarını, Eğitim Üzerine (Ruhun Eğitimi-Ahlaki Eğitim-Pratik Eğitim) yazarlarını, Eğitim Üzerine (Ruhun Eğitimi-Ahlaki Eğitim-Pratik Eğitim) yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
136 syf.
9/10 puan verdi
·
8 günde okudu
Kant ve Eğitim Üzerine
Aydınlanma geleneğinin öncüsü sayılabilecek olan Kant, eğitim üzerine yazmış olduğu bu kitabında, ampirizm ile rasyonalizm'i eğitim hayatında uygulanabilirlik noktasında çok mantıklı ve kabul edilebilir bir şekilde açıklamıştır. Kant, felsefesinde teorik ile pratiğin özünde hayatta ne ölçüde etkili olabileceğini çok iyi anlmış ve anlatmıştır. Galiba diğer filozoflardan farkı da bu ayrımda ortaya çıkıyor. Zihninin sınırlarını aşarak bilgiyi, eğitimi ve ahlak anlayışını yaşanabilir bir zeminde var olabileceğini ispatlamasıdır. Çok farklı bilim dallarında derinlemesine olan bilgisini, savunduğu felsefesi içerisinde bütünsel olarak ele alması kitabı sadece bir eğitim meselesi olmaktan çıkarıyor. Zira eğitim tek başına kapsamlı bir konu olsa da ne kadar bilim dalı varsa hepsiyle birşekilde organik bir bağı vardır. Ve doğumdan ölüme kadar bunların hepsi bir şekilde insana temas ediyor. Felsefesini ortaya koyarken insan yaşamındaki kurallardan değerlere oradan yargılar ve düşüncelere kadar çok pratik ve kullanılabilir bir hazine insanlığa armağan ediyor. Sonuç olarak bir düşünce bütün bütün uygulanmaz ise de bütün bütün terk edilmez. Belli oranda kendi milletine faydalı olduğu da bir gerçek. Bireyden topluma toplumdan bütün insanlığa kadar alınabilecek çok değerli pratik bilgiler mevcut. Herkes heybesine göre alabilir. Felsefe yapmadan ve spoilere girmeden ancak bu kadar açıklayabildim. Umarım anlaşılmıştır. Aksi halde bir saçmalarım kimse birşey anlamaz:D
Eğitim Üzerine (Ruhun Eğitimi-Ahlaki Eğitim-Pratik Eğitim)
Eğitim Üzerine (Ruhun Eğitimi-Ahlaki Eğitim-Pratik Eğitim)Immanuel Kant · Say Yayınları · 20201,722 okunma
Reklam
“ Hani benim gençliğimm nerdeee… “
~ Çokları gençlik yıllarının hayatlarının en hoş ve en iyi dönemler olduğunu düşünür fakat gerçekte böyle değildir… ~
Sizce? Peki 3. Bir Alternatif Olamaz mı?
~ Birçok şeyi yüzeysel şekilde bilmek mi yoksa az şeyi derinlemesine ve şümullu olarak bilmek mi daha iyidir? ~
Reklam
Tespit gibi tespit %100
~ İnsan bakım gözetim ve eğitime ihtiyaç duyar. Eğitim, terbiye ve öğretimi tazammum eder. Bunlara bildiğimiz kadarıyla hayvanlar gereksinim duymazlar. ~
Reklam
Dünyanın ilerlemesine sevinmeyi öğrenmeliler, her ne kadar bu kendilerinin yahut memleketlerinin faydalarına olmasa da. Ve hayatın iyi şeylerinin hazzına-coşkusuna çok fazla kıymet-önem vermemeye. Çocukça ölüm korkusu o zaman yakamızı bırakacaktır; gençlere zevk beklentilerinin asla tam olarak gerçekleşmeyeceği gösterilmelidir. Ve son olarak insanın kendisini her gün hesaba çekmesinin lüzumu gösterilerek hayatın sonuna vardığında onun edeceği değer konusunda bir kestirmede bulunmaya [teşvik etmeliyiz].
Sayfa 135Kitabı okudu
Kararlarını-taahhütlerini gerçekleştirmeyi erteleyenler hayatta çok az şey bırakırlar arkalarında. Dönüşümün bu sözüm ona geleceğe ertelenmesinden iyi bir şey hasıl olacağını bekleyemeyiz. Sefih ve berbat bir hayat sürmüş olan bir insanın birdenbire dönüşüm geçirmesi kuvvetle muhtemeldir ki kalıcı olmayacaktır," çünkü bu şekilde yaşamış olan bir insanın birdenbire her zaman iyi ve doğru düşüncelere sahip olmuş olan bir insanın dosdoğru hayatına bürünmesini beklemenin bir mucize beklemekten pek de aşağı kalır yanı yoktur.
Sayfa 116Kitabı okudu
Festina lente deyişi sürekli etkinlik ifade eder, ki biz böylelikle birçok şey öğrenmek için acele etmeliyiz - yani Festina. Fakat aynı zamanda şümullü olarak öğrenmeliyiz ve bunun için zamana ihtiyaç duyarız - yani lente [yavaş yavaş]. Burada şu soru ile karşılaşırız: Birçok şeyi yüzeysel şekilde bilmek mi, yoksa az şeyi derinlemesine ve şümullü olarak bilmek mi daha iyidir? Az şey bilmek ve fakat onu derinlemesine ve şümullü olarak bilmek, çok şey bilmek, ama onları yüzeysel olarak bilmekten daha iyidir; çünkü yüzeysel bilginin sathiliği eninde sonunda fark edilecektir. Fakat çocuk şu ya da bu bilgi dalına ihtiyaç duymak bakımından henüz hangi durumda olduğunu bilmez; dolayısıyla en iyisi bir şeyi derinlemesine ve bütün şümulüyle bilmesidir, aksi halde yüzeysel olarak elde edilmiş bilgisiyle başkalarını kandırıp şaşırtmaktan başka bir şey yapmayacaktır.
Sayfa 115Kitabı okudu
Çocuklara sadece yaşlarına uygun olan şeyler öğretilmelidir. Çoğu anne baba çocuklarının çok bilmişliklerinden hoşnutluk duyar; fakat genellikle böyle çocuklardan hiçbir şey olmaz. Bir çocuk zeki ve kurnaz olmalıdır, ama sadece bir çocuk olarak. Bir maymun gibi büyüklerinin tavırlarını taklit etmemelidir. Çünkü bir çocuğun kendisini yetişkinlere uygun ahlaki düsturlarla donatması kendi bölgesinin [hududunun] dışına çıkması ve sadece bir taklitçi olması demektir. O sadece bir çocuğun anlayışına sahip olmalıdır ve onu çok erken teşhir etmeye çalışmamalıdır. Çokbilmiş [büyümüş de küçülmüş] bir çocuk hiçbir zaman açık anlayış ve seziş gücüne sahip bir insan olmaz. Zamanın revaç bulmuş itiyatlarını takip etmesi, saçlarını taraması, sivri yakalıklar takması, hatta bir enfiye kutusu taşıması da bir çocuk için o kadar yersizdir. O böylelikle bir çocuk için uygun olmayan yapmacık tavırlar kazanacaktır. Kibar muhitler ve zümreler onun için bir yüktür ve o bir insan kalbinden bütünüyle yoksundur. Bu sebepten ötürü bir çocukta her türlü kendini beğenmişlik işaretlerine karşı erkenden savaşmayı kendimiz için bir vazife addetmeliyiz ya da daha doğru bir hareket tarzıyla ona kibirlenme [boş yere kendiyle övünme] fırsatı vermemeliyiz. Bu onlara ne kadar güzel olduklarını ve şu veya bu elbisenin ne kadar yakıştığını söyleyerek ve bir ödül olarak süslü püslü bir giysi sözü vererek çocukların önünde gevezelik eden insanların sayesinde kolayca yapılır. Güzel ve gösterişli giysiler çocuklar için uygun değildir. Temiz ve basit esvapların kendileri için yeterli olduğunu kabul etmeliler.
Sayfa 108Kitabı okudu
Çocuklar açık yürekli ve bakışlarıyla güneş gibi neşeli olmalıdır. Sadece neşeli bir yürek mutluluğunu iyilikte bulabilir. İnsanları kasvetli ve meyus yapan bir din sahte bir dindir; çünkü biz Tanrıya zoraki değil, neşeli bir yürekle hizmet etmeliyiz. Çocuklar zaman zaman okulun dar sınırlarından kurtarılmalıdır, aksi halde doğal neşelilikleri çok çabuk soluverir. Çocuk serbest bırakıldığında derhal doğal esnekliğine kavuşur. Bu amaca en iyi hizmet edecek olan şey çocukların tam özgürlüğün tadını çıkararak mütemadiyen birbirlerini yenmeye çalıştıkları oyunlardır ve bu oyunlar çok çabuk onların ruhlarını tekrar pırıl pırıl ve neşeli hale getirecektir.
Sayfa 107Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.