"Fotogral makinesi, izleyicinin anlamlandırma mekanizmasını durduracak denli etkileyici gizli ve geçici resimleri giderek daha iyi yakalayabilmek üzere, küçülüyor da küçülüyor. Burada, vasamsal iliskilerin birebir karsılanmasını sağlayan ve onsuz fotografik kurulmanın yalnızca yaklasık bir yerlere saplamp kalacağı bir gerekçe gündeme gelmelidir... Ama, kentimizde her köse bir suç mekâm degil midir? Yoldan geçen herkes mücrim birer ovuncu değil midir? Fotoğraflarında suçu ortaya çıkarmak ve suçluyu açıklamak her fotoğrafçıın görevi değil midir? "Ge leceğin cahilleri", deniyor, "alfabeyi sökemeyenler değil, fotoğraf çekemeyenler olacak". Ama kendi fotoğraflarını okuyamayan fotoğrafçıvı da cahil saymak gerekmez mi? Gerekçe, çekilen resmin en önemli unsuru olmavacak mu?"