Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Foucault Düşüncesi Kişiliği

Paul Veyne

Foucault Düşüncesi Kişiliği Sözleri ve Alıntıları

Foucault Düşüncesi Kişiliği sözleri ve alıntılarını, Foucault Düşüncesi Kişiliği kitap alıntılarını, Foucault Düşüncesi Kişiliği en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İçinde yaşadığımız dünya, içinde düşündüğümüz dünya değildir; diyordu Gaston Bachelard.
Sayfa 140
Wittgenstein'a göre hayat, esiri olduğu dilsel oyunlar arasında varlığını sürdürür; kelimeler, davranış kodları (toplumsal, politik ilişkiler, büyü, sanatlar karşısındaki tutum, vb) aracılığıyla düşünüyoruz.
Sayfa 73
Reklam
Varlığı ağırlık yaratmadan kendini dayatan hızlı bir muhataptı.
Sayfa 178
Jean-Maria Schaeffer'in söylediği gibi, bilgi mekansal-zamansal iki gerçeklik arasındaki etkileşimdir. Bilgi, göksel bir ayna değil, ampirik bir süreçtir. Kendinde şeyler, onları kendi imgelerine göre şekillendiren "söylemlerimizden" kurtulduğunda, bu kendinde şeyler ancak insani olmanın ötesine geçen bir zeka tarafından erişilir olur. Alexandre Koyre'ye kulak verirsek, insan hakikat fikrini kavrayabilir ama muhtemelen hakikatin kendisine erişemez.
Sayfa 86
1979 yılında, not defterine şunu kaydediyordu: "Tümelleri tarihin rendesinden geçirmek değil, tarihi tümelleri reddeden bir düşünce düzleminden geçirmek. "
Sayfa 18
Foucault'nun eseri bütünüyle, Nietzsche'nin Ahlakın Soykütüğü kitabının devamıdır. Ezeli olduğu sanılan her anlayışın bir tarihi olduğunu, '' oluş halinde" bulunduğunu ve kökenlerinde yüce hiçbir şeyin bulunmadığını göstermeye çalışır.
Sayfa 138
Reklam
Her dönemin insanları, akvaryumlar gibi, söylemlerin içine kapanmışlardır. Bu akvaryumların ne olduğunu bilmedikleri gibi, akvaryum olup olmadığını da bilmezler. Sahte genellikler ve söylemler zaman içinde değişirken, bu söylemler kendi dönemlerinde doğru kabul edilir. Öyle ki hakikat, doğruyu söylemeye, doğru olduğu kabul edilen ve bir yüzyıl sonra alay edilecek şeye uygun konuşmaya indirgenir.
Sayfa 22
İnsan
Okullarda hapishaneler gibi aynı amaca hizmet eder: insanı düzenler, degiştirir
''Vahşi özne'' kökensel değil, boştur. Tarihte hiçbir yerde tümel biçimde saf özne bulunamaz.
Sayfa 113
Kendinde şeye yalnızca fenomen olarak erişebiliriz, çünkü kendinde şeyi içine girdiği söylemden ayıramayız.
Sayfa 20
Reklam
Dispositif ile bilim insanı; birbirleri üzerinde iktidar kurar, bilim de toplum üzerinde iktidar kurar, çünkü doğruyu söylemekle ün salmıştır. Dispositif, özne, iktidar ve hakikat böylece birbirine bağlanır.
Sayfa 113
Dingin, çok okumuş ve derin bir eleştiri, büyük harflerle İktidar ya da Aşk genellemelerinin hakikatinden kuşkuya düşürür.
Sayfa 53
Hayat insanla birlikte yerini asla tamamen bulamamış bir canlıya, dolanmaya ve (sonsuzca) aldanmaya mahkum canlıya varır.
Sayfa 93
Bütün fenomenler tekidir, tarihsel ya da sosyolojik her olgu tekilliktir. Foucault genel, tarih-ötesi hakikaketler olmadığını düşünür, çünkü insani olgular, eylem ya da akıldan kaunaklanmaz. Ayrıca genel hakikatler, işaret ettikleri nesneyi de tam olarak yansıtmazlar. Aldatıcı genelliklerinin ya da varsayılan işlevlerinin ötesinde, tekillik onların tuhaf söylemlerinin tekilliğidir.
Sayfa 20
"herkes, kendi döneminde nasıl düşünülüyorsa ancak öyle düşünebilir,"
24 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.