Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gökyüzü Üzerine

Aristoteles

Gökyüzü Üzerine Sözleri ve Alıntıları

Gökyüzü Üzerine sözleri ve alıntılarını, Gökyüzü Üzerine kitap alıntılarını, Gökyüzü Üzerine en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Sonsuz yolu, sınırlı zaman içinde geçemeyiz."
"Kocaman ağızlardan dökülen boş sözler..."
Sayfa 153Kitabı okudu
Reklam
"...Gerçi kendi başına gökyüzü olmakla bu gökyüzü olmak birbirinden farklıdır."
"Sınırlandırılan asla sonsuz olamaz."
“Oluşması olası olmayan şeyin olması olanaksızdır.”
Sayfa 49
Çünkü doğa hiçbir şeyi raslantısal yapmıyor.
Reklam
Medeniyetin getirdigi herşey insani şartlara baglamaktadır . Aile ve toplum başa derttir . Bireysel anlamda; insanin özgür olabilmesi icin , ruhunu özgür birakabilmek icin bedensel hazlardan arınmasi gerekir . hazlar insani köreltir ... Bir insan bedensel hazlarin peşinden koşmaya başlar başlamaz hayatinin amacı bu olur . Cinsel hazlar , var edilme ve hırs öyledir . Şan şeref peşinde koşma öyledir . Ne kadar az nesneye ihtiyac duyarsanız , kendi kendine yeterlilige sahip olup özgürleşirsiniz .
Nitekim doğa gereği olan nesnelerin bir kısmını cisimler oluşturuyor, bir kısmını büyüklükler, bir kısmını cisim ve büyüklük taşıyan nesneler, bir kısmını da bunların ilkeleri, ana maddeleri.
Çünkü hakikatten küçük bir sapma bile yolun sonunda bizi hakikatin çok çok uzağına taşır. Sözgelişi biri çok küçük bir büyüklük üzerine konuşuyorsa: bu küçücük şeyin işin içine sokulması matematikte büyük sonuçlar çıkarır. Bunun nedeni şu: kaynak, olanak açısından büyüklükten daha güçlüdür, bunun için kaynaktaki küçüklük sonda büyüklüğün tümü olur.
Hepimizin bir alışkanlığı var: araştırmayı nesne neyse ona göre değil, karşıt söylenen neyse ona göre yapıyoruz. Kişinin kendisi de, kendine artık karşıt söyleyeceği bir şey kalmayana değin araştırır. Bunun için doğru araştırma yapmak isteyen kişinin, cinsçe nesneye özgü itirazlarla karşı çıkması gerekir, bu da bütün ayırıcı özelliklere bakmaya bağlıdır.
Reklam
ikinci kitap
İmdi evrenin bütünü oluşmamıştır, kimilerinin ileri sürdüğü gibi yok olma olasılığı da yoktur; tektir ve ebedidir; bütün bengiliğiiçinde başı, sonu yoktur; tüm sonsuz zamanı kendi içinde sarar.
Hakikatten küçük bir sapma bile yolun sonunda bizi hakikatin çok uzağına taşır.
Bir nesnenin mutlak anlamda yanlış olması ile mutlak anlamda olanaksız olması aynı şey değil. Nitekim senin ayakta olmadığın halde ayakta olduğunu söylemen yanlış, ama olanaksız değil. Aynı şekilde kithara çalan, şarkı söylemediği halde şarkı söylediğini iddia ederse yanlış,ama olanaksız değil. Ne ki aynı anda hem ayakta olmak hem oturmak; çapın paralel olması, bunlar yalnızca yanlış değil, aynı zamanda olanaksız da. Demek yanlış ile olanaksız aynı şey değil.
"...Karşıtlıklar ise yerlerin karşıtlıklarına göre. Her iki devinim de eşit olsaydı onlarım devinimi olmazdı.İki devinimden biri güçlü olsaydı öteki devinim olamazdı.Dolayısıyla her ikisi de olsaydı kendi devinimini gerçekleştirmeyen öteki cisim gereksiz olurdu. Nitekim bağlanamayan bir bağlı ayakkabıya gereksiz deriz.Oysa Tanrı ile doğa hiçbir şeyi gereksiz yere yapmaz."
Sayfa 31 - Dost YayınlarıKitabı okudu
Empedokles'in Sevgi'nin egemenliğinde kemik ile eti oluşturması. Şöyle diyor: "Boyunsuz bir sürü kafa ortaya çıkıverdi."
44 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.