Halifelik Tarihine Giriş kitaplarını, Halifelik Tarihine Giriş sözleri ve alıntılarını, Halifelik Tarihine Giriş yazarlarını, Halifelik Tarihine Giriş yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kırtas Hadisesi'nin gerçekleştiği gün perşembeydi. Hz. Peygamber'in vefatı ise pazartesi günü idi. Yani Hz. Peygamber, Kırtas Olayı'ndan sonra üç gün daha yaşadı, sahabelerle konuştu, onlara hutbe verdi.""» Eğer toplumu ilgilendiren söylenmesi gereken önemli bir şey olsaydı bu üç gün içinde muhakkak sahabelere bildirirdi.
Nitekim Hz. Peygamber'in vefatı sırasında amcası Abbas'ın Hz. Ali'ye "Git Hz. Peygamber'den liderliği Haşimoğulları adına iste. " '"'şeklinde teklifte bulunması, Hz. Ali'nin halifeliğe vasiyet edilmediğinin delillerindendir.
Ayrıca Hz. Ebubekir, halife seçildiği gün Ebu Süfyan, Hz Ali'ye gelerek halife seçilmesi için asker toplamayı teklif etmiş, ancak Hz. Ali, "Biz Hz. Ebubekir'i bu işe layık görüyoruz."-''" diyerek Ebu Süfyan'ın bu teklifini reddetmiştir.
Hz. Ali, halifeliği sırasında halka verdiği bir hutbede "Bu hilafet işi sizindir, istediğinize veriniz." sözü," halife seçiminin halka bırakıldığını ve Hz. Peygamber'den bu konuda bir tavsiyenin olmadığını gösterir.
Şia, bu olaydan yola çıkarak "Hz. Peygamber'in Hz. Ali'yi yerine halife tayin etmek için kağıt istediğini, vefat etmeden önce bu önemli konuyu yazdıracağını, fakat Hz. Ömer'in buna engel olduğunu" iddia etmiştir.
Hz. Peygamber, ölümüyle sonuçlanan hastalığı sırasında Hz. Ömer'in de bulunduğu bir sırada: "Bana bir kağıt (Kırtas) getirin. Size uyguladığınızda/uyduğunuzda sapıtmayacağınız bir şeyler yazayım." der. Ev halkından kimileri kağıt getirmeye çalışırken Hz. Ömer, Resulullah'ın ağır hastalığını da düşünerek "RasuluUah'a hastalığın galebe çaldığını, Kur'an'ın ellerinde olduğunu, Allah'ın kitabının kendilerine yeteceğini" belirterek kağıt getirilmesine karşı çıkar. Bu arada ev halkından Hz. Ömer'i destekleyenlerle, diğerleri arasında tartışma çıkar. Gürültü çoğalınca Hz. Peygamber onları yanından çıkartır.
Eğer İslam siyasi tarihinde halifenin azli meselesi kurumsallaştırılıp işletilebilse idi, saltanat olayı gelişmeyebilirdi. Toplumsal tepkinin bir ifadesi olan azil olayının nasıl gerçekleşeceği belirlenmeyince iş kılıca kaldı, sonuçta halifeler katledildi ve saltanat olgusu meydana geldi.
Hz. Osman'ın istifası istendiğinde halife istifa etmeyince, halifenin nasıl bir yolla azledileceği de kurumsal olarak düzenlenemeyince, işler çıkmaza girmiş mesele halifenin katledilmesine kadar varmıştır.