Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hapishane Defterleri 3. Cilt

Antonio Gramsci

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Her liderin karakterinde hırslı olmak, yani enerjisinin tamamını dev­let iktidarını ele geçirmeye yöneltmek vardır. Hırsı olmayan bir lider, li­der değildir ve takipçileri için tehlikeli biridir: Beceriksiz ve korkaktır
Reklam
Belli sınırlamalara rağmen Civiltiı: Cattolica Cizvitlerinin muhalif tutumu. Kilise ise Rotary Kulübüne karşı henüz böyle bir tavır takınmamıştır. Cizvitler, Rotary'nin Protestanlık ve Masonlukla bağlarına karşı çıkarlar; onun Amerikanizmin bir aygıtı olduğunu ve bu nedenle en azından Katolik karşıtı bir anlayışının söz konusu olduğunu düşünürler. Halbuki Rotary, tarikatçı ya da Mason olmak istemez; herkes kulübe katılabilir: Masonlar, Protestanlar, Katolikler. Bazı yerlerde Katolik başpiskoposlar bile üye olmuşlardır. Temel sorunun yeni bir kapitalist ruhun yayılışı olduğu anlaşılıyor: Diğer bir deyişle, endüstri ve ticaretin bir iş olmaktan öte bir toplumsal hizmet oluşu ve hiç şüphesiz bunların bir "hizmet" oldukları sürece bir iş oldukları ya da olabilecekleri olgusu. Rotary, başka bir deyişle, "talan kapitalizmi"nin aşıldığını ve iktisadi güçlerin gelişimi lehinde yeni bir gelenekle değiştirildiğini görmek istiyor. Rotary tarafından dile getirilen ihtiyacın Amerika'da çok ciddi boyutlara ulaştığı yakın zamanlarda bizzat görüldü; İngiltere'de ise problem iş dünyasında belli seviyede "dürüstlük" ve "adalet" uygulamalarıyla halihazırda aşılmıştı. Amerika'nın sınırlarını aşan neden sadece Rotary Kulübü'dür? Neden Amerika'da faaliyet gösteren ve Amerika'nın eski pozitivist din biçimlerinin ötesine geçmesini sağlayan çok sayıda oluşumdan biri değil? Bunun sebebi bizzat Amerika içinde aranmalıdır; belki de asıl sebep Rotary'nin Open Shop kampanyasını yani rasyonalizasyonu başlatmış olmasıdır
Diplomat yeni tarihsel ilişkiler yaratmaz, sadece si­yasetçinin yarattıklarını meşrulaştırır
Çincede şöyle bir söz var: "Çok okuyan çok bilir." Aslında, her şey sentaksa gelip dayandığından, metni anlamak için sadece dildeki cüm­lelerle ya da biçimlerle fazla içli dışlı olmak işe yarayabilir. İdeogramla­rın belirsiz anlamlarıyla, metnin derinlemesine anlaşılması arasında çe­kimli dillere nazaran zekanın sınırsız bir mantıksal uyarlamasına ihti­yaç duyulacak bir operasyon gereklidir.
Küçük burjuvazi kendisinin dışına çıka­maz, kendini anlayamaz, aynen bir embesilin kendisinin bir embesil ol­duğunu anlayamayacağı gibi (anlayabilseydi, zaten kendisinin zeki biri olduğunu kanıtlayabilirdi). Yani embesiller kendilerinin embesil oldu­ğunu bilmeyendir ve küçük burjuvazi kendilerinin kör cahil olduğunu bilmeyen kör cahillerden oluşur. Avrupalı küçük burjuvazi Amerikalı­nın kendine özgü cahilliğine güler fakat kendi cahilliğinden haberi yok­tur; kendisinin Lewis'in romanındaki Babbitt'ten bile aşağı bir Avrupa­lı Babbitt olduğunu bilmez; zira Lewis'in Babbitt'i kaçmaya çalışır, artık Babbitt olmak istemez. Avrupalı Babbitt ise kendi cahilliğiyle boğuşmaz aksine ondan zevk alır ve sesinin, kurbağa misali vıraklamasının bir bülbül şakıması olduğunu sanır.
Reklam
Sakin olun; elime bir tabanca alıp ken­dimi vurmaktan başka çarem kalmadı. Kalan zamanımda, geriye yağ­malanacak bir şey bırakmayacağım.
Vittorio EmanueleKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.