Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Te’vilül Ehadis - Yusuf Süresi

Hayatı Vahye Göre Okumak

İbrahim Öztürk

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Bize ne kadar çok benziyor!
Hz. Yusuf (as)'ın kardeşlerinin hayat anlayışı, Allah'ı hayatlarında söz sahibi kılmadıkları için problemliydi. İşin başını, Allah'a rağmen yaparken sonunu tevbe ederek güya İslam'a uygun hale getiriyorlar ve kendilerini rahatlatıyorlardı. Halbuki Yakub (as)'dan öğrendikleri dine göre hayat bu şekilde değil tamamen Allah'ın kontrolü altında olmalıydı.
Sayfa 58 - Serendib YayınlarıKitabı okudu
...bir fikrin doğruluğu, sayıyla değil; taşıdığı değerlerin hakikate uygun oluşuyla doğru orantılıdır. Müslümanlar, Bedir Savaşı'nı sayıyla değil de imanla kazanırken Huneyn Savaşı'nda yirmi bine ulaşan askeri güce güvenerek "Bu sayıdaki bir orduyu kimse yenemez." dedikleri için yenik duruma düşmüşlerdir.
Sayfa 63 - seraKitabı okudu
Reklam
Neden Ahsenü'l-Kasas?
Yusuf Suresi'nin "ahsenü'l kasas diye isimlendirilmesinin diğer bir sebebi de hayata dair her şeyin en çarpıcı yönleriyle ele alınmasıdır. Yaşamın bütün yönlerini kuşatması ve içine almasından kaynaklanmaktadır. Bu açıdan bakıldığında Yusuf Suresi, peygamberler salih ve iyi niyetli kişiler; melekler ve şeytanlar; hayvanlar; kral ve üst düzey yetkililer; halk, tüccarlar, bilginler ve bunların dünya görüşleri; kadınlar ve erkekler; kadınların hile ve entrikiları; aksiyon, aşk, tutku, kıskançlık ve ihtiras; ihanet ve intikam; düşünce ve inanç farklılıkları; tevhid ve şirk anlatılması; hayta farklı bakışlar; gizemli işler; rüya ve tabirleri; siyaset, toplumsal hayat; kıtlık, hayatın zorlukları ve bunlara sabretmek; ağırbaşlılık, onurlu tavırlar gibi konulara değinerek "en güzel hayat hikayesi olma şerefine nail olmaktadır.
Sayfa 24 - Serendib YayınlarıKitabı okudu
"Nerede olursan ol, Allah'a karşı gelmekten sakın/takvâlı ol. İşlediğin bir kötülüğün ardından hemen bir iyilik yap ki o kötülük silinsin. İnsanlara karşı daima güzel ahlâkın gereği davranışlarda bulun."
Tirmizi, Birr, 55Kitabı okudu
"İnsanlar elbette madenler gibidir." Herkes aynı kıvamda olamaz. Yapısı ne ile şekillenmişse onu dışına yansıtır.
Sayfa 59 - seraKitabı okudu
Feraset ile basiret, vahiyle şekillenmiş aklın ve kalbin eylemidir.
Sayfa 34
Reklam
Her ütopya,uğrunda feda olacak kullar arar.Kendini Allah’tan başkasına kullandıranlar,ne acıdır ki alınıp satılabilen eşya hükmünde olduklarının farkında bile değillerdir.Buna karşılık kendini Allah’a kullandıran ise şerefli bir kuldur.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.