Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hayatımızdaki Ekonomi

Julie A. Nelson

Hayatımızdaki Ekonomi Gönderileri

Hayatımızdaki Ekonomi kitaplarını, Hayatımızdaki Ekonomi sözleri ve alıntılarını, Hayatımızdaki Ekonomi yazarlarını, Hayatımızdaki Ekonomi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hayat her zaman net, hiçbir belirsizliğe izin vermeyecek doğru cevabı sayfanın sonunda görebileceğiniz bir matematik problemi değildir. Hayatın bu denli basit olduğunu düşünmek tamamen bir yanılsamadır
(Bencil davranışın) dönüm noktasına ise insanlar kendilerine düşenden daha fazlasını yaptıklarını ve diğerlerinin kendilerini istismar ettiklerini hissettiklerinde erişilir. ... İnsanlar hak ettikleri saygıyı görmediklerini hissederlerse işbirliği yapmaz ve hatta kinci olabilirler. İnsanlar diğerlerinin onları aldattığı ve elindekileri paylaşmadıkları bir toplumda yaşadıklarını düşünürlerse aptal yerine konmamak için kendileri de çalmaya aldatmaya ve istiflemeye başlarlar. Eğer insanlar genelde dürüst olmaya ve ellerindekini paylaşmaya istekli nezih bir toplumda yaşadıklarını düşünürlerse kendileri de genelde dürüst olacaklar ve ellerindekini paylaşmaya istekli olacaklardır. Bu konuyu bir dakika düşünün. Mevcut ekonomik davranışımız toplumsal algılar ve inançlardan son derece etkilendiği için ekonomik hayat hakkında inandığımız şeyin kendi kendini gerçekleştiren bir kehanet olma potansiyeli vardır. Eger insanların ekonomik hayatlarında her zaman kendi çıkarlarını gözettiğini söyleyen makine mitini etrafa yayarsak, hangi davranışı teşvik etmiş oluruz? Kamu yararı için alçakgönüllü davranışı mı yoksa savunmacı, kendini korumacı davranışı mu teşvik ederiz?
Reklam
Eşşşşek gibi çalışacaksın anlayışı ve işçiye serpilen ölü toprağı
Yani (işe) ilgi ve alakayı defeden, para-karşılığı çalışma-nın kendisinden ziyade, paranın hareketine atfedilen sosyal anlamdır. En azından kısmen para ile motive olmak, aslında ilgi veya öteki nedenlerle motive olmanın zıddı değildir. Sağlıklı bir ekonominin atan kalbi, insanların ilgili ve sorumlu olma arzularını 'dışarı itelemeden' parayı dolaşıma sokar.
Değer atfedilmeyen işler ve ekonomi
Bakım işi ev ortamından giderek uzaklaşmaya başladığında bile bu isin iyi gelir kazandıran bir iş kaynağı olmadığı fikri varlğını sürdürdü. İlk hemşireler genelde yoksulluk yemini etmiş rahibelerdi. Diğer hemşireler ise gecici olarak evlenene kadar hemşirelik yapan genç kadınlardan oluşuyordu. İkisinin de çok fazla paraya ihtiyacı yoktu, hayatlarında bakmakla yükümlü oldukları kimse yoktu ve tarikatlar, rahipler ve müstakbel kocalarından onların genel refahını sağlamaları bekleniyordu. Erken dönem hemşire okulları ve günlük bakım evleri evli, orta sınıf kilise kadınlarınca kadınlar ve daha az erişim hakkına sahip çocuklar için bir hayır işi olarak başlatılmıştı. Bu kadınlara az miktarda "cep harçlığı" ödenirdi, ne de olsa kocaları aileyi geçindirirdi. İlköğretime de aynı sekilde rahibeler, genç bekâr kadınlar ve kocaları iş sahibi olan evli kadınlarca yön verilmeye başlandı. Bakımın ekonomik desteği doğrudan bakım işinde çalışanlara değil yalnızca dolaylı olarak, aile ya da dini destek aracılğıyla geldi.
Ekonomik olmayanın ekonomik oluşu
Victoria döneminin "evdeki melek" ideolojisi kadınların (aslında ekonomik olan) evi geçindirme işini kamufle etti ve sanayileşmenin yoksul kadınlar ve çocuklar üzerindeki etkilerini saklamaya çalıştı.
Reklam
Bir insan aynı anda hem sevgi hem de para ile güdülenmiş olabilir mi?
(Kapitalist Toplumda) ne kadar zenginseniz sistemden o kadar faydalanmışsınızdır ve pazar sistemine pembe gözlüklerle bakıyor olmanız daha olasıdır.
Akademik iktisatçılar ... "ekonomik insan" ve onun hesaplarını vurguladıkça, gerçek insan bedenleri için (insani ihtiyaç ve sosyal engelleri aşacakları imkanlardaki) tedarikin önemi giderek azalmıştır.
Eğer patronsanız çalışanlarınızla duygusal olarak sağlıklı, saygılı ilişkiler kurma olasılığınız kapitalizmin yerleşik dinamikleri dolayısıyla imkansız hale gelir. Eğer parayla ilgileniyorsanız açgözlü ve bencil olmalısınız ve zayıf ve muhtaçlarla ilgili kaygılarınız olamaz.
Sayfa 38 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Ekonomik adam" salt kendi maddi ya da finansal çıkarlarıyla ilgilenen, bireysel, akılcı bir hesap makinasıdır.
Sayfa 27 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Smith elbette en çok bireylerin kendi çıkarlarını gözetlemelerinin, otomotik biçimde çalışan pazar sistemi mekanizması sayesinde başkalarının yararına dönüştüğünü söylemesiyle ünlü: " Kasabın, biracının ya da ekmekçinin cömertliği sayesinde değil, onların kendi çıkarlarını gözetmelerinden ötürü karnımız doyar."
Sayfa 21 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
İnsanlık tarihinin büyük bir bölümünde ev ekonomisi nüfusun büyük çoğunluğu için yavaş yavaş değişen geleneklerin dayattığı görevlerle beraber aslında erzak teminiyle ilgili bir meseleydi. Hakim sınıfların yalnızca küçük bir kısmı servetlerini toprak ve altın ile ölçerlerdi. Ekonomi, erzak ihtiyacının giderilmesi ve ikinci olarak da hakim sınıfı destekleyen vergilendirme anlamına geliyordu. Tüccar sınıfı yeterince gelişmemişti.
Sayfa 19 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Muhafazakarlar, şirketlerin sorumluluk almak için çaba göstermeleri gerektiğine inanmazlar ve bu yüzden de sizi naif bir iyi niyet elçisi olarak görürler. Radikaller ise şirketlerin hiçbir şekilde sorumlu olabileceklerini düşünmezler ve bu yüzden sizi kendinizi satmakla suçlarlar. (D.N: bir şirkette çalışan için söylenen bir durum)
Sayfa 14 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Temel tezlerden biri
Ekonomik sistemlerin ahlak dışı yasalara göre işleyen cansız makineler olduğu, bir gerçek değil inanıştır.
Sayfa 13 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
51 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.