Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

El Kitabı

İslam İnanç Esasları

Kolektif

İslam İnanç Esasları Gönderileri

İslam İnanç Esasları kitaplarını, İslam İnanç Esasları sözleri ve alıntılarını, İslam İnanç Esasları yazarlarını, İslam İnanç Esasları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kesin Kararlılar
İbrahim'in tarihte kırılma yaratan (ulu'l- azm) peygamberler (Nuh, Musa, İsa, Muhammed (a.s) (Ashab 33/7; Fetih 48/35) arasında sayılmasının yegâne sebebi, insanlığa bu metafizik sorgulamaların kapısını açmasında yatmaktadır. İbrahim, aklın, insafın, vicdanın ve sezgilerin, insanı kaçınılmaz olarak çekip götürdüğü metafizik sorgulamaları başlatan ve Allah'ın varlığına ve birliğine, delile dayalı olarak ikna olan ilk örnek modelidir. (En'âm 6/74-87)
Sayfa 99 - Grafiker Yayınları
KELİMELERİN DÜNYASI
İbrahim'e kadar, insan-insan ve insan-doğa ilişkisini aşamayan Âdemoğlu, İbrahim'le birlikte kavramsal zekâ gelişimini tamamlayarak metafiziği yani insan-Allah ilişkisini kavrayabilecek bir bilinç düzeyine yükselmiştir. Bu bilinç düzeyi, isimlerin içini kelimelerle doldurmayı, isimleri birer delil olarak kullanabilmeyi ve sonuç olarak somut dünyanın ötesine uzanabilmeyi mümkün kılmıştır.
Sayfa 98 - Grafiker Yayınları
Reklam
kelimeler dünyası
İbrahim'e önce kelimeler verilmiş ardından da delilli düşünme tarzını geliştirdiği için de insanlığın derecesi, kendinden önceki döneme kıyaslandığında, bir üst seviyeye yükselmiştir.
Sayfa 98 - Grafiker Yayınları
İmkân Delili
Varlığı Zorunlu Olan'ın yokluğu düşünülemez.
Sayfa 86 - Grafiker Yayınları
Farklı ümmetlerin aralarındaki ilişkileri düzenlemede farklı yol tutmaları, ahlaki ilkelerde bir temele dayanmalarına engel değildir. insanın temel ontik yapısına dayanan ve Allah'ın doğuştan bu fıtrata neyin iyi neyin de kötü olduğunu yerleştirmiş olmasına yaslanan ahlak temeli, bütün insanlarda ortaktır. Bu anlamda yerel bir ahlaktan bahsedilemez.
Tevhid inancının karşıtı durumundaki putperestliğin varlığını tespit etmek için, yüzyıllar öncesinde formunu bildiğimiz, puta tapan insanlar ararsak dünyada hiçbir putperese rastlanmaz. Günümüzün putperesti, hiçbir ortak ve üst değer tanımadan, kendi idealini gerçekleştirmek için bütün değerleri ve insanları basamak olarak kullanma derecesinde insanlıktan uzaklaşan tiplerdir.
Reklam
Insanın kendine bir ideal koyması ve bütün kanunlarını, zevklerini, haklarını bu idealden çıkarmaya kalkması belki de tarihin gördüğü en büyük insan sapmalarından biri olarak görülmelidir. Zira bu ideal içerisinde zevklerin, hakların sınırı belirsizdir; bu sınırsız arzuların güdümüne giren insanın yarattığı dünyanın tarihi de savaşların, tahakkümlerin, açlıkların, sefaletlerin dünyası olagelmiştir.
Unutulmaması gereken şudur: Hz Muhammed vahiy almadan önce Hira Mağarasında uzlet halindeydi. Vahiy onu şehre, yaşamın ortasına getirmiştir. Maddi şeylerden ve insanların içinden ayrılıp uzlete çekilme, İslam'ın ruhuna tamamen aykırıdır. İslam kişinin kendi yeteneklerini köreltmeyi değil onları geliştirmeyi ve insanın yararına kullanmayı emreder.
Din veya dinlerin gerçekliklerini sorgulamak için elimizde ölçütlerimiz vardır. Bu kriterlerin öne çıkarılarak İslam dahil bütün dinlerin gerçeklik- lerinin, etkinliklerinin ve mevcut halleriyle insanlığa ne tür katkıda bulunduklarının sorgulanması gerekir. Bu sorgulamada en temel kriter, bir dinin kendi mensupları dışındakilere yaşam alanı açan terim ve kavramlara sahip olup olmadığıdır. Bu kriteri yerine getiren din gerçek (Elmalılı Ham- di Yazır'ın ifadesiyle Hak Din), yerine getirmeyen ise dejenere edilmiş ve geleneğe dönüştürülmüş bir dindir.
Varlık
İnsanın hakikati bulmada dayanacağı nirengi noktası, insanın önyargılarla ve içine doğduğu çevreyle bozulmamış fıtratıdır.
Sayfa 64
90 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.