Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam'da Modernleşme

Bedri Gencer

İslam'da Modernleşme Sözleri ve Alıntıları

İslam'da Modernleşme sözleri ve alıntılarını, İslam'da Modernleşme kitap alıntılarını, İslam'da Modernleşme en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"İslâm'ı yaşamak veya anlatmaktan çok,onu Batılıların açtığı yolda savunmakla uğraşan İslâmcılar,asıl yapmaları gereken şeylerden sürekli uzak kaldılar."
Sayfa 277 - İsmâil Kara 1986:XXIVKitabı okudu
Türkçemiz,varlığın dokusunu yansıtacak kelimeler dokusunu kayb ettiği için düşünce üretemiyoruz.Dilde asalet,düşüncede asalet demektir; "yanıt,olanak,olasılık" gibi köksüz kelimelerle köklü düşünce üretilemez.
Reklam
Tespit
Türkler,at üstünde,sınır boylarında gâzî dervişler aracılığıyla İslâm'ı benimsedikleri için,saf nesep asabiyetini,güçlü bir sebep asabiyetine,din ve medeniyet uğrunda gazâ ruhuna dönüştürmeyi başarmışlar,bu aktivizm ile İslâm dünyasının liderliğini üstlenmişlerdir.
Müslüman kimliği, son din İslâm'a mensubiyetten kaynaklanan bir mutlak üstünlük hissiyle şekillenmişti. Bu tür bir üstünlük hissi, iki ucu keskin kılıç gibiydi; hakkı verilmediği takdirde tam tersi bir aşağılık psikolojisine dönüşmesi mukadderdi.
Sayfa 151Kitabı okudu
"İslâm'ı yaşamak veya anlatmaktan çok, onu Batılıların açtığı yolda savunmakla uğraşan İslâmcılar, asıl yapmaları gereken şeylerden sürekli uzak kaldılar."
Sayfa 277Kitabı okudu
batı’da orijinal din, önce theology, sonra religion, sonra ideology ve en son Katolik dünyada civilisation, Protestan dünyada cultur’a dö­nüşerek kutsal ve normatif aslını ve böylece meşrûlaştırma imkânı­nı tamamıyla kaybetmişti.
Reklam
Türkçemiz, varlığın dokusunu yansıtacak kelimeler dokusunu kaybettiği için düşünce üretemiyoruz. Dilde asalet, düşüncede asalet demektir; "yanıt, olanak, olasılık" gibi köksüz kelimelerle köklü düşünce üretilemez.
Tesbit Fevkalade/ Kur'an Akledin Der Ama
Sürekli "Kur'an'ın insanlara aklı kullanmaya çağırdığını, İslâm'ın akla dayanan bir din olduğu"nu iddia eden Abduh gibi modernistlerin gözden kaçırdığı kritik bir nokta vardı. Kur'an'da hiçbir yerde insanlara aklın "el-akl" şeklindeki isim veya mastarı değil, "akl ederler, akl etmezler mi?" gibi fiil hali izafe edilmektedir. Bu, insan aklının otonom yerine, ancak aşkın bir klavuza (nakl) bağlı işlev görebileceğini belirtir.
Sayfa 502Kitabı okudu
Fransız Devrimi ile zirvesine çıkan dünyanın siyaset yoluyla değiştirilebileceği inancının temelinde insanın insana tahakkümünün önlendiği "özgür bir dünya" özlemi yatıyordu.
Sayfa 334Kitabı okudu
Tesbit
Tekkede üdebâ,siyasî muhalefet amacıyla savunacağı İslâmî ideallerini ulemâdan,ulemâ ise eleştirel söylemini,partizan tutumunu üdebâdan ödünç aldı.
Sayfa 229Kitabı okudu
322 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.