Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam'ın Değerleri ve Yorumları

Ali Murat Daryal

İslam'ın Değerleri ve Yorumları Hakkında

İslam'ın Değerleri ve Yorumları konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
0/10
0 Kişi
1
Okunma
Beğeni
526
Görüntülenme

Hakkında

Kur'ân-ı Kerîm nazil olmasaydı ve onun Peygamber-i zî-şân'ı Muhammed aleyhisselam teşrif etmeseydi dünya var olduğu günlerden bu günlere kadar bir değer üretemediği gibi, görünen oydu ki bundan sonra da bir değer üretemeyecekti. Afrika'da ve diğer ülkelerde zencilerin başlarına çöken felaketler halen devam etmiyor mu? Son zamanlara kadar süregelen kızılderililerin kafaderilerinin soyulması bugün uygulanmıyorsa bu durum batılı insanın insafından değildir. Kafa derisi soyulacak kızılderili kalmamasındandır. Yahudi-Hristiyan Batılılar Kuzey Amerika'ya geldikleri zaman bu topraklarda yedi milyon kızılderili yaşıyordu. O tarihlerde İngiltere'nin nüfusu on milyon civarındaydı. O günlerden bu günlere kadar sömürgelerinde yaşayan insanlarıyla beraber İngiliz nüfusu ne miktara ulaşmıştır? Buna karşılık kızılderililerin nüfusu kaç bine düşmüştür? Bir Amerikalı Profesörün seminerinde ?Biz evvela kızılderili nüfusunu azalttık, daha sonra onları beyazların yaşayamayacakları yerlerde oturmaya mecbur bıraktık," diyerek tebessüm etmesi Amerika'nın ve Amerikalı'nın insan haklarından ne anladıklarını gösterir. Bu zât itiraflarını yeterli bulmuş olacaktı ki önceki yıllarda kızılderili perçemi getiren her avcıya ne miktar para verildiğine temas etmemişti. Bu insanların tutumu bu kadarla sınırlı değildi. Onların tahribatı hayvanlar âlemini ve tabiatı bütünüyle kapsayacak şekilde bir yapı halini almıştı. Bir çok canlı türü yok olmak durumunda kalmış, göller asit deposuna dönüşmüş, toprak ve hava zehirlenmişti. Kurân-ı Kerîm bir sûresine Kehf adını vermiştir. Bu kelime Ashab-ı Kehf tâbirinin bir cüz'üdür. Ashab-ı Kehf tabiri isim tamlamasıdır. Ashab arkadaş manasında sahib kelimesinin çoğuludur. İnsan daha doğru manasıyla insanlar cemiyet demektir. Kehf mağara demektir, kaya, taş, toprak manasına gelir. Lisanda az önemli olan daha önemli olanı tamamlar. Ahmed'in defteri tamlaması defteri Ahmed'e ait kılar. İslâm mağara arkadaşları, mağara insanları tabiriyle aziz, muhterem, mükerrem saydığı insanı daha az önemli olan taşa, toprağa, kayaya ait kılmış, bununla o, insanın kıymetinden bir kısmını maddeye izâfe etmiş, ayrıca insanın maddenin imkanlarıyla ancak tamamlanacağını anlatmış oluyordu. İlaveten araya Kıtmîr adıyla anılan köpeği de dahil ediyordu. Hasılı İslâm önce insanları, daha sonra onların aralarına hayvanları temsilen köpeği ve en sonunda insanlığın sonsuz ihtiraslarına sınır getirmek için maddeyi, yani mağarayı bitkileriyle beraber ele alarak sınıfsız, ideal toplumun şemasını sunmuş, varlık âlemine bütünlük ve uyum getirmiştir. Kehf Suresî'nin birbirini takiben gelen üç ayetinde ayrı ayrı üç defa kelbuhum, köpekleridir diyerek köpeklerinden bahsedilmesiyle, batılıların son asırlarda kurmaya çalıştıkları hayata saygı felsefesinden bin küsûr yıl kadar önce, İslâm, hayata saygıyı insanla sınırlı olmaktan kurtarıp, bütün canlıları hatta cansızları kapsayacak şekilde yaygınlaştırmıştır.
Tahmini Okuma Süresi: 14 sa. 58 dk.Sayfa Sayısı: 528Basım Tarihi: Ocak 2016Yayınevi: M. Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları
ISBN: 9789755483948Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Yazar Hakkında

Ali Murat Daryal
Ali Murat DaryalYazar · 6 kitap
1931’de İstanbul’da doğdu. 1950’de Taksim Erkek Lisesini, 1959’da İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arap-Fars Filolojisi Bölümünü bitirdi. Aynı üniversitenin Psikoloji Bölümünden de mezun oldu. İslami ilimler üzerine özel dersler aldı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İslam Araştırmaları Bölümünde asistanlık ve orta dereceli okullarda din bilgisi öğretmenliği yaptıktan sonra, 1966’da İstanbul Yüksek İslam Enstitüsüne öğretim görevlisi olarak tayin edildi. 1988’de doktorasını tamamladı, 1998’te profesör oldu. Aynı yıl yaş haddinden emekli olan Prof. Dr. Ali Murat Daryal, bir süre daha Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde sözleşmeli olarak görevine devam etti. Uzun süre kanser tedavi gören Prof. Dr. Ali Murat Daryal 16 Mart 2017 tarihinde vefat etti. İstanbul Şakirin camiinde cenaze namazı kılındıktan sonra Karacaahmet mezarlığına defnedildi.