İslamın Mistik Boyutları sözleri ve alıntılarını, İslamın Mistik Boyutları kitap alıntılarını, İslamın Mistik Boyutları en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kuran okumak mutasavvıfın başka bir önemli göreviydi: "Kuran'ı ezberlemeyen mürit, kokusu olmayan turunca benzer" . llahi kelam, manevi yükselmenin şaşmaz kaynağıdır; neşe ve huşu verir ve Allah'la gizli sohbet yolunu açar; çünkü Ali'nin, "Allah zatını kullarına Kuran'da gösterir" dediği rivayet edilir
Muhasibi : Allah, salik için nefsin terbiyesini öngörmüştür. Aklı fikri Rabbinde olanın, bu dünyayı horlayanın, alçakgönüllü, huşu içinde olanın, hüzünlünün, ağlayanın, itaat eden bir nefse sahip kişinin, bu dünyanın çocuklarından uzak olmanın, baskı altında eziyet çekip de öç almaya yanaşmayanın, malı yağma edilince misillemeye kalkışmayanın ne kadar yüksek makamda olduğundan habersizdir insanlar. Saçı başı darmadağın, üstü başı toz toprak içinde, giyim kuşamına önem vermeyen, üstü başı pejmürde, yüreği yaralı, yalnız bir yabancıdır o; ama cahil kişi o yolcunun kalbine bakıp Allah'ın vaat ettiği sonsuz lütufla nasıl dolu olduğunu ve onun, dünya zevklerinden, kendini begenmişlikten vazgeçmekle aslında neler kazandığını bir görebilseydi; onun yerinde olmak ister ve gerçekten zengin olanın, göze güzel görünenin, hazzın tadına varanın, kıvanç ve mutluluk içinde olanın o salik olduğunu, çünkü onun dilegine
kavuşmuş olduğunu, Rabbinden umduğunu bulduğunu anlardı.
"Bütün dinlerin içinden akan büyük manevi nehir" denmiştir gizemciliğe. Gizemcilik en geniş anlamıyla, -Hikmet, Işık, Aşk veya Yokluk diye isimlendirilen- Tek Hakikat'in bilincine varmak olarak tanımlanabilir.
Müftüler fetva veriyor, kitabi bilgileriyle,
Ama cahil kalmışlardır aşksızlıktan Efendim!
Allah'ın sırrı bilinmez okumakla
Tek bir aşk sözü yeter oysa Efendim
Yedi peygamberle yedi letaif'i yani insanın manevi merkezlerini bağlantılandıran Kübrevi mutasavvıf Simnani'nin yaptığı liste de hatırlanabilir: Siyah renkle ilişkili olan insan varoluşunun Adem'i, kalabiyye, zahiri, biçimsel yöndür; Nuh (mavi renk) nefsin görünüşüdür; İbrahim (kırımızı renk) kalbin görünüşüdür; Musa (beyaz renk) sırr'ın, yani kalbin en derin köşesinin görünüşüdür; Davud (sarı renk) ruhi yöndür; lsa (ışıldayan siyah renk) en derin sır (hafı); Muhammed (yeşil renk) ise hakkiyye ile, yani ilahi hakikatle ilişkilidir. Bu kuramlara göre, ışıldayan siyahı geçtikten sonra yeşile ulaşan mutasavvıf "gerçek Muhammedi"dir
Ebü lshak el
Kazerüni : "Ya Rab! Üzerimizdeki nimetlerin hadsiz ve hesapsızdır! Dil ile seni zikr ve gönülle sana şükretmek için tevfik vermen de o nimetlerdendir"
Hal ve makamları sınıflandırma eğiliminde olan süfiler sabırlı kişileri üç sınıfa ayırmışlardır: Sabırlı olmaya çalışanlar, mütesabbır; belalara katlananlar, sabir; her koşul altında sabredenler, sabar.
"En yüce şerefe ulaşmak isteyen şu yedi şeyi
diğer yedi şeye tercih etsin: 'Fakirliği zenginliğe, açlığı tokluğa, a.5ağıda olmayı yükseklerde olmaya, zilleti izzete, tevazuu kibre, hüznü neşeye, ölümü hayata"