Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İtikadda Orta Yol

İmam Gazali

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Nice insanlar vardır ki, dış görünüşleri itibarıyla haram işlemektedirler, ancak Allah katında öyle bir yerdedirler ki, kalplerinde O'ndan başkası yer almaz. [Onların asıl] karakterleri içlerinde gizlidir. Bunun gibi zâhirî ibadetlerle bezenmiş nice insanlar da vardır ki, içlerinde gizlenen kötülükten dolayı, Allah'ın öfkesini kazanmışlardır. İnsanların içlerindeki sırları yüce Allah'tan başkası bilemez.
Sayfa 198Kitabı okudu
Yüce Allah'ın yolundan sapan bir kimsenin O'na ne yaptırdığına bir bak! Bu kişi zayıf olan aklını yüce Allah'ın "O bir şeyin olmasını dilediği zaman ona 'Ol' der ve o şey de hemen oluverir" [Yâsîn 36/82] sözünün anlamını ve bunun kudretin etkisi ve yetkinliğinden kinâye olduğunu anlamayarak iyice tüketti ve kendini utanılacak durumlara (mehâzí) düşürdü. Rezil olmaktan ve büyük korku (kıyamet) gününde utanılacak durumlara düşmekten Allah'a sığınırız. O gün kalplerin içindekiler açığa çıkacak, sırlar ortaya dökülecek ve bu günde Allah, cahillerin yaptığı kötü işlerin üzerindeki örtüleri kaldıracaktır. Bu günde yüce Allah ve sıfatları hakkında doğru olmayan bir inanca sahip olan câhile ise şöyle denecektir: "Sen bu konuda tam bir gaflet içindeydin, artık gözünden perdeni kaldırdık, şimdi gözün keskindir." [Kaf 50/22]
Sayfa 132Kitabı okudu
Reklam
İmam Şâfîî ;
" Her kim câhillere ilim ihsan eder ise onu zayi eder, Her kim de, hak edenlerden ilmi esirgerse zulmetmiş olur. "
Sayfa 24
Mesela üç çocuğun bulunduğunu farz edelim ve bunlardan biri henüz çocuk yaşta Müslüman olarak ölsün. Bir diğer çocuk ise ergenlik çağına vardığında Müslüman olsun ve ergen bir Müslüman olarak ölsün. Üçüncü çocuk ise kâfir olarak ergenliğe ulaşsın ve küfür üzere ölsün. Onlara göre adalet, ergenliğe ulaşan kâfir çocuğun ebedi olarak ateşte kalması,
Sayfa 154Kitabı okudu
Yazısının güzelliği şaşırtmasın seni kimsenin Çünkü sözün bir de asıl olan kısmı vardır. Şüphesiz asıl söz ancak kalpte bulunur. Lisan ise kalbe kılınan bir rehberdir.
Sayfa 106Kitabı okudu
Biz bu kimseyi tekfir edemeyiz, çünkü o tevâtürle bilinmesi mümkün olan bir hususu inkâr etmiştir. Şayet o Resülullah'ın (s.a.s.) mütevâtir olarak nakledilen gazvelerinden birini, Hafsa b. Ömer ile evlenmesini ya da Hz. Ebûbekir'i (r.a.) ve hilafetini inkâr etseydi tekfir edilmesi gerekmezdi. Çünkü bunların hiçbiri hac, namaz ve İslâm'ın temel esaslarının tersine olan dinin temel ilkelerinden birini yalanlamak değildir. Biz onu Müslümanların icmaına uymadığı için de tekfir etmiyoruz. Şüphesiz icmain aslını inkâr eden Nazzâm'ın tekfiri konusu da bize göre tartışmalıdır. İcmaın kesin delil olması konusunda birçok şüphe vardır. Çünkü icma nazarî bir görüş üzerinde mutâbakata varmaktan ibarettir.
Sayfa 204Kitabı okudu
Reklam
Filozoflar
Onlar peygamberin hakkı söylediğini ve dile getirdiği hususlarda insanların menfaatini gözettiğini ancak insanların anlayışlarındaki yetersizlik nedeniyle, [onlara] hakkı açıklayamadığını söylemektedirler. Bu inanca sahip olanlar filozoflardır. Onların üç meselede kesin olarak tekfir edilmeleri gerekir: Bu meselelelerden ilki; cismanî haşri, cehennem azabını, mü'minlerin cennette, güzel gözlü huriler, çeşitli yiyecek, içecek ve elbiselerle nimetlenmesini inkâr etmeleridir. İkincisi; Allah'ın cüziyyâtı ve yaratılmışları detaylı biçimde bilmediğini, külliyyâtı bildiğini söylemeleridir. Onlara göre cüz'iyyâtı semavi melekler bilmektedir. Üçüncüsü ise âlemin kadim olduğunu, sebebin sebepliden önce gelmesinde olduğu gibi, yüce Allah'ın mertebe olarak âlemden önce geldiğini, aksi halde birbirine eşit iki varlığı kabul etmek gerekeceğini söylemeleridir. Bu kişilerin önüne Kur'ân âyetleri konulduğunda, insan zihninin aklî lezzetleri idrâk edemediğini ve bu nedenle de onlara hissî lezzetlerle örnek verildiğini savunurlar ki, bu apaçık küfürdür.
Sayfa 201Kitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.