Keşşâf Tefsiri sözleri ve alıntılarını, Keşşâf Tefsiri kitap alıntılarını, Keşşâf Tefsiri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
9. İman edip sâlih amel işleyenleri ise imanlarına karşılık Rableri doğru yola eriştirir; nimet dolu cennetlerde altlarından ırmaklar akar. 10. Oradaki duaları, “Allah’ım! Sen her tür eksik ve kusurdan münez- zehsin!”; dirlik temennileri, “Selâm olsun size!”; dualarının sonu ise “Hamdolsun Âlemlerin Rabbi Allah’a!” şeklindedir. (Yunus suresi 9-10)
[352] Şayet “Bu âyet kulun kıyamet günü hidayet, tevfik ve nuru saye- sinde hak ettiği imanın mukayyed -yani sâlih amelle birlikte olan- bir iman olduğunu, sâlih amelle birlikte olmayan bir imana sahip biri için herhangi bir tevfik ve nurun söz konusu olmadığını gösteriyor.” dersen şöyle derim: “Gerçekten öyle. Nitekim Allah Teâlâ bu âyette sıla cümlesini iman ile amel birlikte olduğu halde zikretmekte; adeta önce ‘iman ve sâlih ameli birlik- te gerçekleştirenler’ dedikten sonra “imanları sebebiyle” buyurmaktadır ki, ‘yanına sâlih amel eklenen bu imanları sebebiyle’ demektir. Bu, herhangi bir şüpheye mahal vermeyecek şekilde nettir, açıktır.
Falancadan filancadan gelen rivayetlerle yetinme; dininde akıl sultanının bayrağı altında yürü. Nemli kuzey rüzgârlarına mâruz kalan uyuz bir keçi bile, içeriği sağlam rivayetleri kullanarak mesnetli (delilli) konuşan birinin karşısındaki taklitçiden daha zelil (aşağı) değildir. Çünkü elinde kendisini savunacak bir belge yoktur. Aklını kullanamamak, sırtına yüklendiğin odunla kendi belini çökertmek demektir!
Şayet “Bu ismin herhangi bir kökten türemesi söz konusu mudur?” dersen, şöyle derim: Türeme, aynı anlamın iki ya da daha fazla kalıpta / sıyga- da belli bir düzen içerisinde bulunmasıdır. Nitekim ilâh kelimesinin kalıbı ile َد ِ َ[ hayret etme, şaşırma anlamındaki elihe kelimesi arasında -ki delihe ve ‘alihe ve de ona benzer- bu birliği ve intizamı sağlayan şey, “şaşırma” ve “dehşet” anlamıdır. Zira mabudu [Allah’ı] bilme konusunda akıllar hayrete düşmekte; zekâlar dehşete kapılmaktadır. Bu sebeple de, sapkınlık çoğalmış, bâtıl yaygın- laşmış, doğru ve sağlam düşünce pek nadir görülür olmuştur.