Kubbeyi Yere Koymamak kitaplarını, Kubbeyi Yere Koymamak sözleri ve alıntılarını, Kubbeyi Yere Koymamak yazarlarını, Kubbeyi Yere Koymamak yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Osmanlı topolojik yaklaşımı, bunun evlere uygulanması sonunda ortaya çıkan akıl almaz çeşitlilik, pencereler hep birbirinin aynı olsa bile her evin tamamen müstakil bir şahsiyet olması, her sokağın tamamen şahsi bir hüviyete sahip bulunması, Türk-Osmanlı şehir çözümlemesinin müthiş bir katkısıdır insanlığa. Standartlar düzeni doğru kurulduğu takdirde Osmanlı-Türk şehrinde olduğu gibi objektif âlemin kısıtlanmış ve steril bir görüntü kazanması önlenir, maddi ve manevi âlem arasındaki karşıtlık ortadan kaldırılmış olur.
Bir neslin şehri inşa ederken müteakip neslin hayatını tamamen donduracak şekilde kalıcı yapılar yapması, bir neslin diğer neslin hayatına tahakküm etmesi anlamına gelir. Bu da, en fazla kalıcı olmak, en fazla tahakküm etmek tavrını yaşatmış olan Mısır Firavun kültürünün uzantısı olmak demektir. Bu nokta son derece önemlidir, çünkü ister dindar, ister laik olsun Türk aydınları İslâm şehirlerinin gelişmeye açık yapısını anlamayıp bunun göçebeliğin getirdiği bir olumsuzluk olduğunu ileri sürmüşlerdir.
Bakara Sûresi belki Kur’ân-ı Kerim’de en çarpıcı şekilde ikazlarla dolu sûredir.Bana öyle geliyor ki,bir toplumun aklını başına toplamazsa hangi felaketlerle karşı kaşıya kalacağını anlatmak istemiş olmalıdır bu sûre.
İslâmi düşüncede Allah’a ve Peygamber’e birlikte inanmak,İslâmiyet’in ilk şartıdır.Yani herkesin kendi aklına göre bir Allah’a inanmasıyla,Peygamber’in vasıtasıyla Allah’ın anlaması arasında çok ciddi fark var.