Kürt Sineması: Yurtsuzluk, Sınır ve Ölüm

Müjde Arslan

Kürt Sineması: Yurtsuzluk, Sınır ve Ölüm Hakkında

Kürt Sineması: Yurtsuzluk, Sınır ve Ölüm konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Kürtler ancak 21. yüzyılda kendi kimlikleri ve dilleriyle sinema yapmaya başladılar; sinema sanatının bir yüzyılı devirdiği, bütün ülke sinemalarının öyküde tekrarı yaşadığı bir yüzyıldan sonra. Kürt sinemasının her geçen gün uluslararası festivallerde daha çok filmle temsil edilmesi, Yılmaz Güney gibi bir efsanenin ardından Bahman Ghobadi ve Hiner Saleem’in kazandıkları ödüller, Kürt gençlerinin sinemaya yönelmesini sağladı. Sinema Kürtler için neredeyse en önemli ‘kendini anlatma’ aracına dönüştü. “Bu kapsamıyla Kürt sineması, sınırlar içerisindeki kayıp bir ülkenin, kaybolmuş bir sineması olmaktan kurtulamıyor. Yine de umutla ve inatla çekilmeye girişilen Kürt filmleri, çeşitli tarihsel, siyasal ve ekonomik sebeplerle içine kapanmış/kapanmak zorunda bırakılmış bir halkın artık dışarıya ses vermesini, dışarıya açılmasını temsil etmektedir. “Sonuç olarak Kürt sineması, onyıllarca Kürtçe konuşamayışın, kendini anlatamayışın, hep gizlenmiş bir kimliğin sinemasıdır…” (arka kapak)
Tahmini Okuma Süresi: 56 sa. 55 dk.Sayfa Sayısı: 2009Basım Tarihi: Haziran 337Yayınevi: Agor
ISBN: 9786051030401Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 46.4
Erkek% 53.6
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Müjde Arslan
Müjde ArslanYazar · 3 kitap
1981, Mardin doğumlu. 2002 yılında Dicle Haber Ajansı’nın Diyarbakır şubesinde öğrencilik yıllarında gazeteciliğe başladı. 2003 yılında kültür-sanat muhabiri olarak ajansın İstanbul şubesine geçti. Gündem gazetesinde sinema yazıları yazdı, kültür sanat editörlüğü yaptı. Aralarında Virgül, Varlık, Edebiyat Eleştiri, Cumhuriyet Pazar, Yeni Film dergisi, Newsweek Türkiye ve Mesele‘nin de bulunduğu çok sayıda yayında sinema ve edebiyat yazıları yayınlandı. 2006 yılında Son Oyun adlı ilk kısa filmini çekti. Film yurtiçinde ve yurtdışında çeşitli ödüller aldı. Daha sonra Nora ve Tov/Tohum adında iki kısa film çektikten sonra ilk belgesel filmi Kirasê Mirinê: Hewîtî‘i (Ölüm Elbisesi: Kumalık) yönetti. Dicle Üniversitesi Biyoloji Bölümü’nde başladığı eğitim hayatını Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema Bölümü’nde devam ettirdi.