Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Metinlerle Ortaçağda Felsefe

Betül Çotuksöken

Metinlerle Ortaçağda Felsefe Sözleri ve Alıntıları

Metinlerle Ortaçağda Felsefe sözleri ve alıntılarını, Metinlerle Ortaçağda Felsefe kitap alıntılarını, Metinlerle Ortaçağda Felsefe en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Augustinus, İtiraflar
Demek ki, bebeği masum kılan niyeti değil, yalnızca organlarının zayıflığı.
Sayfa 59
Augustinus, İtiraflar
O halde şu açık: Ne gelecek var ne geçmiş; ne de "geçmiş, şimdiki, gelecek zaman diye iç zaman var" demek yerinde. Belki şöyle demek yerinde olur: "Üç zaman vardır: Geçmiştekilere ilişkin şimdiki zaman, şimdikilere ilişkin şimdiki zaman ve gelecektekilere ilişkin şimdiki zaman." Çünkü bu üç zaman zihinde (bellekte, in animo) vardır ve onları başka yerde görmem: Geçmiştekilere ilişkin şimdiki zaman anı (memoria), şimdikilere ilişkin şimdiki, bir anlık görü (contuitus), gelecektekilere ilişkin şimdiki zaman da beklenti olarak (expectatio) vardır. Kastedilen bunlar ise, üç zaman görüyorum ve üç zaman olduğunu söyleyebilirim. Ama ne de varsın densin, geleneksel biçimiyle kullanıldığı gibi "Üç zaman vardır: geçmiş, şimdiki, gelecek zaman" densin; bu bence önemli değil; karşı çıkmıyorum, kınamıyorum; yeter ki denmek istenen şey, yani ne gelecekte olan şeyin ne de geçmişte olan şeyin varolmadığını anlaşılsın. Zaten tam anlamıyla dile getirdiğimiz şeyler pek azdır; yerinde kullanılmayanlar ise daha çok; ama demek istediğimiz şey anlaşılabilir.
Sayfa 79
Reklam
Augustinus, İtiraflar
Nitekim senin çehrenden uzak olmak, karanlık bir tutku içinde bulunmak demek.
Sayfa 69
Augustinus, İtiraflar
Tanrı göğü ve yeri yaratmadan önce bir şey yapmıyordu; çünkü bir şey yapıyor olsaydı, bu yaptığı yaratmadan başka ne olabilirdi? Keşke bilmenin yararlı olacağı başka şeyleri de şunu bildiğim kadar bilsem: Bir yaratılan olmadan önce hiçbir yaratılan şey yoktu.
Sayfa 73
Augustinus, İtiraflar
Söyle bana Tanrım, sana yakarıyorum; ey bağışlayıcı, bu zavallıya söyle: Bebekliğim yok olan başka bir yaşamın ardından mı geldi, yoksa o yaşam annemin karnında geçirdiğim dönemdeki yaşam mıydı? Bu konuda da bana az şey anlatılmadı, ben de hamile kadınlar gördüm. Ama daha önce, Tanrım, ben bir yerde miydim, birisi miydim? Bunu bana söyleyecek kimsem yok!
Sayfa 58
Augustinus, İtiraflar
Demek ki, zaman geçtiği zaman algılanabilir ve ölçülebilir, oysa geçince bu olanaksızdır, çünkü yoktur artık.
Sayfa 77
Reklam
Yunan düşüncesine göre Tanrı 'Demiourgos' yani yapıcıdır. İslam düşüncesine göre ise Tanrı yaratıcıdır.
Augustinus, İtiraflar
İşte çoktan ölüp giden bebekliğim! Ama ben yaşıyorum. Ne ki, sen Efendi hep yaşıyorsun; sende hiçbir şey ölmüyor, çünkü sen zamanların başlangıcından önce kendi başına varsın.
Sayfa 58
Augustinus, İtiraflar
Tüm bağışlayıcılığınla söyle bana efendi Tanrım: Benim için kimsin sen? Ruhuma söyle: ben senin kurtuluşunum. Öyle söyle ki işiteyim. Yüreğimin kulakları sende, Efendi: aç onu, söyle ruhuma: Ben senin kurtuluşunum. Bu sesin peşinden koşmak, seni sarmak istiyorum. Yüzünü saklama benden. Ölmemek amacıyla, yüzünü görebilmek için ölmek istiyorum.
Sayfa 56
biz çoğunlukla önceden gelecekteki eylemleri düşünüyoruz ve bu önceden düşünme şimdiki zamandadır, oysa önceden düşündüklerimiz henüz yoktur, gelecektir. Aurelius Augustinus
Reklam
Plotinos'un dizgesine göre Bir(Hen), aşkın, akılla kavranamayan, anlaşılamayan, hiçbir nitelik yüklenemeyen nedendir. Onun hakkında hiçbir şey söylenemez, onun ne olduğu değil, ancak ne olmadığı söylenebilir: Varlığın, zamanın, niteliğin ötesindedir.
"Orta Çağ'ı Orta Çağ yapan nedir diye sormak, bir bakıma Avrupa'yı Avrupa yapan nedir diye sormaktır."
Augustinus, İtiraflar
Senin bugünün bengiliktir. Demek ki şöyle dediğin kişiyi aynı bengilikte doğurdun: "Ben seni bugün doğurdum." Bütün zamanları sen yaptın ve bütün zamanlardan önce sen varsın; zaman var olmadan önce de bir zamandan sözedilemez.
Sayfa 74
ne gelecek vardır ne geçmiş vardır. Geçmiştekilere ilişkin şimdiki zaman şimdikilere ilişkin şimdiki zaman ve gelecektekilere ilişkin şimdiki zaman vardır. Geçmiştekilere ilişkin şimdiki zaman anı, şimdikilere ilişkin şimdiki zaman bir anlık görü, gelecektekilere ilişkin şimdiki zaman ise beklenti olarak vardır. Aurelius Augustinus
geçmişle gelecek, ancak şimdiki zaman olarak varlardır Aurelius Augustinus
41 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.