Ömer b. Abdülaziz kitaplarını, Ömer b. Abdülaziz sözleri ve alıntılarını, Ömer b. Abdülaziz yazarlarını, Ömer b. Abdülaziz yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ömer radıyallahu anh rüyasında "Soyumdan yüzünde yara izi bulunan bir kişi gelecek ve yer yüzünü adaletle dolduracak" bu kişi Ömer b. Abdülaziz dir.
Raşid halifelerin beşincisi olarak da anılan Ömer b. Abdülaziz'in halifelik dönemini ve öncesinde Emevi yönetiminin durumunu hikaye tarzında akıcı bir şekilde anlatan bir eser.
Dünyaya tenezzülsüzlüğün, nefis ile sürekli murakabe halinde olmanın bir örneğini okuyorsunuz kitap boyunca. Yöneticinin, halkın malında istediği gibi hak sahibi olmadığı bilakis o malın bekçisi olduğunu ve bununda dünya ahiret büyük sorumluluk getirdiğini anlatır. Haksızlıklara, rüşvete ve insan kayırmaya asla izin vermemesi ve bu uğurda mücadele edip bu hâl üzere ölmesi ile bizlere hem örnek hem de ders niteliğinde bir hayattır Ömer b. Abdülaziz.
Ömer b. AbdülazizAbdülhamid Cudi Es-sahhâr · Rağbet Yayınları · 200717 okunma
Adaleti ile meşhur Emevi Halifesi Ömer b. Abdülaziz’in hayatının hikâye tarzında anlatıldığı bir eser. II. Ömer olarak da bilinen Ömer b. Abdülaziz’in rüyasını Hz. Ömer rüyasında görmüş ve kendisine soyundan gelecek ve yara izi bulunan birinin dünyayı adaletle dolduracağı söylenmiştir. Ömer b. Abdülaziz’in sadece hilafeti değil, hayatının tamamının anlatıldığı eser hesap veren ve adil bir idareci figürü olarak önem arz etmektedir. Emevilerin tüm zulmüne rağmen böyle bir adil birinin hilafete gelmesi ve İspanya’dan Çin’e kadar ülkeyi yönetmesi dikkat çekicidir. Günümüz Müslümanları, her ne kadar Hz. Ömer’e özense de, maalesef Ömerlerin yolunu değil, Emevilerin geleneğini devam ettirmektedir. Eserin dili akıcı olmakla birlikte bazı yerler anlaşılamamakta ve bu yerlerin Türkçeye gereği gibi aktarılamadığı hissedilmektedir.
Ömer b. AbdülazizAbdülhamid Cudi Es-sahhâr · Rağbet Yayınları · 200717 okunma
İlim ile amel yan yanadırlar. Allah için bilen ve O' nun için amel eden kimse ol. Doğrusu şu ki, geçen kavimler bilgi sahibiydiler, ama o bilgileriyle amel etmediler. Dolayısı ile bilgileri onların aleyhine bir vebal olmuştur.