Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

1300-1600

Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi - Cilt 1

Halil İnalcık

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Nitekim yerel ortodoks papazlarının birçok durumda Osmanlı devletiyle işbirliği yaptığını biliyoruz.
İran devlet geleneğinde ekonomi,yalnızca devlet maliyesini ve dolayısıyla hükümdarın iktidarını güçlendirmenin bir aracı olarak görülürdü.
Reklam
Zira sultanın maliyesi artık doymak bilmez tefeci tüccar takımının elindedir.
Müslüman reaya açısından olağanüstü bir yiğitlik verdikleri takdirde,sultanın özel bir beratıyla,askeri sınıfa alınmaları daima mümkündü.
İslam ülkelerinde, özellikle de Osmanlı toplumunda köleler hayatın vazgeçilmez bir parçasıydı.
Sayfa 344 - türkiye iş bankası - kültür yayınlarıKitabı okudu
Batı Anadolu ve Balkanlar'da Osmanlılar, bütün dönemsel ve köy-altı yerleşim birimleriyle birlikte, Bizans'ın tüm kırsal peyzajını tevarüs etmiş bulunuyordu.
Sayfa 194
Reklam
RESMİ MAKAMLARIN DEVLETÇE SATIŞI, PiŞKEŞ VE RÜŞVET
1596 tarihli Relazione'sinde İstanbul'daki Venedik bailo'su Malipiero, Osmanlı Devleti' ne layiha sunan, Koçi Bey gibi yazarları teyit ederek, en yüksek devlet görevlerine ancak --veziriazamlık için 80.000, defterdarlık için 40-50.000 altın gibi-- muazzam rüşvetlerle gelinebileceğini vurguluyordu. (1) Bir kere mevki sahibi olduktan sonra, verdikleri rüşvetin karşılığını başka önemli tayinler için kendileri rüşvet alarak çıkartıyor, dolayısıyla bütün devlet görevlileri bu rüşvet zincirinin bir parçası hal ine geliyordu.(2) Bu uygulama o kadar olağanlaşmıştı ki, olanca safiyetiyle Evliya Çelebi, bir kadı'nın geliri için, biri rüşvetler dahil biri de rüşvetler hariç olmak üzere iki ayrı rakam verebiliyordu.(3) KAYNAK = 1 Aktaran : Steensgaard ( 1 972), s. 1 78; rüşvet konusunda aynca bkz. Yücel ( 1988), endeks rüşvet; Koçi Bey (1939), s. 59; İnalcık (l 992c ). 2 Naima (1281 H/1 864), VI, s. 26. 3 Evliya Çelebi (1 896), il, s. 82.
Sayfa 114
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.