Yine var olmayan bir, herhangi bir şeyden ya da diğer şeylerden pay alır. Çünkü sıraladığımız şeylerden ya da farklı bir şeyden pay alsaydı, o zaman birden ya da birden farklı olan nesnelerden bahsedemezdik. Yine kendisine ait bir şey olamazdı ya da onun bir şeyi olabilirdi, kendisi için bir şey de söylenemezdi.
Birden farklı nesnelerin birden ve kendi kendilerinden pay almaları gerekir. Daha önceden de söylediğimiz gibi içlerinde birbirlerine göre bir sınır oluşturan başka bir şey oluşmaktadır. Öte yandan doğaları gereği kendi başlarına sonsuzluğa sahiptir.
Yani varlık dediğimiz şey, olması muhtemel en küçük ya da büyük şeylerde ve her şekilde vardır. Bu çok küçük parçalara da ayrılmıştır ve ayrılan sayı nesnelerin sayısından fazladır, onun parçaları ise sonsuzdur.
Bu yüzdendir ki fanilerin tayin ettiği her şey birer isimden ibarettir ve doğru olduğuna güvenirler oluşun ve yok oluşun, var oluşun ve olmayışın, yerin değişmesinin ve nurdaki renklerin dönüşmesinin.