Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Rousseau, Kant, Goethe

Ernst Cassirer

Rousseau, Kant, Goethe Sözleri ve Alıntıları

Rousseau, Kant, Goethe sözleri ve alıntılarını, Rousseau, Kant, Goethe kitap alıntılarını, Rousseau, Kant, Goethe en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan haklarının zafer kazanmasına yardım etmeyi beceremezsek, insanın mutluluğu hayali yitip gidecektir.
Sayfa 26 - İş BankasıKitabı okudu
"İnandığı şeyi yapan insanların enerjileri asla tükenmez."
Reklam
Rousseau'nun doğa durumunu coşkuyla överken, insanı kültüre yabancılaştırmak, onu yeniden yabanıllığa geri götürmek istemediğini bilir. Voltaire'in çok kaba ve iğneleyici bir ifadeyle dile getirdiği bu türden bir kuşkuya karşı Rousseau'yu açıkça savunur. Kant, "Antropoloji" derslerinde şöyle der: "Rousseau'nun doğa durumunun dışına çıkmayı göze almış insan soyu hakkında yaptığı, hastalık hastası tarzındaki betimlemeyi, yeniden bu duruma, ormanlara geri dönmeyi tavsiye etmesini, onun gerçek görüşü olarak kabul edemeyiz. Onun yazıları ... aslında insanın yeniden doğa durumuna dönmesini değil, şimdi bulunduğu durumdan oraya geri bakmasını ister."
Kant'ın düşünür ve yazar olarak kariyeri de bu karakter özelliğinin izini taşır. En baştan itibaren kendine bir hedef seçer ve belirli hir yoldan gitmeye karar verir. Yayımladığı ilk yazıda : " İzleyeceğim yolu çoktan çizdim. Yürümeye başlayacağım ve hiçbir şey beni yolumdan alıkoyamayacak" diye yazar. Yirmi yaşındayken söylediği bu sözlere uygun davranmıştır
Mülteci degil miyim ben, evsiz barksız? İnsanlıktan cıkmış, amacsız ve huzursuz, Sanki kayadan kayaya düşerken uguldayan bir su, Hırsla, öfkeyle, uçuruma dogru?(Faust'un sözleri)
Yalnızca şairlik mi doguştan gelir? Filozoffuk da ondan farklı degildir, Nihayetinde bütün hakikat yalnızca oluşturulur, gönül gözüyle.
Sayfa 110Kitabı okudu
Reklam
Bu bakımdan da dışsal bağlanmaya hiçbir şekilde tahammülü olmayan ve diyaloglarından birinde, kendisine sürekli zamanı ve saati hatırlatmasın diye saatini fırlatıp atmaya karar verdiği anı mutlu an olarak betimlemiş olan Rousseau ile Kant arasında ne büyük tezat vardır. "Tanrıya şükürler olsun, diye bağırdım o tutku dolu neşe patlaması anında, şimdi artık günün hangi saati olduğu￾nu bilmem gerekmeyecekti. "
"Mezardakilerin pişman oldukları şeyler için, dünyadakiler birbirlerini yiyor.."
Böyle mi olacaktı, insanı sonsuz derecede mutlu kılan şey, aynı zamanda üzüntüsünün kaynağı mı olmalı?
Kant biyolojide bir adım daha ileri gitti. Genel bir evrim öğretisinin görevini ve hedefini açıkça tasarladı. "Bütün farklılıklarına rağmen ortak bir ilk tipe uygun olarak üretilmiş görünen bu form lar analojisi, formların ortak bir atadan gelmekten kaynaklı gerçek bir akrabalığa sahip oldukları tahminini güçlendiriyor. Bunu bir hayvan türünün diğerine tedrici yakınlaşmasında, erek ilkesinin en iyi şekilde örneklendiğini gözlemlediğimiz bir türden, yani insan dan başlayarak polipe kadar, hatta yosunlara, likenlere ve nihayet doğanın algılanabilir en düşük kademesine kadar gözlemleyebiliriz.
İş Bankası Kültür Yayınları
Reklam
Ama insan yaşamaktadır ve kendi gözünde yaşamaya layık olmamaya katlanamaz...
Sayfa 38 - İş BankasıKitabı okudu
Tanrı'ya giden yolu doğa değil; ahlaklılık, dünyanın nesnel düzenine ilişkin herhangi bir bilgi değil, sadece vicdan gösterebilir.
...Ama insan yaşamaktadır ve kendi gözünde yaşamaya layık olmamaya katlanamaz ...
Rousseau "Economie politique" adlı makalesinde şöyle sorar: "Nasıl oluyor da, insanlar Üzerlerinde onlara emreden biri olmadığı halde itaat ediyorlar, bir efendileri olmadığı halde hizmet ediyorlar, nasıl oluyor da içlerinden her biri bariz bir baskı altında, özgürlüğün ancak başkalarına zarar verebilecek parçasını kaybedecek şekilde özgür olabiliyor? Bu mucize şeyler, yasanın işidir. İnsanlar adaleti ve özgürlüğü sadece yasaya borçludurlar. İnsanlar arasındaki doğal eşitliği hakkaniyet içinde yeniden kuran, ortak iradenin bu şifa verici organıdır. Her vatandaşa kamusal aklın buyruklarını ileten, ona kendi yargısının ilkelerine göre eylemesini ve kendi kendisiyle çelişkiye düşmemesini öğreten, bu ilahi sestir. "
İnsan yaşamı boyunca bir kişiyi sever. Önceki ve sonrakiler; birer arayış, kaçış ya da aldanıştır.
50 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.