Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şah İsmail Hata'i Külliyatı

Şah İsmail Hata'i

Şah İsmail Hata'i Külliyatı Hakkında

Şah İsmail Hata'i Külliyatı konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
10/10
5 Kişi
19
Okunma
12
Beğeni
1.343
Görüntülenme

Hakkında

Genel Türk siyasi ve kültür tarihinde Türk inançlarını, dilini, kimliğini ve kültürel değerlerini en üst düzeyde temsil etmiş ve savunmuş Şah İsmail gibi ikinci bir hükümdara rastlamak olanaksızdır. Şah İsmail siyasi kişiliği ve edebi diliyle Horasan kökenli bir oluşum süreci geçiren Türk Halk İslam anlayışının ortaya çıkardığı doruk noktası olarak görülür. Şah İsmail Külliyatı, bu derin ve geniş sosyal olgulardan beslenen yapının edebi bir motifini meydana getirir. Külliyat, üstadın divanından, tyuğlarından, koşmalarından, Deh-name ve Nasihat-name'sinden oluşur. Şah İsmail'in ölümünden sonra derlenen divanı ise gazeller, kasideler, mürebbe ve kıtalarından oluşur. Şirvan hala'iki hamu Tebriz'e taşına, Mülk-i Acem sorar ki, kıyamet haçan kopar? Yetdükce tükenür Arab'ın kuy u meskeni, Bağdad içinde her nice kim Türkman kopar.
Tahmini Okuma Süresi: 20 sa. 38 dk.Sayfa Sayısı: 728Basım Tarihi: Ocak 2006Yayınevi: Kaknüs Yayınları
ISBN: 9799752560528Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Türler:
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 33.3
Erkek% 66.7
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Şah İsmail Hata'i
Şah İsmail Hata'iYazar · 2 kitap
İsmail, 17 Temmuz 1487 tarihinde Erdebil şehrinde Safevî Tarikatı'nın Türkmen şeyh ailesinin çocuğu olarak dünyaya geldi. İsmail'in babası Şeyh Haydar, dedesi ise Şeyh Cüneyd'dir. İsmail'in annesi Alemşah Halime Begüm Akkoyunlu hükümdarı Uzun Hasan'nın kızıdır. Şah İsmail Hata'i (1487-1524) farklı kimliği, siyasi duruşu ve toplumsal icraatlarıyla, genel Türk tarihinde üzerinde en fazla tartışılan isimlerden biri olmuştur. Küçük yaşta Şeyh olmuş, 14 yaşını tamamladığında ise koca bir imparatorluk kurmuştur. Kurduğu devlete Devlet-i Kızılbaş, hakim olduğu ülkeye ise Ülke-i Kızılbaş adını vermiştir. Kızılbaşlık, Şii bir İslam anlayışı olmayıp, Safevi propagandalarla Şiileştirilmiş ve sufileştirilmiş, Türkmen bir din anlayışıdır. Eski kaynaklarda ve Şah İsmail Divanı'nda "Alevi" deyiminin hiç geçmediği, buna karşılık Şah İsmail ve taraftarlarının kendilerine Kızılbaş dedikleri bilinir. Şah İsmail, Hatai mahlasıyla şiirler yazdı. Sanatçı kişiliği çok zor koşullar altında geçen çocukluğu sırasında oluştu. Aruz ve heceyle yazdığı şiirler Azerbaycan edebiyatının Nesimi ve Fuzuli arasındaki döneminin en güçlü temsilcisi olduğunu kanıtlar. Özellikle heceyle yazdığı şiirler Anadolu'da gelişen tekke edebiyatını büyük ölçüde etkiler. Alevi-Bektaşi edebiyatının en güzel örneklerini sunar. "Hatai" takma adı ile Azerbaycan Türkçesinde şiirler de yazmıştır. tr.wikipedia.org/wiki/I._İsmail