Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sanat Tarihinin Temel Kavramları

Heinrich Wölfflin

Sanat Tarihinin Temel Kavramları Hakkında

Sanat Tarihinin Temel Kavramları konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8/10
24 Kişi
106
Okunma
38
Beğeni
3.530
Görüntülenme

Hakkında

Klasik ve Barok sanat arasındaki temel farklar nedir? Sanatın farklı zamanlarda farklı kültürlerde sarmal biçiminde gelişmesinin temelini oluşturan bir kalıp model var mı? Aynı ressama ya da aynı resme tamamen farklı tepkiler vermemize ne yol açar? Günümüzde klasik bir metin haline gelmiş olan, ilk kez 1920'li yılların başında Almanya'da yayımlanan Sanat Tarihinin Temel Kavramları'nda Heinrich Wöllflin, bu tür soruları yanıtlayacak bir dizi nesnel kriter sunuyor. Üslup, nitelik ve temsil şekli gibi unsurları karşıt beş kavram (Çizgisel-Gölgesel, Yüzey-Derinlik, Kapalı Biçim-Açık Biçim, Çokluk-Birlik/Bütünlük, Belirlilik-Belirsizlik) üzerinden ele alan yazar, heykeli ve mimariyi de derinlemesine inceleyerek altmış dört sanatçının eserlerinin çözümlemesini yapıyor. Botticelli, van Cleve, Dürer, Holbein, Brueghel, Bouts, Hals, Rembrandt, Velázquez, Tiziano, Vermeer ve daha pek çok önemli sanatçının ürettiği yaklaşık yüz elli görsel, okurun, Wöllflin'in sanat eleştirisi metodolojisini anlamasına yardımcı oluyor. Hayalperest Yayınları'nın yeni çevirisiyle tekrar okurla buluşturduğu Sanat Tarihinin Temel Kavramları, sanat, sanat eleştirisi ve sanatın değerlendirilmesi konusunda yöntem araştırmaları yapanların sağlam temeller üzerinde ilerlemesini sağlıyor. (Tanıtım Bülteninden)
Çevirmen:
Ahmet Cemal
Ahmet Cemal
Tahmini Okuma Süresi: 8 sa. 56 dk.Sayfa Sayısı: 315Basım Tarihi: 2015İlk Yayın Tarihi: 1990Yayınevi: Hayalperest Yayınevi
ISBN: 9786056613906Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 66.0
Erkek% 34.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Heinrich Wölfflin
Heinrich WölfflinYazar · 4 kitap
Heinrich Wölfflin isviçreli sanat tarihçisi, yazar (Zürich/Winthertur 1864-Zürich 1945). Basel Üniversitesi’nde okurken öğrencisi olduğu J.Burckhardt’ın (1818-1897) etkisinde kaldı, Berlin ve Münih’teki çalışmalarından sonra yetiştiği yere öğretim üyesi oldu (1893); bu görevi Berlin, Münih ve Zürich’te yürüttü. Rönesans ve barok dönem sanat eserlerini yorumlarken insan olarak sanatçının ruhsal durumunun biçim ve biçem konularını belirlediğini örneklerle açıklayarak estetiğe değişik bir boyut getirdi. Başlıca eserleri: Renaissance und Barock (1888), Die Klassiche Kuns (Klasik Sanat) 1899, Kunstgeschichtliche Grundbegrif-fe, Das Problem der Stilentwicklung in der neurenen Kunst (Sanat Tarihinin Temel Kavramları) 1973, Gedanken zur Knust-geschichte (Sanat Tarihi Üzerine Düşünceler) 1941 vb.