Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sanatın Mitolojisi

İsmail Gezgin

Sanatın Mitolojisi Sözleri ve Alıntıları

Sanatın Mitolojisi sözleri ve alıntılarını, Sanatın Mitolojisi kitap alıntılarını, Sanatın Mitolojisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Troia Savaşı
Savaşın en önemli özelliği bir hile ile sonlanmış olmasıdır. Athena ve akıl savaşta kazanan tarafta olmuştu. Kaybedenin aşk olduğunu söylememe gerek bile yok. Tahtadan bile olsa aklı temsil eden atın ineğe karşı olan üstünlüğüyle sona eren bir savaştır Troia Savaşı.
Sayfa 158
Duvar Resimleri
"Doğa gerçekten de insanın baş edemeyeceği kadar büyüktür. Doğa, insan için bereket kadar ölüm de demektir ve ölüm siyahtır. Ölüm insanın en büyük avıdır.
Sel Yayıncılık
Reklam
"Doğurganlığı temsil eden Kybele aynı zamanda bekâretin de koruyucusudur. Bütün Anatanrıçalar, bekâret ile ilişkilidirler. Bu tesadüf olamaz. Yunanlıların Artemis'i bunun en tipik örneğidir. En son örneği ise bakireyken doğum yapabilen Meryem Ana'dır hiç kuşku yok ki. Mitolojide sıkça karşılaştığımız kendini tanrılara adayan kız figürleri bu anlayışın temsilcileridir."
Sayfa 86
Amazonlar, Yunanlılar için kontrol altına alınamayan güçlü kadın fobisini yansıtmaktadır. Geleneksel kadın-erkek ilişkilerinde kadının erkeğe ihtiyaç duyması kaçınılmazdır. Erkeğe ihtiyaç duymayan kendi ayakları üzerinde durabilen, üstelik de savaşçı bir kadın tipi Yunan erkeğinin kabusu olmalıdır.
Sayfa 146
Yapılan araştırmalar, maskulen toplumların hepsinin bilinçdışında doyurulamayan, kontrol edilemeyen vamp kadınların yattığını ortaya koymaktadır. Erkek güçlü olmak zorundadır; kadın ise bu stresten oldukça uzaktır. Erkekteki bu stres kadın cinselliğini kontrol etmeyi gerektirir kontrol edilemeyen kadın ise afaroz edilir.
Sayfa 146
Göbeklitepe
Sibirya’daki Üst Paleolitik döneme ait mamut kemiklerinden yapılmış kulübeler (?) sayılmazsa Göbeklitepe tapınakları insanlığın en eski mimari yapıları olarak kabul edilmektedir.
Sayfa 51
Reklam
Şanı, savaşçılığı, unutulmazlığı seçen Achilleus aşkı seçen Paris’in attığı okla ölür.
Sayfa 160
Yeni bir sembole, bir motivasyona ihtiyacı vardı ve bu ihtiyacı giderebilecek tek şey sonraları "sanat" olarak isimlendirecek soyut silahtı. Bu, yaşamı soyutlayabilme yeteneği ile eşdeğerdi: tüm insanların hissiyatını ortak bir paydada toplamak ve herkesin görebileceği yerde sergilemekti. İnsanlığın yeni silahıydı sanat; bilinçdışından gelen arkaik ve karanlık korkuyu bastırmanın en temel yoluydu. Estetik kaygılar ve bireysel ihtiyaçlar için değil, toplumsal ve karanlık korkuları bastırmak için sanatı yarattı insan.
Sayfa 23 - SEL Yayınları
" Medusa, antik Yunan toplumunda erkeğin kafasındaki kadının evriminin ilk basamağını temsil eder. Ataerkil toplumların bilinçdışında kadın imajı aslında Medusa'ya çok benzemektedir. Farklı bir toplum olmasına rağmen bunun pek çok örneği vardır (Berktay 1996; Sabbah 1995). Çirkin, şişman ve doymayan kadın imajı erkeğin kadın fobisini oluşturur. Medusa, erkeğin doyurmak, tatmin etmek zorunda olduğu karanlık güçleri olan evcilleştirilememiş kadındır; bu nedenle de yok edilmelidir. Kültür toplumu bu kadın tipinden hiç hoşlanmaz. Onu kültürel hale getirmek için öldürür ve yeniden yaratır. Medusa'nın kafasının kesilmesiyle ölen kadın, Athena'nın bedeninde yenilenmiş haliyle yeniden beden bulur. Bu bir yerde, Paleolitikten bu yana tapınılan, heykeli yapılan şişman doğurgan ve besleyici kadının/tanrıçanın ölümü ve daha zayıf, doğurmayan ya da kontrollü doğuran, cinselliği kontrol altına alınmış kadının dün- yaya gelmesidir. Çünkü Athena kültür ve savaşın tanrıçasıdır. Athena'nın Medusa'ya karşı verdiği savaş, aklın bedene karşı kazandığı bir zaferle sonuçlanmıştı."
Cenaze Törenleri
"Dünyanın pek çok inancına göre,öteki dünyaya yapılacak yolculuğun gerçekleşebilmesi için, geride yani bu dünyada kalanların, ölüyü uygun bir ritüelle gömmesi mecburidir. Antikçağ'ın pek çok inancından olduğu gibi, geride kalanların ölülerini uygun bir törenle defnetmemesi durumunda bu yolculuğun ya mümkün olamayacağı ya da gidilen yeni dünyada işkence dolu bir yaşamla karşılaşılacağına inanılmaktadır. Bu nedenle geride kalanlar, ileride kendileri için bir tören yapılmasını da sağlamak üzere mutlaka ölü gömme törenine katılırlardı."
202 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.