Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

(1138-1193)

Selahaddin Eyyubi Sultan ve Dönemi

Hannes Möhring

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Alman İmparatoru II.Wilhelm konuşmasında şunları söylüyordu: “Tüm zamanların en şöhretli hükümdarı olan büyük Sultan Selahaddin’in huzurunda olmak beni derinden etkilemiştir. Çünkü o korkusuz ve temiz düşünceli, şövalye ruhlu bir insandı ve düşmanlarına bile şövalyeliğin meziyetlerini öğretmişti.”
Sayfa 113Kitabı okudu
TÜRK !
“Selçuklular, hiçbir şekilde Abbasi halifeliğinin kurtarıcıları ya da koruyucuları değildi. Bilâkis halifeliğin bizzat rakipleriydi.”
Reklam
Müslim !
“Avrupada soylu kâfir imgesinin ortaya çıkmasının nedeni muhtemelen Selahaddin'in Kudüs'ü kan dökmeden alması yatmaktadır.”
Hıristiyanlara göre, diger inananlara veya "dinsizler" e yönelik antlasmalara bağlı kalmak elbette olagan bir tutum degildi. Bir Hristiyan, Müslüman'la yaptig anlasmayi bozmak için hiçbir zorlukla karsilasmadan kiliseden bir din adamı bulabilir ve din adaminin elindeki dini güçle o antlaşmayı geçersiz kılabilirdi. Bu nedenle Haçh Seferleri' ne katılan Franklarin, Müslümanlarin sözleri üzerinde durmaları şaşkınlıkla karsilamalari olağan bir durumdu.
Sayfa 103Kitabı okudu
"Soylu Kâfir" Avrupalilar Selahaddin'in kisiliginde bir "soylu kafir" imgesi yarattilar. III. Hach Seferi'ne katilanlara göre Avrupa'daki soydaşları, onu gizli bir Hristiyan, hatta tam bir sovalye olarak görüyorlardi. Bunu takip eden yüzyillarda da Hristiyanlar, Selahaddin' in genç yasta Kudüs krallığındaki bir baron tarafindan sövalye ilan edildigini, annesinin Hristiyan oldugunu ve vaftiz edilmiş bir Hristiyan olarak öldúgúnù iddia etti
Sayfa 103Kitabı okudu
Mısırlıların Türklerle Kürtleri ayrım gözetmeden barbarlar olarak nitelemesi ve Salaheddin'in hükümdarlığının bir Türk hükümdarlığı olarak görülmesi de bu duygulara ekleniyordu. Türkler Arap devletlerinde hiçbir zaman sevilmezdi. Üstelik oralarda askerler eskiden de soyguncudan başka bir şey değildiler
Reklam
Ve hep menfaat üzerine kurulmuş devlet arası ilişkiler
Ayrıca Konya' daki kılınç Arslan’ın Selahaddin'e verdici Hacılıları durdurma vaadi sadece sözde kalmıştı. Kiliç Arslan’ın 70'li yillardan beri Barbarasso ile yürüttugu bir dostluk vardi ve bu nedenle 1188 yilinda ülkesinden serbestçe geçişine izin vermisti. Ancak 1189-90 arasında Konya'da babasina iradesini dayatmayi başaran oglu Kutbeddin Melikşah, bu antlasmayi sürdürmesini engelledi. Kutbeddin, gücünü daha da arttirmak için Türkmen aşiretleriyle ittifak kurmustu ve babasi Barbarossa' ya serbest geçis sözü verdigi halde, bu aşiretlerin yardimiyla Alman Haçhlarini yok etmeye çalisti. Babasindan ayrı olarak Selahaddin'le yaptig antlaşma geregince bunu yapip yapmadigi belli degildir. Fakat Kilç Arslan, Haçhilar Konya'yı isgal ettiklerinde, Barbarossa ile anlasip onlara Suriye yolunu açtiginda, baba ogul Barbarossa ile bir antlasma yaptiklar için Selahaddin' den özür dilediler. Öte yandan olanlar hususunda mektup yazan Kiliç Arslan, çelişkili ifadelerle ogullarinin Barbarossa' ya karşı direnislerini engelledigini belirtmisti. Selahaddin ise bu iddialara inanmamış görünüyor. Yaşam öyküsünü kaleme alan Bahaeddin ibn-i Seddad, Kilinç Aslan'in basindan beri haçlılaro engellemek arzusunda olmadigini yazmaktadir
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.