Siyaset Kitabı ( Ciltli )

0,0/10  (0 Oy) · 
0 okunma  · 
0 beğeni  · 
456 gösterim
Adil olmayan bir yöneticiyi görevden almak doğru mudur? Demokrasi gerçekten en iyi yönetim şekli midir? Savaş meşru kılınabilir mi? Tarih boyunca insanoğlu en iyi yönetim şeklini bulmaya yönelik bu ve bunun gibi pek çok önemli soru sormuş; büyük düşünürler de dünyayı algılamamıza ve şekillendirmemize yardımcı olan çok çeşitli yanıtlar vermişlerdir.

Yalın bir dille yazılan Siyaset Kitabı, terminolojiyi sadeleştiren kısa ve özlü açıklamalara, karmaşık teorileri basitçe açıklayan aşamalı diyagramlara ve siyaset hakkındaki fikirlerimizi eğlenceli bir şekilde ele alan esprili illüstrasyonlara sahiptir. 
İster konunun yabancısı, ister hevesli bir öğrenci, ister iddialı bir uzman olun; bu kitaptan çok faydalanacaksınız.

Resimlerle destekli, akılda kalıcı, tamamı renkli, resimli, kuşe, ciltli...
(Tanıtım Bülteninden)
 
  • Baskı Tarihi:
    Eylül 2013
  • Sayfa Sayısı:
    352
  • ISBN:
    9786051067254
  • Orijinal Adı:
    The Politics Book
  • Çeviri:
    Tarık Sadak
  • Yayınevi:
    Alfa Basım Yayım Dağıtım
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 11 Alıntı

"Eğer insanın kendisi görev yapmayacak ve yönetmeyecekse, en büyük ceza daha kötü biri tarafından yönetilmek olacaktır."

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 38 - Platon)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 38 - Platon)

İdeolojik mücadele daha ziyade futbol takımları arasındaki rekabet gibidir. Bir takımı desteklemekte akla nazaran tutkunun önemi vardır ve sonunda önemli olan kazanmaktır.

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 14)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 14)

Eğer düşmanınızı ve kendiniz tanırsanız, yüz savaşı riske girmeden kazanırsınız.

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 30 - Sun Tzu)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 30 - Sun Tzu)

Roma mitolojisinde Minerva'nın baykuşu aklın sembolüydü. Hegel'e göre "Baykuş yalnızca gece yarısı uçar".

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 15)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 15)

1) Devletler bir hükümdar veya yönetime veya yönetim ve ekonomiyi düzenleyen yasalara sahiptir. Soyguncular da bir elebaşının iradesinde çeteleşirler ve ganimetlerini bölüştürmek ve disiplin sağlamak için kurallara sahiptirler.

2) Adaletsiz hükümdarlar tarafından yönetilen devletler toprak ve kaynak sağlamak için komşularına savaş açarlar. Her çete kendine ait özel bir bölgeye sahiptir ve komşu bölgelerden çalar.

Sonuç: Adalet ortadan kalkarsa, hükümetler büyük soyguncu çetelerinden başka ne olur?

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 54)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 54)

Kuran'da İslam, barışsever fakat pasifist olmayan bir din olarak tanımlanır. (...) Şiddet, bir Müslüman için menfur olmasına karşın, dini korumak ve yaymak için kaçınılmaz bir yoldur ve Hz. Muhammed inançlarını korumanın tüm Müslümanların ahlaki yükümlülüğü olduğunu söyler.

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 57)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 57)

Aristoteles'in şehir devlet etiği ve politikası hakkındaki görüşlerinin temelini polisin insan yapımı değil, doğal bir oluşum olduğu fikri oluşturur. Doğal dünyayla ilgili çalışmalarından, var olan her şeyin bir amacı veya var oluş sebebi olduğu fikrini edinmişti; insanlar için bunun "iyi bir yaşam" sürmek olduğuna karar verdi. Aristoteles bunun adalet, iyilik ve güzellik gibi erdemlerin arayışı olduğunu kabul eder.

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 42)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 42)

Platon'un siyasi fikirleri daha sonraki düşünürler tarafından kabul edilmez derecede otoriter ve elitist bulunmuş ve demokrasiyi tesis etmek için çabalayan modern dünyanın büyük çoğunluğunun gözünden düşmüştür. (...) Yangın Roma'yı kuşatırken İmparator Nero'nun durup dikildiği ve yardım etmek için hiçbir şey yapmadığı söylenir. Platon'un filozof kral ideali, böyle tiranların ortaya çıkması yüzünden bazılarınca suçlanmıştır.

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 39)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 39)

Henüz mevcut olmayan örnek bir devlet halkının erdemli yaşamasını sağlardı. Buna erişmek için halkın erdemli yöneticileri olmalıdır. Gerçek mutluluğun erdemli bir yaşamla sağlanacağını anlamaz, ancak halk zenginlik ve zevk peşinde koşmayı tercih eder ve cahil, sapkın ve yoldan çıkmış toplumlarda yaşar. Halk, erdemli insanlar tarafından yönetilmek istemez.

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 58 - El Farabi)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 58 - El Farabi)

Monarşi tek bir bireyin herkes adına yönetimidir; tek bir bireyin kendi çıkarı doğrultusunda yönetimi, yani tiranlık, yozlaşmış bir monarşidir. Aristokrasi birkaç kişinin herkesin iyiliği için yönetimidir; oligarşi veya birkaç kişinin kendi çıkarları için yönetimi, yönetimin yozlaşmış halidir. Nihayet politeia, birçok kişinin herkesin çıkarına yönetimidir. Aristoteles demokrasiyi bu son yönetim şeklinin yozlaşmış bir şekli olarak görüyordu çünkü pratikte herkesin değil, birçok kişinin çıkarına bir yönetimdi bu.

Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 43)Siyaset Kitabı, Kolektif (Sayfa 43)
2 /