Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Din ve Felsefe İlişkisine Dair Araştırmalar

Tanrı Tutulması

Martin Buber

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Tanrı ne bizimle canlı, doğrudan bir ilişki içerisine girer, ne de bize, kendisiyle ilişkiye girme gibi bir lütufta bulunur.
Sayfa 31 - Lotus yayınevi
Eğer Tanrıyı kaldırıp atmışsam, diyor kelimesi kelimesine Sartre, "değerleri üretecek/icat edecek birine ihtiyaç vardır... Hayatın apriori anlamı yoktur...Hayata anlam vermek sana kalmıştır ve değer senin seçtiğin bu anlamdan başka bir şey değildir." Bu, Nietzsche'nin söylediğiyle neredeyse tamamen aynıdır ve Nietzsche'den beri de bu düşünce daha bir sahicilik kazanmış değildir...
Lotus
Reklam
Şayet der Platon, "bizatihi bilgi vasıtasıyla İyinin kendisine ulaşıncaya kadar dur durak bilmezsek, bilenebilir olanın sonuna varırız." Fakat İyi hangi noktada bilinebilir?
Lotus
Her şeye rağmen insan toplumsal tasavvurdan öte bir şey değildir. Yalnızca bu gerçeğe dayanarak ve bu gerçeğin hatırına onu birey olarak sevebilirim. Dolayısıyla, tam manasıyla düşünüldüğünde, sevebildiğim, sadece toplumsal insan tasavvurudur...
Lotus
Jung, Tanrıyı bir "özerk psişik muhteva" olarak düşünür. O,Tanrıyı, kendisine psişik bir muhtevanın tekabül ettiği bir Varlık ya da Gerçeklik olarak değil, daha çok bu muhtevanın kendisi olarak düşünmektedir"...
Lotus
Spinoza, insanların Tanrı sevgisini, Onun yaratmasıyla bilfiil hale gelen, ve Tanrının insanı sevmesini olduğu kadar insanın Tanrı'yı sevmesini de içine alan, Tanrının kendini sevmesi olarak düşünür. Bu yüzden Tanrı -öz niteliklerinin sonsuzluğu arasından yalnızca ikisinin doğa ve ruh olduğu Tanrı'nın kendisi- sever, ve Onun sevgisi bizim onu sevmemizde tezahür etmesinden dolayı, Tanrısal sevgi insani sevgi ile aynı özden olmalıdır.
Sayfa 28 - lotus, pdf
Reklam
Her tecrubi öteki, kuşkusuz benım Sen'im olamaz;o bir O olur, yani ben nasıl onun için bir nesne oluyorsam o da benim için bir nesne olur...
Lotus
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.