Tevhid ve Ledün Risaleleri

İmam Gazali

Tevhid ve Ledün Risaleleri Gönderileri

Tevhid ve Ledün Risaleleri kitaplarını, Tevhid ve Ledün Risaleleri sözleri ve alıntılarını, Tevhid ve Ledün Risaleleri yazarlarını, Tevhid ve Ledün Risaleleri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Her daim “La ilahe illallah” diyerek eğer kalbinde mânâ mey­vesi oluşmuşsa, Allah’tan başka birisine sığınman, başkasından korkman ve yardım istemen gerekmez.
Sen hevana, altın ve gümüşe perestiş etmektesin. Şüphesiz altına, gümüşe ve güzel elbiseleri perestiş eden kimse helâk ol­muştur.
Reklam
Kalb kendi memleketinde adaletle hükmederse, bu uzuvları taat ve ibadet etmekte kullanır. Yani, göze iyiye, güzele bakmasını; kulağa faydalı şeyleri dinlemesini, diğer uzuvlara da hayır işleme­lerini emreder ki bunun neticesinde bereket başlar, kalbin meydanı temizlenir, saflaşır. Bunlara işareten Peygamber Efendimiz (s.a.v.): “Bedende bir parça et vardır ki o iyileşince bedenin hepsi iyileşir, o hastalanırsa bedenin hepsi hastalanır. İşte o kalptir” buyurmuş­tur.
Söz kabuk, mânâ özdür. Söz sedef ise, mânâ incidir. Öz ol­ mayınca kabuğu neylersin. İncisi olmayan sedef neye yarar.
Sadece dilinle la ilahe illallah demen sivrisinek kanadı ağırlı­ğınca ve zerrece kıymete sahip değildir.
Önce pratik hayatımız ve içinde müşahede edilenler (cüz’iyyat) Allah’tan koparılıp (haşa!) sebeplere isnad ediliyor. Bunun dolaylı bir tezahürü olarak da ilmi sadece fıkıh, tefsir, kelam, fizik, kimya, biyoloji kitaplarında yazılanlardan ibaret sayabiliyoruz. Halbuki gerçek ilim, insan ruhunun eşyanın hakikatlarını (sa­dece eşyanın kendisini veya tasvirini değil) bilmesidir. Eşyanın mülkünü değil melekutunu bilmektir hakikî ilm
Reklam
Bazıları da ömürleri boyunca ilim öğrenirler. Günlerini ilim tahsîli ve birtakım nazariyeleri tedkik etmekle geçirirler. Fakat mizaçları bozuk olduğundan hakikatleri anlayamazlar. Çünkü mizaç bozulunca ilaç fayda vermez.
Hz. Ali (r.a): “Hz. Musa zamanından beri Tevrat’ın şerhinin kırk yük olduğu anlatılagelir. Eğer Allah-u Teala bana izin verseydi, sadece Fatiha’nın elifinin şerhi kırk yük olurdu. ” demiştir. İlimlere bu derece vukufiyet ancak İlahî, semavî ve ledünnî bir yolla olabilir.
Kur’ân harflerinden her birinin bir anlamı, her anlamının da işaret ettiği bir şey vardır.
Bedenin gözü olduğu gibi kalbin de gözü vardır. İnsan zahirî şeyleri bedenî gözle, eşyanın hakikati­ni ise kalbî gözle görür.
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.