Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Toprağımdan Yeryüzüne

Sebastiao Salgado

Toprağımdan Yeryüzüne Gönderileri

Toprağımdan Yeryüzüne kitaplarını, Toprağımdan Yeryüzüne sözleri ve alıntılarını, Toprağımdan Yeryüzüne yazarlarını, Toprağımdan Yeryüzüne yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Doğayı ve yaşayan bütün dünyayı düzenleyen büyük bir yaratıcının varlığına inanmıyorum. Daha çok evrime inanıyor ve kendimi Darvin’in bir müridi olarak görüyorum. Bazı yasaların var olduğuna, şeylerin diyalektik, birikmiş deneyim ve olgunlaşma aracılığıyla oluştuğuna inanıyorum. Buna karşın bütün olgunlaşma süreçleri olumlu yönde gelişmiyor. Halen ilk anın açıklamasını arıyoruz ama geri kalan kısmı bilimsel olarak açıklayabiliyoruz.
Sayfa 132Kitabı okudu
Bütün insanlar aynıdır ama yaşam şekillerimiz o kadar farklı ki bedenlerimiz artık aynı değil. Doğayla temas halinde yaşayan insanların ayakları üçgen şeklinde. Çok daha çevikler ve topukları yere iyi basıyor, böylece kayıp düşmüyorlar. Bizim ayaklarımızsa, yüzyıllardır ayakkabılar içinde kaldıkları için uzun ve ince bir form almış ve artık yere iyi basmıyor.
Sayfa 124 - NenetlerKitabı okudu
Reklam
Ağaçları göstermek için yeşile ya da denizi ve gökyüzünü göstermek için maviye ihtiyacım yok. Fotoğraflarımda renk beni çok ilgilendirmiyor.
Sayfa 117 - Siyah-Beyaz Bir DünyaKitabı okudu
Ölmek üzere olan biriyle karşılaştığımda deklanşöre basıp basmamaya karar verdiğim andır ahlak ve etik.
Sayfa 89 - Ölümün Gözünün İçine BakmakKitabı okudu
Hiç kimsenin kendini çağında yaşanan trajedilerden koruma hakkı yoktur, çünkü yaşamayı tercih ettiğimiz toplumda olup bitenlerden bir bakıma hepimiz sorumluyuz.
Sayfa 88 - Ölümün Gözünün İçine BakmakKitabı okudu
Çeviriye ihtiyaç duymadan dünyanın her yerinde okunabildiği için fotoğraf çok güçlü bir dildir.
Reklam
Fotoğrafçıların en yakın akrabaları, Lelia’nın çalışmaları sayesinde keşfettiğim gibi, mimarlardır. Bizim gibi, onlar da hayat görüşleri, ideolojileri ve tarihleri arasında bir tutarlılık yakalamak arayışı içinde doluluk ve boşluk arasında, ışık, çizgi ve hareket arasında gidip gelirler. Sonuçta bütün bunlar birbiriyle bağlantılıdır. Fotoğraf gibi, mimarinin büyüsü de budur.
Bir hikâye anlatmanın tek yolu, aynı yere defalarca geri dönmektir; bu diyalektik sayesinde o hikâyeyi geliştirirsiniz.
İnsanların, hayvanların, hayatın hızına ayak uydurmalısınız. Dünyamız şu anda çok hızlı hareket etse de, hayat öyle hızlı akmıyor. Fotoğraf çekmek için hayata saygı duymalısınız.
30 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.