Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Uzakdoğu Sineması

Kolektif

Uzakdoğu Sineması Sözleri ve Alıntıları

Uzakdoğu Sineması sözleri ve alıntılarını, Uzakdoğu Sineması kitap alıntılarını, Uzakdoğu Sineması en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Fotoğrafların hareketlenmesiyle ortaya çıkan sinema sanatı, modern dünya tarihine yeni bir başlık açılmasını sağlamıştı. Zira sinemanın efsunlu çekiciliği Paris'in meşhur salonlarından ilk yolculuğuna başladığı andan itibaren, kitlesel eğlence kültürünü baştan sona değiştirmişti.
Laos için sinema hâlâ bir lüks. Devletin bu sanata ayıracak büyük bir bütçesi olmadığı gibi Laosluların da sinema bileti almaya yetecek gelirleri yok. Bunun doğal sonucu olarak da televizyon Laosluların en temel eğlence araçlarından biridir.
Reklam
Bu dönemde bir dünya yıldızı doğurdu Hong Kong. Zayıf, çelimsiz, kısa boylu, yakışıklı olmayan bir dünya yıldızıydı bu. Etkisi hiç silinmeyecek bir isim Hong Kong stüdyolarından dünyanın bütün sinema salonlarına yayıldı. Bruce Lee efsanesi başlıyordu.
Ye Long-Yan isimli araştırmacının 1886'nın Ağustos ayında, Japonya'nın Tayvan'ı ele geçirdiği zamanla çakışan bir dönemde, Japon bir tüccar Tayvan'ın başkenti Taipei'ye 10 tane kısa film getirip gösterim yaptığına dair doğrulanamayan bir bilgi de var. Bu bilgi kesinleşirse sinemanın ilk gösterim yapıldığı yerlerden biri Tayvan olacak.
Japon sinemasının kurucusu, Japonya'da ilk film stüdyosunu açan Shoten Yoshizawa'dır.
"Uzakdoğu" tanımlaması Batılıların, bulundukları kıtayı merkez alarak yarattıkları bir tanımlama. Bu coğrafyanın filmlerini, yönetmenlerini, renklerini tanıdıkça Uzakdoğu'nun bize Batılılara olduğu kadar "uzak" olmadığını görmek mümkün.
Reklam
Tian Zhuangzhuang
İnsanlardan uzaklaştı. Zamanını kitap okumakla geçirmeye başladı ve dış dünyayla bağlantısını kesti.
Hong Kong Sinemasında İkinci Dalga
Lawrence Ah Man, Tony Au, Clara Law, Wong Kar-Wai gibi yönetmenlere yer veren bu yeni kuşağın en önemli temsilcisi olarak Wong Kar-Wai'ye ayrı bir parantez açmalıyız. Batılıların 90'larda Uzakdoğu sinemasına ilgi duymasının yegane sebeplerinden biri olan yönetmen, 1997 yılında çekti­ği Happy Together filmiyle geniş bir kitle tarafından ta­nındı. Cannes'da gösterilen bu filmden sonra, 2000 yı­ lında çektiği In The Mood for Love filmiyle de tüm 25 dünyaya, Hong Kong sinemasının sadece dövüş film­leri yapan bir sinema olmadığını kanıtladı. Çektiği bu aşk filmiyle sinemaseverlere, romantik filmlerin sadece Hollywood'da yapılmayacağını da göstermiş oluyordu.
Sayfa 25 - Başka Yerler YayınlarıKitabı okudu
Filmlerinde müzikleri kullanma biçimiyle de adın­dan söz ettiren yönetmen, farklı okumalara açık gön­dermeler içeren şarkılar kullanmayı sever. 2006'da Can­nes Film Festivali'ne Jüri Başkanı oldu. Bu koltuğa otu­ran ilk Çinli olan Wong Kar Wai özgün filmleriyle bir­çok yönetmenden ayrılıyor.
Sayfa 76 - Başka Yerler YayınlarıKitabı okudu
Hollywood, filmleriyle gerçekliği yeniden kurgulu­yor. Vietnamlıların haksız olduğunu, Almanlar deyince Nazi subaylarını, Meksikalıların hırsız olduğunu, Zen­cilerin, sadece uyuşturucu satan kötü insanlar olduğu­nu, Ortadoğuluların terörist, Uzakdoğulularınsa acıma­sız mafya üyelerinden ibaret olduklarını sanıyorsak ve hala Kızılderililerin karşısında kovboyların tarafını tutu­yorsak yeniden yaratılmış bir gerçekliğe inanıyoruz de­mektir.
Sayfa 7 - Başka Yerler YayınlarıKitabı okudu
13 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.