Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yarın Başka Bir Gün Olacak

Juan Carlos Onetti

Yarın Başka Bir Gün Olacak Sözleri ve Alıntıları

Yarın Başka Bir Gün Olacak sözleri ve alıntılarını, Yarın Başka Bir Gün Olacak kitap alıntılarını, Yarın Başka Bir Gün Olacak en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hastalıklı çekingenliğine ve çoğu kişi için itici fiziğine, hatta kişiliğine karşın bütün davetlere, söyleşilere, toplantılara, yolculuklara sırt çeviren asosyal kişiliğine karşın, Onetti'nin hayatına sayısız kadın girdiği biliniyor. Ne dört karısı ne de araya serpişmiş diğerleri onun için uzun ve karmakarışık bir ilişki yaşadığı, bir türlü kopamadığı Uruguaylı şair, sarışın ve çekici kadın İdea Vilarino kadar önemli olmadı asla. Onetti'nin en gizemli romanlarından biri olan 'Veda'yı İdea'ya ithaf ettiğini, onun da 'Aşk Şiirleri' başlıklı derlemesini Onetti'ye ithaf ettiğini, hatta ona yazdığını biliyoruz. İdea'nın şiirlerinden biri "Sana dokunmak için dönüp gelmeyeceğim / Öldüğünü görmeyeceğim" diye biter. Son Söz, Münir H. Göle
Sayfa 96 - Son Söz, Sınırlar Ötesi Bir Pezevenk, Münir H. GöleKitabı okudu
Üstelik Andrade yıllardır bir roman yazıyordu. Kimse bu romanın tek sayfasını görmemişti, belki kendisi bile. Bir edebiyat yapıtının tek izi, çalışma masasının üstünde duvara çivilenmiş eski püskü bir afişti. "Öyle bir edebi yapıt ki onun yanında bugüne kadar yazılmış olan her şey, karşılaştırılınca, bir lise öğrencisinin düzyazısına benzer." Tüm benzerlikler rastlantısaldı.
Sayfa 56 - Ki No TsurayukiKitabı okudu
Reklam
Andrade geçen yüzyılda büyükdedesi ya da dedesi, sahipsiz arsaların çevresine dikenli tel çekmiş oldukları için kaygısız bir yaşam sürüyordu. Karmaşık bir dizi miras sonucunda bu uçsuz bucaksız otlak, bugün küçülmüş olsa da, içi boynuzlu hayvanlar ve kısraklarla dolu bir şekilde yasal olarak onun üstüne geçmişti.
Sayfa 55 - Ki No TsurayukiKitabı okudu
Sonra ceplerini boşalttı, sabah ayazına çıktı ve San Blas Kilisesi'ne yollandı. Rahibin, karşıdaki dükkânından bir mum satın aldı, avluyu geçti, sola döndü ve dileklerini hep kabul eden Meryem Ana'ya doğru yürüdü. Küçücük bir Meryem Ana'ydı, kabaca tahtaya yontulmuştu, kocaman gözleri vardı, cılızdı, zavallıydı; sanki ondan istenen dilekleri, kendini affettirmek için yerine getirmek zorunda hissediyordu, Tubor da bunu çıkarları uğruna kullanıyordu. Dizüstü çöktü, konsantre olmaya çalışarak birkaç kez Kutsal Meryem duasını okuyup inancına biraz daha coşku katmaya çalıştı. "Tanrı'ya inanmıyorum ama Azize Meryem Ana'ya kesinlikle inanıyorum," diye defalarca söylemişti.
Sayfa 33 - PresenciaKitabı okudu
Ölümler bütün çehreleri birbirlerine benzetirler ve yüzlerine hepsine ortak ilgisiz, alaycı bir ifadenin izi kalır .
Sayfa 57
Onetti'nin kahramanları hayatlarını boşa harcamış, düş dünyasına, alkole ya da sekse kaçmaktan başka çareleri olmayan, hayata karşı karamsar, ekşimiş, umutsuz duran insanlardır, Munoz Molina'nın dediği gibi 'gereksizdirler, tembeldirler, bir işe yaramazlar'. Çoğu için tek çıkış yolu intihardır. Onetti'nin kahramanlarının birçoğu intihar da eder zaten. Hayat böylesine berbat olduğu için, kurgudaki yaşamı gerçek yaşama tercih ederler; intihar etmeyenler, çıkışı kurguya kaçmakta bulurlar. Gerçek hayattan usanmış, iğrenmiş insanlar birazcık olsun özgürleşebilmek için uydurulmuş, kurgulanmış bir dünyaya göç ederler. Son Söz, Münir H. Göle
Sayfa 100 - Son Söz, Sınırlar Ötesi Bir Pezevenk, Münir H. GöleKitabı okudu
Reklam
Vargas Llosa, Onetti üzerine yazdığı kitapta ('Juan Carlos Onetti - Kurguya Yolculuk'), Onetti kahramanının en yüce amacının bir pezevenk olmak olduğunu iddia eder. Onetti'nin kurgusu boyunca avukatların, doktorların ve gerçek yaşamın nice başarılı kabul edilen kişisinin; bir fahişenin peşi sıra, işi gücü, herşeyi terk edip gittiğine ve romantik aşkı yaşadığı kadının pezevenkliğini üstlendiğine tanık olduğumuzdan, böylesi bir iddiayı yadırgayamayız. Ayrıca, genelev geri kalmışlığın bir göstergesidir. Bastırılmış cinselliğin hüküm sürdüğü ülkelerde inanca, ahlaka, sosyal baskılara aldırmadan ortaya çıkar, kadını yasaklayan erkek odaklı toplumlarda yayılır. Genelev tekin olmayan yerlerde belirir, toplumun dışlanmışlarını, yeraltı dünyasını, gizli kapaklı işleri, saklı fantezileri alır içine. Latin Amerika edebiyatı genelevden geçilmez. Vargas Llosa bir ödül finalisti olarak, kendi 'Yeşil Ev'iyle Onetti'nin 'Leşçi'sinin karşı karşıya geldiğini anlatır. Doğal olarak ödül Vargas Llosa'ya gider. Onetti'nin açıklamasını kestirmek mümkün: "Onun kerhanesinde orkestra vardı, benimkinde yoktu, ondan kazandı," der. Üstelik Onetti'nin kerhanesi 'Leşçi'nin kerhanesidir, Leşçi yeterince parası olmadığından sadece yaşlı, şişman, sıska kadınları çalıştırabilir; oysa Vargas Lllosa'nınki iyice şenliklidir. Son Söz, Münir H. Göle
Sayfa 95 - Son Söz, Sınırlar Ötesi Bir Pezevenk, Münir H. GöleKitabı okudu
İki yazarın ilk karşılaşmalarında Vargas Llosa hastalık derecesinde çekingen, ağzından tek kelime çıkmayan, kendini otel odasına kapatıp, polisiye roman okuyup kafayı çeken bu adamın, hakkında yakası açılmadık şeyler anlatılan adamla aynı adam olduğu konusunda ciddi çekinceleri vardır. Onetti İspanyolca yazan yazarlar hakkında kendine yöneltilen bir soruyu "sıçtırtmayın şimdi" diye cevaplar. Onetti'nin kendi deyimiyle "büyük mastürbasyon" diye tanımladığı edebiyat dünyasına olan tutumu, insanlara beslediği horgörüden daha iyi değildir. Öğüt almak için kendisine gelen yazar heveslilerine sevmedikleri boktan kitapları okumalarını, böylelikle yazacaklarına kendilerini alıştırmalarını söyler. Gazetecinin biri onu bu dedikleriyle yüzleştirdiğinde, "Öyle mi diyorlar? Vay orospu çocukları," diye soruyu kaçamak bir cevapla geçiştirir. Son Söz, Münir H. Göle
Sayfa 94 - Son Söz, Sınırlar Ötesi Bir Pezevenk, Münir H. GöleKitabı okudu
Borges fantastik dünyalar kurarken, Onetti de yepyeni bir kent yaratmıştır; bu kenti ve sakinlerini her romanda, her öyküde geliştirmiş, bazen keyfince değiştirmiş, bazen ölüleri diriltmiş, bazen yerleri değiştirmiştir. Onetti kurgu ile gerçek arasındaki köprüde yazar durmadan, bir oraya bir buraya kayar. Onun yazdıkları ne gerçektir ne de kurgu. Sinik, kıyıcı yazısı gerçek dünyayı kaldıramadığında, Onetti bir oraya bir buraya gider gelir. Son Söz, Münir H. Göle
Sayfa 92 - Son Söz, Sınırlar Ötesi Bir Pezevenk, Münir H. GöleKitabı okudu
"Kıpırdanma zamanı, yakışıklı. Bu sabah Estévez, Ramon öldü, iki ameliyat için hastaneye yatmıştı. Ani ölüm, kalp. Arkadaşındı, çocuğu yok ve Maron poligonunda paraşüt hastasıydı. Yas elbisesi falan yok, aptal, kuralcı katı bir takım elbise, kravat takmayı unutma, ayrıca söylemeye gerek yok, kederli bir yüz ifadesi." Birkaç saat içinde Andrade, Estévez ile arkadaşlığına anlamlar yükledi, ufak tefek anıları şişirdi, düzenli bir şekilde görüştüklerinde karar kıldı, hani neredeyse aralarında derin bir dostluk olduğuna inandı. Lise, askerlik, kurslarda paraşütle uçaktan cüretli atlayışları, havayı paraşütle yararak geçmeleri, karınüstü acıyla ama mutlu, çoğu zaman tekin olmayan arazilere düşüşleri. İçki âlemleriyle, iç dökmelerle kaynamış derin dostluk.
Sayfa 56 - Ki No TsurayukiKitabı okudu
52 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.