Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Roma; devletin dini olur mu?
... karşı çıktıkları Hıristiyanlığı benimsediler. Onun imparatorluğun çözülen birliğini yeniden sağlayabilecek birleştirici bir ideoloji olabileceğini kavradılar. Bu yolda, Hıristiyanları kovuşturma politikalarını bırakarak, önce dinsel hoşgörü politikasını benimsediler. Daha sonra da, 380'de, Hıristiyanlığı devlet dini olarak duyurdular ...
Sayfa 238
Seneca; Roma düşüncesinden Hristiyan düşüncesine
... "yer devleti" dedikleri toplumda eşitsizliği kabul edip, "gök devleti" içindeki eşitlikten söz edecekler ... Sonuçta, bu dünyadaki eşitsizliğe seslerini çıkarmayıp, insanlara öte dünyada, ölümden sonraki yaşamda eşitlik umudunu sunacaklardır ...
Sayfa 222
Reklam
Roma'da Bir Siyasal İdeoloji Olarak Din Anlayışı
... Roma devletini birarada tutan başlıca öğenin tanrılara karşı duyulan korku olduğunu söyler. Sıradan halkın ancak bu yolla denetlebildiğini belirtir. Tanrılara inananların değil, asıl buna inanmanın aptallık olacağını söyleyenlerin aptalca düşündüklerini ileri sürerek, dinin işlevini açıklamış olur ...
Sayfa 211
Çin'de din ve düşünüş ilişkisi
... Çin'de Eski Yunan'ınkiyle karşılaştırılabilecek bir siyasal düşünüş geliştirilmiştir. Bunun nedeni, bu ülkede düşünüşü tekeline alan ve her türlü düşünceyi dinsel düşünüş içinde sunan örgütlü bir din adamları katmanının bulunmayışına verilebilir ...
Sayfa 110
Mitostan (Dinden) felsefeye yükseliş
...Burjuvazi, siyasal yeteneklerin yalnızca aristokratlarda doğuştan bulunduğunu kabul edemezdi. Aristokratların tanrı soylu oldukları söylenen mitosların doğruluklarından kuşkulanılmaya başlanacağı açıktı. Hele soylu olmayan kentliler bazı yerlerde siyasal erke ortak olmuş, bazı yerlerde yönetimi ele geçirmişlerse, mitoslar olgulara da uymaz görünecektir...
Sayfa 132
Budacılık
... bu inanç, savaşa karşı tutumundan dolayı, devlet dini olarak da benimsenemezdi. Öte yandan insanlar arasında ayrım yapmayacağını söyleyen bir inancın kast toplumu yanı sıra benimsenmesi şansı da yoktu. Bu yüzden olmalı, doğduğu Hindistan'dan sürüldü ...
Sayfa 110
Reklam
Çoktanrıcılıktan, Baştanrıcılık ve Tektanrıcılığa geçiş
... Tektanrıcılığa varan olayların bir boyutu, gördüğümüz gibi, İbrani topluluğunda oluşmuştur. Öteki boyutu ise, baştanrılığa yükseltilen Marduk ile Babil, Amon-Ra ile Mısır imparatorluklarında çoktanrıcılıktan baştanrıcılığa geçilmesiyle oluşmaya başlamıştır ...
Sayfa 99