Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
"tamamı elde edilemeyenin tamamı terk edilmez"
Sâkite bir söz isnad olunmaz. Fakat ma'riz-ı hâcette sükût beyandır.
Sayfa 390 - mecelle''
Reklam
cezayı artırmak zulüm, eksiltmek de Allah'ın tayin ettiği cezanın bir kısmını ihmal etmektir. Buna göre cezayı artırmak kul hakkına, eksiltmek de Allah hakkına tecavüz sayılır ki, ikisi de caiz değildir.
Sayfa 370 - ensar yayınları, 5.baskı
çünkü mecâz hakîkatin halefidir.
Sayfa 313 - ensar yayınları, 5.baskı
..Çünkü otorite yönünden birbirlerine eşit olanların talebi rica ve tavsiye kabilinden olurken, daha aşağı mertebedekinin talebi ise dua, niyaz ve istirham olur. Buna göre, sarih emrin oluşması için üst konumda bir kişinin alt konumdaki kişiye emretmesi gerekmektedir.
Sayfa 272 - ensar yayınları, 5.baskı
şayet akıl, aslının hükmünün illetini kavrayamazsa, bu durumda kıyas yapmak da mümkün olmaz. bunun içindir ki alimler teabbudi/ibadetlerle alakalı olan hükümlerde kıyas yapılmaz, demişlerdir.
Sayfa 101 - ensar yayınları, 5.baskı
Reklam
şüphe sanığın lehine yorumlanır.
Sayfa 171 - ensar yayınları, 5.baskı
mevrid-i nassta içtihada mesağ yoktur.
Sayfa 103 - ensar yayınları, 5.baskı
islam'ın temel anlayışına göre insan borçsuz, suçsuz ve günahsız doğar.
Sayfa 226 - ensar yayınları, 5.baskı
sarhoşluk, "suç suçu meşrû kılmaz" ilkesi gereğince, ceza için hafifletici sebep kabul edilemez.
Sayfa 236 - ensar yayınları, 5.baskı
Reklam
Molla Hüsrev "Şahidlikleri kabul edilip edilmeyeceği" kişileri tasnif ederken: "Selefe açıkca küfür ve ta'n eden kimselerin de şahidlikleri kabul edilmez. Selef; sahabe-i güzin ve müctehid ulemadır. Çünkü bu işler (Selef'e küfür ve ta'n etmek) o kimselerin akıllarının ve mürüvvetlerinin (Haysiyetlerinin) kusurunu gösterir. Böyle büyük bir vebalden kaçınmayan kimse, yalan söylemekten de çekinmez" hükmünü zikreder.
Sayfa 52 - ÖLÇÜ YAYINLARI (Molla Hüsrev, Düreru'l-Hükkâm, İst. 1307, C. 2, Sh. 381.)Kitabı okudu