Kötülük ve zarardan korunmak için köylülerin şehirlilerden öğrenecekleri bazı şeyler olduğu gibi, şehirlilerin de köylülerden öğrenmeleri gereken pek çok iyi âdet ve övülecek ahlak vardır.
İyi insanları vicdanlı kalplerinden vuran tüm acımasızlara…
Her ruh farklı bir görev için gönderilir dünyaya. Bazıları salt iyilik bazıları ise mutlak kötülük için.
Kötülerin dünyası kirlidir ve yüzyıllardır hiçbir masumiyet temizleyememiştir orayı. Yalanın ve riyanın havalarda uçuştuğu bu düzeni tercih edenler, Yaratıcı tarafından kendilerine tanınan süre içerisinde istedikleri gibi koştururlar atlarını. Ta ki o at bacağından sakatlanana kadar…
Bu roman, gerçek bir hayat hikâyesinden kurgulanmıştır.
EsrarengizBanu Yüksel · İkinci Adam Yayınları · 20240 okunma
.
Yanılsamanın kurbanı olduğumuzda, bunun bir yanılsama değil, bir gerçeklik olduğunu hissederiz. Belki kötülük için de aynı şey geçerlidir. Kötülük, onun elindeyken kötülük olarak değil, bir zorunluluk, hatta bir görev olarak hissedilir.
.
.
.
Bir şeyden korkan ondan korunur.
Bir işte ibret almak, diğer işlerde basiretle hareket etmeyi kazandırır.
Nefsinin arzusuna uyan, hüsranda kalır.
İşlerinde aceleci olan, sonunda pişman, teenni ederse kurtulur.
Akıllı ve zeki kimselere çoğu insan haset eder.
Cahili dost yapan kimse, kendisini meşakkata atmışolur.Olgun akim semeresi, bilmediği şeyleri öğrenmektir.Zillete düşen, kötü işlerinden dönmelidir.Başkasına kötülük yapan kimse pişman olup, kötü
lük yaptığı kimse ile dostluk kurmalıdır.İşlerinden, tedbirinden ve akimdan dolayı, başkalarına tercih edilen kimse, susup zekâsmı ve aklım halk topluluğunda yaymamalıdır.Başkan böbürlenme ve gururu kendisinden uzaklaş-
firmalıdır. Çünkü bu iki sıfat sahibini faziletlerden yoksun bırakır, kötülükleri kazandırır, bir diğerinin görüşü
nü kabul etmekten mahrum bırakır, müşavere ve bilginlerle görüşmeyi terk ettirir, sonunda bütün işlerde bir bozukluk eserinin görülmesine sebep olur.
Öyle ya, yaratıcımız olan Tanrı’nın kötülük yapanların yanına kâr kalmaması, iyilik yapıp fedakârlıklarda bulunanların emeklerinin zayi olmaması adına adalet için ölümden sonra bizleri tekrar yaratması; bu dünyada yaptıklarımızın hesabını bizlerden sorması gerekir, öyle değil mi? Hem bir kere yaratmış zaten bizi, tekraren yaratmak ona güç gelmez ki. Zaten yaratma konusunda ne kadar kudretli olduğunu tabiattan da biliyoruz; sadece bitkiler üzerinde bile bu yeniden diriltme olayını kolaylıkla ve sürekli gerçekleştirebiliyor, daha niceleri…