Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

merih

merih
@mh_merih
Televizyon olmadığı için pencereden bulut seyretmeye başladım. Oradaki yayın çok iyi, haberleri daha güvenilir. Christopher McCandless #İntoTheWild #137954376 #93689403
Otodidakt
1660 okur puanı
Kasım 2019 tarihinde katıldı
Sabitlenmiş gönderi
Yine de bir mısır buğdayını bir mumyadan miras aldığımızı unutmamak gerek.
Reklam
Veda.. *Derler ki, ormanda bir çam yaprağı yere düşse kartal görür, kurt işitir, ayı kokusunu alır... Doğaya dair bu farkındalık kapsadığı tüm felsefesiyle daima önceliğim olmuştur. Yabanda mesafeler katetmek hayatın zorlukları ile başa çıkmak kavramı üzerine iyi bir metafor aslına bakarsanız.. "Dağlar beni çağırıyor ve ben gitmeliyim." demişti büyük usta John Muir. O bunu bir kamp, eğlence, kafa dinlemek ya da yazmak için değil, parçası olduğu döngüyü tamamlamak için dedi. (Bu, meraktan çok aidiyetle ilgili..) Doğanın da bir ruhu var ve ona saygı duyduğunuzda yol göstericiniz de yol arkadaşınız da olabilir. 🦨🐾🌲 Bir süre yokum. Hoşça kalın, okur kalın 📚🙋🏻‍♂️
160 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
7 günde okudu
Bitkilerin Yaşamı
Bitkilerin YaşamıEmanuele Coccia
6.6/10 · 54 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
(...) hayal gücü bir egemenlik alanı tanımlamaz: Hayal ettiği nesneden kendini ayırması mümkün değildir; doğal algı, egemenliğin olmadığı bir duygulanım biçimidir.
Sayfa 128 - Kültür YayınlarıKitabı okudu
Tohumun yapabildiği işlemler, onu bir bilgi biçimiyle, edimlerine yönelik bir programla, bilinç tarzında var olmayan ama yaptığı her şeyi hatasız tamamlamasını sağlayan bir örüntü ile donatılmış olarak varsaydığımızda ancak açıklanabilir hale gelir. İnsanda veya hayvanda bilgi arızi ve geçidi bir olguyken, tohumda (ki aynısı genetik kod için de söylenebilir) bilgi, özle, yaşamla, gücün ve eylemin kendisiyle çakışır. Genler maddenin beyni, zihnidir. Bir tohum tanesi bir beyin gibi değerlendirilebiliyorsa, bunun sebebi, beynin bir tohum biçimi olmasıdır. Benzetmelerle ilerleyen bu spekülasyonların yararı, beynin anatomik olmayan bir tanımına ulaşma imkânında yatar: Beyin bir insan organı değildir, yalnızca bir organ da değildir; bilgiyi elinde tutan maddenin bir özelliğidir. Temelde, bilgi ve düşünce kavramlarının anlamını Aristotelesçiliktekine karşıt bir doğrultuda genişletmek niyetindeyiz burada: Zihni ayrı bir organ yapmak değil, tersine onu maddeyle çakıştırmak.
Sayfa 127 - Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Kökler..
Onlar inişin özüdürler; aşağı doğru yol, yaşamın ideolojik dalışıdırlar.
Sayfa 102 - Kültür YayınlarıKitabı okudu
"Pir ağlatan gülmez imiş.."
"Hiç böyle bir şeytan var mı?" - Pir Sultan Abdal Aydınları, erenleri, canları... Bir binada yaktılar bu ülkede. İnsanlık unutur mu?.. 37 can yaktınız, Niye kıydınız ulan insanlığa?.
Aslına bakılırsa bir bitki, kendisinin ve içine batmış olduğu ortamın durumuyla ilgili bilgilerin çoğunu kök sistemi aracılığıyla elde eder; yine kökler aracılığıyla bitişiğindeki diğer bireylerle temas kurar, yeraltı yaşamının risklerini ve güçlüklerini onlarla birlkte yönetir. Kökler, toprağı ve yeraltı dünyasını bir tinsel iletişim mekânı haline getirir. Toprağın en katı kısmı böylece, onlar sayesinde, devasa bir gezegensel beyne dönüşür...
Sayfa 97 - Kültür YayınlarıKitabı okudu
Kökler...
Canlı varlıklardan kopuk yaşıyor gibi görünürler, fakat bitkiler çevrelerinde olup bitenlerin bilincine onlar sayesinde varırlar. Zamanında Platon kafamızı ve dolayısıyla aklımızı bir "kök"e benzetmişti: İnsan, diye yazar, "yerin değil göğün bitkisidir"; kökleri yukarıda olan bir tür ters çevrilmiş bitkidir. Fakat genel kabul görecek versiyon Aristoteles'in Ruh Üzerine'sinde bulunur: "Yukarı ve aşağı bütün varlıklar ve evren için aynı değildir: Mademki organları işlevleriyle tespit edip ayırmak gerekiyor, hayvanlarda kafa olan bitkilerde köktür." İbn Rüşd bu ikisinin ediminin aynı olduğunu açıklayacaktır. Kafa ile kök arasında kurulan analoji, insan ile bitki arasındaki analojinin temelinde yer alır ve ortaçağ felsefi ve teolojik geleneğinde, moderniteye kadar (Francis Bacon da aynı benzerliği kullanmayı sürdürür) sıradışı bir başarıya sahip olacaktır. Örneğin, Guillaume de Conches felsefi incelemesinde bu paralelliği geliştirirken şu açıklamayı yapar: "Ağaçlar kafaları olan köklerini aşağı doğru, toprağın içine, besinlerini çıkardıkları yere gömerler. İnsan ise tersine, kökü gibi olan kafasını çıkarıp havada gösterir, çünkü o zihniyle yaşar...
Sayfa 95 - Kültür YayınlarıKitabı okudu
[Sneffels Volkanı'nın kraterine inin, ey gözüpek gezgin, Temmuz ayına girmeden önce, gölgeyi takip edin. Arzın merkezine giden yolu bulacaksınız. Ben buldum.] Jules Verne
Sayfa 93 - Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bilim ve felsefe şeylerin ve canlıların özünü, biçimlerini ve etkinliklerini sınıflandırmakta ve tanımlamakta birleştiler, ama iş onların dünyasallığına, yani başka her şeye girebilmekten ve onlar tarafından katedilmekten ibaret olan doğasına geldiğinde kör kaldılar.
Sayfa 84 - Kültür YayınlarıKitabı okudu
[Pan en panti] Her şey herşeydedir. Anaksagoras
Sayfa 82 - Kültür YayınlarıKitabı okudu
8,5bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.