Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

kitâbî

136 syf.
10/10 puan verdi
Dünya Bir İnkılap Bekliyor
Dünya Bir İnkılap BekliyorNecip Fazıl Kısakürek
8.9/10 · 1.365 okunma
Reklam
315 syf.
8/10 puan verdi
Taşları Yemek Yasak
Taşları Yemek Yasakİsmet Özel
9/10 · 3.251 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
kitâbî

kitâbî

, bir kitabı okumayı düşünüyor
Ayet ve Slogan
Ayet ve SloganRuşen Çakır
8.5/10 · 102 okunma
Reklam
Şia'ya buğzetmek vaciptir!
Ehli Sünnet itikadına göre Sahâbîlere sebbedip(sövme) buğzedenleri sevmek şöyle dursun, onlara buğzetmek vaciptir.
Sayfa 199 - Mevsimler KitapKitabı okuyor
%16 (61/360)
Hatıralarım
HatıralarımMuhammed Emin Er
9/10 · 21 okunma
El
Sanırsın beyaz perde Bir el gezinir serde Kıyı köşe kemerde Kan terliyor gölgesi Zaman onun bölgesi Hani bir el düşer de Asıl görünür fer'de İnsan mesafelerde Fikir azîz cüssesi Zaman onun bölgesi Fer'de serde her yerde Arar müptelâ derde Yeni denemelerde Büyük sayha ukdesi Zaman onun bölgesi 1987
Sayfa 22 - İBDA YayınlarıKitabı okuyor
Sanatçının fonksiyonu
Büyük Doğu anlayışına göre, sanatı üzerine düşünmeyen sanatkâr, kuyruğuna basınca bağıran bir hayvancıktan farksızdır; düşünüyor taklidi yapan da buna dahildir!..
Sayfa 9 - İBDA YayınlarıKitabı okuyor
Şair ve Müteşair arasındaki fark
Tasavvuf ıstılahında, velî, "ibn-i vakt" diye geçer; her işi vakit geçirmeden tam zamanında yapan, zamanın hâkimi ve sahibi... Bunun karşısında da "ibn-ü-z zaman" tabiri vardır ki, rüzgâr ne taraftan eserse o cihete dönen dalkavuk mânâsınadır. Şair ile "müteşair-şâirlik taslayan" arasındaki farkı anlatabildim mi?
Sayfa 8 - İBDA YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
%63 (124/196)
Kayan Yıldız Sırrı
Kayan Yıldız SırrıSalih Mirzabeyoğlu
9.5/10 · 55 okunma
"Her kültürü köklerine kadar gidip keşfederdi"
Anlaşılmaktan çok haz alırdı. Ruhuna tutulan aynaya şiddetle özlem duyan biriydi. Onun yalnızlığı destansıydı. Sigara ve çay tiryakiliğini de bu açıdan görmek lazım. Basit bir tiryakilik değil. Sohbetlerde Kuzey Amerika yerlilerinden, Güney Amerika'nın melez ırkından, Japonlardan vs. misaller verirdi. Her kültürü köklerine kadar gidip keşfederdi. Öyle ki Amerika yerlisinin veya Çin çiftçisinin davranışının sebebini izah ederdi. "Yapanı yaptırandan gelici bir tecrit bünyesi"ne sahip olmasından olsa gerek. Bu yüzden tüm insanlara hitap edecek bir dil ve diyalektik geliştirmişti. Yine bu yüzden her çeşit insanın İbda fikriyatında kendinden bir parça bulması mümkündür. Ona göre insanın her derdinin ideolojik bir yönü var demektir. Onunla ilgilenmek ve çözmek gerekir.
Sayfa 55 - Kökler YayınlarıKitabı okudu
İslâmcı hareketi temellendiren, hedeflendiren, istikametlendiren BD-İBDA'dır.
Sayfa 53 - Kökler YayınlarıKitabı okudu
"O(Mirzabeyoğlu), bir iman şovalyesi idi."
İçime BD-İBDA ateşini düşüren o zata ne kadar teşekkür etsem azdır. Hayatıma anlam ve bereket kattı. Müsbet ne yapmış isem Kumandan'dan aldığım paya borçluyum. Siyasî duruş, ahlâkî duruş, estetik duruş yanında, iştigal saham olan dinî ilimlerde de onun tefekkürî yönlendirmesi (İBDA fikriyatı) altın değerinde idi. Hele hele Üstad'ı nasıl seveceğimizi, Büyük Doğu fikriyatının ne mânaya geldiğini Salih Mirzabeyoğlu'ndan öğrendik. Salih Mirzabeyoğlu bize sadece kendini lanse etse, onun fikrî, ilmî, ahlâkî vs. çapı kendisine inanmamız için yeterli idi. Ancak o hiçbir zaman bencil davranmadı, bize Üstad'ı anlattı, açıkladı, hakikatini meydan yerine dikti. Üstad'ı gerçekten seven bir ferdin Salih Mirzabeyoğlu'nu sevmemesi, ondan istifade etmemesi düşünülemez. Ancak sevgi saf olacak, ön yargılar, kaprisler karışmayacak. Salih Mirzabeyoğlu'nun Üstad sevgisinden öte Allah ve Resulü sevgisi saf, temiz ve pazarlıksız idi, Üstad'ı da bunun için seviyordu zaten. Onda hiçbir bencillik edası yok idi, 7/24 davasıyla oturup davasıyla kalkan bir iman ve aşk adamı idi. Onu yakînen tanıyan Mevlüt Koç ağabeyin tesbitiyle, "O, bir iman şövalyesi idi."
Sayfa 52 - Kökler YayınlarıKitabı okudu
639 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.