Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Peyami

Peyami
@peyamialtunsuyu
Sıkı Okur
Qui metuit suam libertatem deserit.
İnsan toplumlarında her zaman birbirine düşman iki akım çatışma içinde olmuştur. Bir yandan halk yığınları, toplumda yaşamı mümkün kılmak -barışı korumak, kavgalara son vermek, güç birliği yapılması gereken her konuda birbirine yardım etmek- için zorunlu olan(gelenek-görenek biçiminde) pek çok kurum oluşturmuştur.
AGORA KİTAPLIĞI
Reklam
Toplumda iki temel akım vardır:Halk ve buyuranlar hareketi olarak görülür bunlar.
AGORA KİTAPLIĞI
Toplumsal bir kuramı incelediğimiz zaman, bunun yalnızca bir partinin programı olmakla ve toplumu yeniden yapılandırmayla ilgili belli birtakım idealleri dile getirmekle kalmayıp, çoğu kez belli bir felsefe sistemine, doğaya ve topluma ilişkin genel bir düşünceye bağlandığını da görürüz.
AGORA KİTAPLIĞI

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
lmmanuel Kant'a göre Tanrı'nın varlığı için temelde üç farklı argüman türü vardır: kozmolojik, teleolojik ve ontoloj ik argüman. Bu sınıflandırma tam olarak yeterli olmasa da ilk bakış için işlevseldir.
Fol Yayınları
Tartışmak istediğim son argüman, belki de bir açıdan ateoloj ik bir itirazdır.Bu, Tanrı'nın her şeyi bilmesinin insan özgürlüğüyle bağdaşmadığı iddiasıdır.Nitekim birçok insan,eğer Tanrı her şeyi bilen ise, o halde insanların asla özgür olamayacağını düşünmeye meyillidir.
Fol Yayınları
Reklam
Özgür irade Savunması, Tanrı'nın varlığının, kötülüğün varlığıyla hem mantıksal hem de olasılık dahilinde uyumlu olduğunu gösterir ve böylece ana felsefi kötülük problemini çözmüş olur.
Fol Yayınları
Kanaatime göre sonuç olarak kötülükten gelen iyi bir ateoloj ik argüman yoktur. Tanrı'nın varlığı, kötülüğün varlığı tarafından ne engellenmiş ne de olanaksız kılınmıştır.Elbette acı ve talihsizlik, yine de teist için bir problem teşkil edebilir ancak buradaki problem onların inançlarının mantıksal veya olası olması arasındaki bir uyumsuzluk değildir.
Fol Yayınları
Elbette ahlaki kötülüğü ölçmenin volt, pound ya da kilovat gibi birimleri olmadığından, bunun bir yolu yok gibi görünüyor ki bu yüzden, "Bu durum tam olarak 35 turp ahlaki kötülük içeriyor"diyememekteyiz.
Fol Yayınları
Tanrı her şeye gücü yetendir ve ahlaki iyiliği içeren ama ahlaki kötülüğü barındırmayan bir dünyayı yaratmak O'nun gücü dahilinde değildir.
Fol Yayınları
Bunlardan hangisinin doğru olduğunu biz veya Maurice'in kendisi bilemeyebilir ancak muhtemelen Tanrı bunu yapabilir.
Fol Yayınları
Reklam
Bunları aklımızda tutarak, en nihayetinde sorumuza geri dönebiliriz. Ateolog, eğer Tanrı her şeye gücü yeten ise, O'nun dilediği herhangi bir mümkün dünyayı aktüalize edebileceğini veya yaratabileceğini düşünmekte haklı mıdır? Açıkçası değildir. ilk olarak Tanrı'nın zorunlu mu, yoksa olumsal bir varlık mı olduğu sorusunu kendimize sormamız gerekir.
Fol Yayınları
Kişi, yanlış olanı yapmakta özgür olsa bile, yalnızca doğru olanı yapması elbette mümkündür.Her zaman doğru olanı yapan özgür varlıkları içeren bir dünyanın olması,geniş ve mantıksal anlamda mümkündür.
Fol Yayınları
"Büyük Alman filozof G.W. Leibniz'in dediği gibi,dünya, yani aktüel dünya bu bütün mümkün dünyaların en iyisi olmalıdır."
Fol Yayınları
"Kaçan bir at, kendi kendine hareket ve duyu algısı olmadığı için kaçamayan bir taştan daha iyi olduğu gibi, özgür iradesiyle günah işleyen bir varlık, sadece özgür iradesi olmadığı için günah işlemeyen bir varlıktan daha üstündür."
Fol Yayınları
Belki de kötülük, bir şekilde iyiliğin varlığı için gereklidir.
Fol Yayınları
3.138 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.