Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

ölümsüzlüğü arayan gılgamış

ölümsüzlüğü arayan gılgamış
@protagonist_
"hasetçileri gamdan azad ettim/ zalimlere gizlice insaf ettim de/ kendi hakkımda kendim zulmettim.../ sabrımdan herkes feryada geldi/ sandım ki ben feryad ettim"
ankara
1308 okur puanı
Ekim 2017 tarihinde katıldı
Sabitlenmiş gönderi
"3 temmuz 1951, cuma, 23.03 iradem, tutsak olduğumu anlama özgürlüğümdür.."
Reklam
"leila için erkekler ve kızlar farklıydılar.. bu gayet açıktı.. ağabeyleri gibi özgürce dışarı çıkacak olsa kimse ona saygı duymazdı.. değeri namusuydu.. ondan namus sözcüğünün ne anlama geldiğini açıklamasını istediğimde şaşırdı: namus kimseyle flört etmemek, evlenmeden önce kimseyle cinsellik yaşamamak demektir.. aksi takdirde bir genç kız kirlenmiş olur, yani bir orospudur.. sahip olduğu bu kesin düşüncelerin neye göre olduğunu, bunların neye dayandığını sorduğumda şaşırmıştı.. leila zekiydi; aile çevresinde geçerli kurallı görüyordu. .buna karşın bir şeyden emindi: aile içinde bu böyledir.. bu prensiplere bağlanmayı reddetmek kültürel gruptan kovulma riskini göze almak anlamına gelir.."
Sayfa 44 - ayrıntı
"ikinci hasta leila için durum farklıydı.. fas asıllı müslüman bir ailenin içinde yaşıyordu.. din konusu aynı marie-pierre'in tarafında olduğu gibiydi.. her konuda varlığını hissettirmiyor ama ailenin temelini oluşturuyordu..."
Sayfa 43 - ayrıntı

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"marie-pierre için, ilk zorluk açıktı: "seks ciddiye alınacak bir şey değil.." güneybatı'nın katolik geleneğine sıkı sıkıya bağlı kırsal bir kentinde ailesiyle yaşıyordu.. ergenliğini geçirdiği çevrede prensipleri belliydi: gençler her şeyden önce ciddi olmalıdır..."
Sayfa 42 - ayrıntı
"çünkü aslında temelde aktarılan bilgiler sözel yolla değil, doğrudan aktarılır.. konuşulmaz; gösterilir.. bu seslendirmeyiş, gençte kuşku duyulmayan, evrensel, mutlak bir hakikate sahip olduğu inancını yaratabilir; böylece bu hakikati eleştirmeden yeniden üretmeye devam edecektir.. cinsel tedavilerde bu kanıksanmış yargılara bir son verme, onlara sorular yöneltme noktasına sık sık gelinir.. "seks kirlidir, kötüdür ya da tehlikelidir" kısmı en sık rastlanan bölümdür.."
Sayfa 42 - ayrıntı
Reklam
"ama bugün cinselliğin sadece fizyolojik, işlevsel ya da medikal kısmını konuştuğumuz konusunda ısrar ediyorum.. kalan kısmı için söylenen hiçbir şey yok.. bu içgüdüleri nasıl yöneteceğiz?? arzu nedir, cinsel tahrik nedir, iyi midir kötü müdür?? annem babam için, ailem için, kültürüm için cinselliğin önemi nedir?? grubumun kuralları nelerdir??"
Sayfa 42 - ayrıntı
"çocukluğumuz ve ergenliğimiz boyunca nasıl bir kadın ya da erkek olacağımızı model olarak kullandığımız ailemizden ce ait olduğumuz kültürden öğreniriz.."
Sayfa 41 - ayrıntı
"ona şu konuda hak veriyorum; evet, insan cinselliği ne sadece içgüdüsel ya da doğal bir şey ne de sadece kültürümüzün bir ürünüdür.. karine'in sorusu hazırdı: "bunu bilmek bana ne sağlar??" her şeyden önce bu, cinselliğe değer vermenin bir yoludur.. cinsellik çoğu zaman soylu insan düşüncesinin karşısına yerleştirilmiş, bedensel, hayvansal bir eylem olarak görülüp dışlanmıştır.."
Sayfa 41 - ayrıntı
"cinsellik toplumsal etkiyi, içinde yaşadığımız kültürü içerir.."
Sayfa 40 - ayrıntı
cinsellik, toplumların temel yapı taşı
"anladım" diyor karine karşıma oturarak.. "cinselliğin, cinsel verileri büyük ölçüde aşan bir şey olduğunu; benim kişiliğimin de üzerinde, yaşadığım çevreyle ilgili bir şey olduğunu anladım.. bu yüzden de hiç şüphesiz ailemden bahsetmek önemli..."
Sayfa 39 - ayrıntı
Reklam
"ergenlik çağıyla birlikte, aile çevresi fazla dar gelmeye başlar.. genç, kendi sosyal grubu içinde cinselliğini kazanmış modeller arayışına girer.. içinde rekabetin ve hiyerarşinin olduğu (arkadaşlıklar, flört, cinsel uyarılma, kırılma, çatışmalar) ilişkilerin birleşmesiyle kurulan bir oyun içinde diğerleriyle çatışarak kimliğinin bir temsilini, sosyal ve cinsel değerini inşa edecektir.. bu sürecin sonunda varılan nokta bir cinsiyete özgü gizil bir duygu, olgunluk ve rahatlık verecektir.."
Sayfa 36 - ayrıntı
"erişkinliğe adım attığımız gün cinselliğe sahip bir yetişkin olmuyoruz.. cinsel olgunluğa erişmek için fikirlerimiz, temsillerimiz tarafından günden güne işleniyoruz.."
Sayfa 33 - ayrıntı
"anne ve babanın gözünde kendiyle aynı cinsteki çocuk ve karşı cinsteki çocuk, bir çifti oluşturan karşıt cinsiyetlerdir.. bu bakış cinsiyetler arasındaki farkın ve kadın-erkek ilişkilerinin ilk temsillerini belirler.."
Sayfa 32 - ayrıntı
bir cinsiyet, bir kader
"aynı şekilde giyim konusunda da farklılık gözlerden kaçmaz.. o bir kişi olmak zorundadır; ona cinsiyetine özgü bir isim seçilecektir.. ailesi, anne babası cinsiyetinin getirdiği tüm kültürel tasarımları ona yansıtacaktır.."
Sayfa 31 - ayrıntı
bir cinsiyet, bir kader
"bir çocuk doğduğunda hemen görünen cinsiyetiyle birlikte adlandırılır.. büyüme dönemi boyunca, hatta çok daha erken, ilk ultrason görüntülerinden itibaren işin içine aynı şekilde dahil olunur.. anne babalar yavrularının geleceğiyle ilgili hayaller kurmak istediklerinden bir an önce fetüsün cinsiyetini öğrenmek için sabırsızlanırlar.. bu insanlaştırmanın ilk işaretidir.. o artık küçük bir bebek değil küçük bir kız ya da oğlandır.."
Sayfa 31 - ayrıntı
"bana en başından, doğumundan itibaren hikâyesini anlatması için onu cesaretlendiriyorum.. "cinsel terapistler de tıpkı psikologlar gibi ya da psikiyatristler gibi" diye alay etti.. "her zaman çocukluğu yeniden ortaya dökmek gerekir.." böyle bir cevabı veren bu genç kadınla çalışmak şüphesiz tutkulu olacaktı.."
Sayfa 31 - ayrıntı
7,7bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.