Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Selami Sakaoğlu

Selami Sakaoğlu
@selamisakaoglu
Aşcı
Lise
1 Ocak 1970
3 okur puanı
Şubat 2022 tarihinde katıldı
İBRAHİM SURESİ 1 - 4. AYETLER Yüce Allah bu ayetlerde dünya hayatını ahirete tercih edenleri kınamaktadır. Bu ayetlerden anladıklarımız: 1 Kur'an'ı Kerim insanları karanlıklardan aydınlığa çıkaran ilahi kitaptır. 2 Göklerin ve yerin mülkiyet ve yönetimini elinde bulunduran Allah, doğru yolu bulmak isteyenleri doğru yola iletir. 3 İnkârcılar dünya hayatını ahireti unutacak kadar çok severler, dünyaya aşırı derecede bağlanırlar, bu sebeple dünyayı ahiret hayatına tercih ederler. Ayette dünya hayatını ölçülü olarak sevenler değil, onu ahiret hayatına tercih edenler kınanmaktadır. 4 Kur'an'ı Kerim dünya nimetlerini sevmeyi yasaklamaz, aksine dünya nimetlerinin insan için yaratıldığını bildirir. Kur'an'ı Kerim dünya nimetlerinden meşru sınırlar içinde ölçülü, en güzel bir şekilde faydalanmayı tavsiye eder.
Reklam
YUNUS   SURESİ   1 -  10.    AYETLER      Yüce Allah bu ayetlerde çeşitli konularda beyanlarda bulunuyor. Bu ayetlerden anladıklarımız:    1-   Yüce Allah ayette kendini her işi yöneten olarak nitelemektedir. Yüce Allah tüm kâinatı yaratmış olup onu sevk ve idare etmektedir.  Allah her şeyi yarattıktan sonra varlıklarla ilgisini kesmiş,hâşâ istirahata çekilmiş değildir. Bütün kâinatı görüp gözetmektedir.  Öyleki ağaçtan bir yaprak dahi  Allah ''tan habersiz düşmemektedir.    2   Bazıları  şefaat yok demektedir.  Bazıları da şefaate çok güvenmektedir.  İkisi de yanlıştır.  Şefaat vardır. Ayetlerle sabittir.  Ancak bol keseden şefaat yoktur. Şefaat Allah 'ın iznine bağlıdır.  Yalnız kendisine Allah  tarafından şefaat izni verilenler şefaat edebileceklerdir.  Bu kişiler başta peygamberler olmak üzere Allah 'ın sevgili kullarıdır.  Şefaat edilecek kişinin imanının olması şarttır. İmanı olmayan kişiye kimse şefaat edemez. Asıl olan kişinin kendi ne yaptığıdır.    3 -   7. ayetten anlıyoruz ki  her insan Allah ile buluşacaktır.  Ahirette bütün insanlar Allah 'ın huzuruna çıkacak ve  O'na hesap vereceklerdir. Bu benzersiz buluşma ve karşılaşma kimileri için ebedi saadetin ilk basamağı, kimileri için de pişmanlığın, perişanlığın, rezilliğin ve hak edilen cezanın ilk adımıdır.
YUNUS    SURESİ      Yunus suresi hicretten yaklaşık iki yıl önce Mekke 'de indirildi.  109 ayettir.      Yunus Peygamberin verdiği tevhid mücadelesi Saffat suresinde anlatıldığı hâlde, bu surede  Yunus  a.s 'mın ismi yalnız 98. ayette bir defa geçtiği hâlde, yüce Allah ''ın bilemediğimiz bir hikmetinden dolayı  Hz  Yunus 'un ismi Saffat suresine değil bu sureye verilmiştir.      Yunus Suresi 'nin konusu, islami kaynaklarda tevhid, nübüvvet ve ahiret terimleriyle ifâde edilen, bir Allah 'a iman ve kulluk etmek, bilgi kaynağı vahiy, vahyin taşıyıcısı ve açıklayıcısı olarak Peygamber ve dünya hayatında Peygamberin çağrısına uyanlarla uymayanları ebedî âlemde bekleyen akıbettir.      Hz Yunus  Musul yakınlarındaki Asur devletinin başkenti olan Ninova şehrine Peygamber olarak gönderildi.  Kur'an-ı Kerim 'de kendilerine Peygamber gönderildiği bildirilen kavimler içinde azabın gelmediği tek kavimdir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
RA'D  SURESİ  1 ve 2.  AYET      Yüce Allah bu ayetlerde Kur'an'ı Kerim 'in hak olduğundan ve tabiat kanunlarından bahsetmektedir. Bu ayetlerden anladıklarımız:    1   Yüce Allah gök cisimlerinde bulunan itme ve çekme kuvvetinden bahsediyor. Yüce Allah gök cisimlerine birbirlerine  çarpmamaları veya uzaya savrulup kaybolmamaları için bu kütlelere merkezkaç kuvveti ve kütlesel çekim gücü yerleştirmiştir.    2   İtme ve çekme kuvvetini dünyamız ve Ay için düşündüğümüzde Dünya çekim gücüyle Ay'ı kendine çekmek istiyor, Ay ise dünyanın çekim kuvvetinden kurtularak bağımsız bir şekilde uzayda yol almak istiyor. Yüce Allah aralarına öyle bir denge koymuş ki ne Dünya Ay'ı çekebiliyor, ne de Ay uzaya savrulup gidebiliyor, milyonlarca yıldır aralarındaki 384400 km merkezi mesafeyi koruyorlar.    3   Yüce Allah ayette Güneşi ve Ayı emrine boyun eğdirdiğini,bunları kullarının hizmeti için yarattığını ,her birinin belirlenmiş bir vakte kadar yani kıyamete kadar akıp gideceğini bildirmektedir. İnsanlar Güneş ve Aydan takvim yapmak için de yararlanırlar. Çünkü Güneş ve Ay bir saniye bile şaşmaz bir şekilde yıl içinde hareketlerini tekrar ederler.    4   Tabiat kanunları denilen yasalar tabiatın özünden kaynaklanmayıp Allah 'ın sonsuz ilim,irade,kudret ve hikmetinin eserleridir. "  İşleri Allah düzenliyor  "  mealindeki cümle bu gerçeği ifade etmektedir.
RA'D  SURESİ  27 - 32. AYETLER      Yüce Allah bu ayetlerde Hz Peygamber den çok etkili bir mucize isteyen müşriklerin samimi olmadıklarını bildiriyor. Bu ayetlerden anladıklarımız:    1   Allah teala tercihini inkâr yönünde kullananları zorla doğru yola iletmez. Bilakis onları kendi iradeleri ve tercihleriyle başbaşa bırakır.    2   İnsan inatla inkârı tercih ederse inkârcılık ruha yerleştikten sonra inanma güçleri zayıflamış olacağından iman edemezler. İşte Allah 'ın dilediğini saptırmasından maksat budur. Yoksa hâşâ Allah zalim değildir.    3   Allah insanları sorumlu kılmak için onlara akıl,irade ve tercih yeteneği vermiştir.    4   Yüce Allah  " Kalpler ancak Allah'ı zikrederek huzura kavuşur. "  buyuruyor. Tıp dünyasında kabul gören en ciddi araştırmaların ortak sonucu Allah 'a inanan kişilerin hastalığa yakalanma olasılığı daha düşüktür. Aynı zamanda inançlı hastaların iyileşme oranı inançsız hastalara göre daha yüksektir. Seküler psikologlar genellikle buna benzer sonuçları  " psikolojik etki "  olarak açıklarlar. Bunun anlamı, inancın insanların moralini yükselttiği ve moralin de sağlığa katkı sağladığıdır. Bu açıklamanın haklı bir yönü vardır, ancak konu incelendiğinde Allah 'a olan inancın başka bir moral etkiden çok daha güçlü olarak hastaya fayda sağladığı, hatta çıkan sonuçlara doktorların şaşırdığı çok görülmüştür.
Reklam
208 syf.
·
Puan vermedi
Beyaz Zambaklar Ülkesi
Beyaz Zambaklar ÜlkesiGrigory Petrov
8.6/10 · 99,3bin okunma
167 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.