Brecht'in yaşam öyküsü, çizimler eşliğinde özetlenmiş. Metin miktarı fazla olmasa da, önemli noktalara değinilmiş.
Brecht'in tiyatro izleyicisini, hatta genelleme yapılırsa her türlü sanat izleyicisini, edilgen bir şekilde izlemekten, yani sanatı bir nevi kafa dağıtma aracı olarak tüketmekten vazgeçirip, etkin bir şekilde katılmasını ve üretici konuma geçiş yapmasını sağlamak isteyişi gayet güzel açıklanmış.
Kişinin duygularına hitap ederek, onun kendini yapıtın içinde kaybetmesi değil, tam tersinde zihnine hitap ederek her an uyanık kalmasını, hatta aslında oradaki uyanışını tüm yaşamına yaymasını umuyor Brecht. Böylece dramatik tiyatronun yerine epik tiyatronun yeğlenmesini salık veriyor.
Dekor, izleyicinin kendini "orada" hissetmesini sağlayacak şekilde değil, tam tersine kendisini "tiyatroda" hissettirecek şekilde olmalı, diyor. Çünkü yapıtın içeriğini desteklemenin ötesine geçtiği anda, içeriği kösteklemeye başladığını vurguluyor.