Artun Yeres, (d. 1935 - ö. 7 Kasım 2007), Türk senarist, yönetmen.
1935’te İstanbul’da doğan Yeres, Türk ve Fransız okullarında eğitim gördükten sonra Güzel Sanatlar Akademisi’ne devam etti. Yönetmen Ömer Lütfi Akad’a yönetmen yardımcılığı yaparak sinema hayatına aşlayan Yeres, İstanbul Sinematek Derneği’nde görev aldı. 1968’de bir grup genç sinemaseverle birlikte “Genç Sinema” adlı hareketin içinde yer alan yönetmen, sinema filmlerinin yanı sıra belgesel filmlere de imza attı. Artun Yeres, 1968’de İstanbul Hisar Kısa Film Yarışması ’nda Çirkin Ares filmiyle Jüri Özel Ödülü, 1969’da aynı yarışmada Onlar ki... filmiyle birincilik ödülü, 1995’teİnci Aral’ın “Buluşma” adlı hikayesinden aynı adla uyarladığı filmiyle İzmir Film Festivali özel ödülü, 1995’te 32. Antalya Film Festivali’nde Dün, Bugün, Yarın adlı senaryosu ile En İyi Senaryo ödülü, 2002’de 46. Tokyo Film Festivali ’nde Mevsimler adlı kısa filmiyle Gümüş Ödül ve 2005’te Türk sinemasına katkılarından dolayıEmek Ödülü 'ne değer görüldü. Yeres’in Göstermenin Sorumluluğu , 65 Yönetmenimizden Sinemamız , Sakıncalı 100 Film , Bir Michelangelo Antonioni Kitabı , Bir Luis Bunuel Kitabı ve Bir Pier Paolo Pasolini Kitabı adlı kitapları da bulunuyor..
YABANCI : Görünen o ki, ne kadar dinlersem, o kadar kafam karışıyor. Ama kadınlar, herkesi inandırmak için gözyaşlarını kullanırlar. Kendilerini bile kandınrlar. Bu nedenle kadının öyküsünden sakınmalısın.
Filmlerinde yagmur gibi doğa olaylarını sıkça kullanır. Çağan Irmağın,Babam ve Oğlum filmindeki son sahnesinde yağmurun girişini Akira kurosawadan ögrendigini düşünüyorum. Gölge ve tarihi japon sanatlarının müthiş uyumu diyebilirim. Kitabında ise cekimde kullandığı kamera yönlerini, odak noktalarını kısaca vermiş yazar. Filminin izlenmesinden yanayım.