Kayıtsızdık, biz yoktuk, ölülerimiz yoktu.
Ölüm başkaları içindir.
TV kanalları, gazeteler ve sersem aileler içindir.
Ölüm; ölen-öldürülen için yoktur, hiç olmamıştır..
Loos kullanım nesnesini sanattan ayırır ve ortak gayrımeşru çocukları süslemeyi öldürür. Kraus hayatı dilden ayırır ve gayrımeşru çocukları boş cümleyi öldürür. Wittgenstein bilimi mistisizmden ayırır ve gayrımeşru çocukları felsefeyi öldürür.
Sayfa 85 - Adolf Loos, Karl Kraus, Ludwig WittgensteinKitabı okuyor
Wittgenstein’ın tasarım fikirleri günlük yaşamın kirlerinden manevi arınmayı amaçlıyordu. Bu arınma herhangi bir üslûbun, bizzat gerekli olmayan, sadece bir saptırma olan ve bu yüzden, samimiyetsiz olan herhangi bir mimari niteliğin ciddi bir biçimde ayıklanmasıyla yanyana getirilmelidir. Sadelik onun için estetik olduğu kadar manevi bir vasıtaydı.
“Eski kültürden bir enkaz yığını ve en sonunda bir kül yığını oluşacak, ancak tinler küllerin üzerinde süzülecek”
Ludwig Wittgenstein
Vermischte Bemerkungen
Sürekli “neden” diye soran insanlar, Bädeker* okuyarak bir binanın önünde duran ve binanın inşa hikâyesini okumak vs. vs. yüzünden binayı görmekten aciz kalan turistler gibidirler.
Ludwig Wittgenstein
Vermischte Bemerkungen, 1941
Sayfa 12 - * Bädeker: İlk olarak 1827’de Alman yayıncı ve yazar Karl Bädeker (1801–1859) tarafından yayınlanan yolculuk kılavuzlarına verilen ad. Wittgenstein’ın yaşadığı tarihlerde oldukça ünlüydü.Kitabı okuyor
Bilgelik soğuk ve bu bakımdan aptalca bir şeydir. (İnanç ise bir coşkunluk.) Şöyle de denebilirdi: Bilgelik hayatı senden gizler. (Bilgelik, korun üstünü örten, soğuk ve gri küller gibidir.)
Ludwig Wittgenstein
Vermischte Bemerkungen, 1947
“Felsefe üzerinde çalışma –ki mimarideki çalışmaya çokça benzer- aslında daha çok kişinin kendi üzerinde çalışmasıdır. Kendi anlayışı üzerinde. Nesneleri nasıl gördüğü üzerinde. (Ve onlardan ne beklediği üzerinde.)”
Ludwig Wittgenstein
Vermischte Bemerkungen, 1931