Madrid doğumlu mimari tarihçisi ve teorisyeni. Escuela Tecnica Superior de Arquitectura de Barcelona'da mimari eğitimi aldı. 1982'de Columbia Üniversitesi'nde görev yapmaya başladı. 1988'de Princeton Üniversitesi'ne geçti; halen aynı üniversitede mimari profesörü olarak görev yapıyor ve kurucularından biri olduğu lisansüstü programı Medya ve Mimari'nin direktörlüğünü yürütüyor. Esasen mimari ile modern kitle iletişim araçlarının etkileşimi üzerine yazıyor; kitap, fotoğraf, film, reklam gibi pek çok temsil biçiminin mimari üzerindeki dönüştürücü etkisini inceliyor. Yazarın Amerikan Mimarlar Enstitüsü Uluslararası Kitap Ödülü'nü (1995) kazanan ve birçok dile çevrilen Mahremiyet ve Kamusallık dışındaki başlıca yapıtları ise şunlar: Architecture Production and Reproduction (Mimari Üretim ve Yeniden Üretim, 1988), Sexuality and Space (Cinsiyet ve Mekân, 1992), Domesticity at War (Savaş Vakti Ev Hali, 2007).
Gerçekliğin yer değil de, yerin yerinden edilmesi olduğu bir şehirde, her şey akışkan olduğu için bir yerin yer olmadığı bir yerde, durmak kendini maskelemekti -gerçek olmayana son vermek, anlamlı olmayana son vermekti.-
Bu dönem proje konumuza başlamadan önce bu kitabın içerisindeki bir bölüm okumamız için bizimle paylaşılmıştı ve okur okumaz direkt” kitabın tamamında ulaşmalıyım!” demiştim.
Eğer mimarlık ile ilgileniyorsanız ya da modern mimariye ayrı bir ilginiz varsa çok iyi bir kaynak olduğunu söyleyebilirim. İnternetin, kitle iletişim araçlarının ve
Mimarlık perspektifinden kitap çok dolu gözüksede, dili fazlasıyla ağır buldum. Buda kitaba odaklanamama sebebiyet verdi. Bu açıdan kitabı olumlu bulamadım..