Durmuş Akbulut (d. 1972, Karaman, Ermenek), Yönetmen. Dokuz Eylül Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirdi. Fransa'da, [Lumiere Üniversitesi] sinema eğitimi aldı. TV ve sinema için ses çevirileri yaptı. Gazete ve dergilerde yazdı. Metin yazarlığı yaptı. İlk kitabı, Resim Neyi Anlatır, 2005'te, ikinci kitabı Açık Beden 2007'de, Üçüncü kitabı Türk Resminin Öncüleri: "Osman Hamdi ve Batı Kuşağı" 2009'da, dördüncü kitabı Sinemanın İlkleri 2012'de yayınlandı.Çok sayıda dizide yardımcı yönetmenlik yaptı. Müzik klipleri ve reklam filmi çekti.2008'de belgesel yönetmenliğine başladı. İlk iki belgeseli Andy Warhol: Plastik Suretler ve Gustav Klimt: Hazla Çizilen Kadınlar Çekirdek Film'den DVD olarak çıktı. Bu seriye ait belgesellerinin tamamını Payidar Tüfekçioğlu seslendiriyor. Levent Dönmez'in seslendirdiği "Devrim Erbil: Resmin Şairi" adlı belgeseli yazıp yönetti. Sinemanın İlkleri adlı dizisini Mazlum Kiper seslendirdi. En son, Turan Özdemir'in başrol oynadığı Bekçi adlı sinema filmini yazıp yönetti
Filmleri: Andy Warhol: Plastik Suretler (DVD) Gustav Klimt: Hazla Çizilen Kadınlar (DVD) Goya: Melekler ve Şeytanlar (DVD) Devrim Erbil: Resmin Şairi (DVD) Kezban Arca Batıbeki: Kezban: Twilight (DVD) Tülin Onat: Resmin Müziğin (DVD) 35 Kısım Tekmili Birden Ultra Slow (siyah-beyaz 35 mm) Hayatı Resmedenler (TRT Belgesel) Sinemanın İlkleri (DVD, TRT Türk), Bekçi (uzun metraj)
Kitapları: Resim Neyi Anlatır, Açık Beden, Türk Resminin Öncüleri, Resmin Şairi: Devrim Erbil Çocuklara Ressamlar (10 kitap) Sinemanın İlkleri Şablon:Türk-yönetmen-taslak
The Man Who Knew Too Much (Çok Şey Bilen Adam, 1934), The 38 Steps (39 Basamak, 1935), The Lady Vanishes (Kaybolan Kadın, 1938) Hitchcock'un Hollywood'a gitmeden önce çektiği İngiliz yapımı gözde filmlerdendi.
1. Drama halkın afyonudur.
2. Kahrolsun beyaz perdenin ölümsüz kralları ve kraliçeleri. Yaşasın sıradan,
gündelik işlerin ölümlüleri!
3. Kahrolsun burjuva senaryoları!
4. Drama kapitalistlerin elinde ölümcül bir silahtır. Biz bu silahla devrimci
duruşumuzu sergileyerek o silahı düşmanın elinden alacağız!
5. Modern drama eski dünyanın bir çöpü, devrimci gerçeğimizi eski biçimlere benzetme çabasıdır.
6. Kahrolsun günlük hayatımızın tiyatrolaştırılması. Bizi olduğumuz gibi
yakalayıp çekin!
7. Senaryo uydurulmuş bir masaldır. Biz kendi hayatımız üzerine biçilen
görüntülere boyun eğmeyeceğiz!
8. Herkes kendi işini yapsın, başkasının işini engellemesin! Sinemacının işi
bizi, işimizi engellemeyecek bir şekilde çekmektir.
9. Yaşasın proleteryanın devrimci sinema-gözü!
Feyhaman Duran çalışmalarını çağdaşları gibi peyzaj ve natürmort üzerine yoğunlaştırdıysa da en tanınan yapıtları portreleridir. Çallı kuşağının diğer ressamları gibi, izlenimciliğin etkisinde kalır fakat portre türü bu akımın özellikleriyle pek bağdaşmadığından, ancak ışık-gölge aracılığıyla bu etkiyi yansıtır.
Batı etkisinde gelişen Türk resmi, ya da Osmanlı resim sanatı, Osman Hamdi’yle birlikte modernleşmenin de ilk sinyallerini verir. Bu hem başlangıç hem de bir dönüşümdür. Ancak bu dönüşümün devamını getirmek elbette Osman Hamdi’den sonraki kuşakların elinde olacaktı.
İlk defa sanat hakkında böyle bir kitap okudum.
Kaplumbağa terbiyecisi adlı tablonun yorumlarını okudum bu kitapta.
Eser güzel bilgiler kattı.
Sayfalarında Osman Hamdinin tablolarına yer verilmişti.
Her yaştan insanın okuyabileceği kısa, öz ,enfes bir kitap.
Eski Yunan Aşk Tanrısı Eros'un adindan türeyen "erotik" kavramı, geniş anlamda, hem iki cinsin birbiriyle olan ilişkisinde, hem de insanlar arası dostluk ifadesinde ortaya çıktığı şekliyle aşkın çeşitli görünümlerini içerir. Ancak bugün dar anlamda"erotik" dendiginde akla gelen, bir yandan cinselliğin zihinsel ve ruhsal gelişimi, bir yandan da cinsellik coşkusuyla yapılan oyunlar ve bunun sosyalleşme, moda, sanat, ve reklamcılık gibi alanlara yaptigi etkilerdir. Bu baglamda toplumun veya kişinin erotikleşmesinden veya erotizminden söz edilebilir.
Bu kitap da Türk sinemasında ağır ağır film içinde görseller ile başlayan daha sonra bir sinema akımına dönüşen erotizm ve erotik sinema dönemini anlatan güzel bir kaynak niteliğinde. Sinema tarihine meraklı kişilerin bu seriyi mutlaka okumasını önerebilirim.
Eğer sanatla ilgileniyorsanız okumaktan keyif alacağınız bir kitap. Türk resim sanatının özellikle Batılılaşma dönemiyle ilgili önemli noktalar ele alınmış ve dönemin önde gelen sanatçılarının birçok çalışmasına da sayfalar arasında rastlamanız mümkün. Kitabın dili yer yer akademik olmakla birlikte genel olarak anlaşılır ve akıcı. Ayrıca dönemle ilgili çalışmalara da kaynaklık edebilecek bir eser. Tavsiye ederim.